Gezin en financiën deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Re: Gezin en financiën deel 3

Berichtdoor Bumba » 06 dec 2010 10:01

Mijn schoonvader heeft ook niet zulke goede ervaringen met Specsavers. Tis wel goedkoop, maar hij zat in de kerk en zette zijn bril af, viel een glas er uit. Hij ging terug maandag en het enige wat ze zeiden was, dat hij zijn bril niet zomaar af moest zetten! Ze hebben het wel opgelost dat wel, maar de toon die aangeslagen werd, was echt niet gaaf.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 dec 2010 11:40

denk dat het ook een heel stuk meespeelt wat voro personeel er in de winkels taat... dan zal er bij alle winkels wel wat te zeggen zijn.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 06 dec 2010 13:29

paprikameisje2 schreef:denk dat het ook een heel stuk meespeelt wat voro personeel er in de winkels taat... dan zal er bij alle winkels wel wat te zeggen zijn.

jep, mee eens!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2010 15:55

hihi net weer een financiele meevallertje van deze maand, we kregen net het geld terug van de energiebedrijf en morgen komt mijn salaris erbij (is niet zo heel veel maar wel genoeg voor het huishoudgeld). Nu houden we deze maand toch nog geld over voor extra leuke dingen. Toch wel leuk in zo'n maand als December. :wink: En verder gaan er geen vast lasten meer af deze maand voor dat het salaris van manlief er op komt.

Vanavond gaan we naar het buurthuis voor een avond over duurzaam leven en over energiebesparende middelen voor je huis. Er is een poos geleden iemand bij ons in huis geweest voor een soort van energielabel en die kwam dus kijken wat wij nog kunnen isoleren.
Schijnt dus ook nog ruim 3 duizend euro subsidie voor te kunnen vangen. Vanavond een avond waar je informatie kunt krijgen en er is een kleine tentoonstelling van isolerende materialen. k Ben benieuwd wat ze voor ons in petto hebben.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 dec 2010 17:20

Da's idd fijn zo'n meevaller Evelien! zeker in december.

Voor mij is december ook altijd zo fijn, net voor kerst krijg ik altijd een kerstpakket, loon en een eindejaarsuitkering. Dus da's wel lekker. nu verzorgen wij dit jaar het kerstdiner, maar dat hoeft geen vermogen te kosten. de rest van deze extra's gaan naar het nieuwe toilet en de was bak op onze slaapkamer, dan zal dat extraatje vast al een eind op zijn. Maar dan zijn er wel weer 2 dingen af :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 06 dec 2010 23:26

Grrrr de rekening waar onze hypotheek vanaf ging, was tot nu toe 'gesloten' voor ons, dus geen pinpas ervan...Is er deze maand, op 1 of andere vage manier 800 euro van mijn rekening af gegaan, naar die 'gesloten' rekening! Dus ik kom finaal niet over deze maand!
Dus toch maar een pinpas aangevraagd, zodat ik m'n geld terug kan halen, want met zulke foutjes kom je niet uit! Al bespaar j dan wel goed! 8-[

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jan 2011 15:29

Mijn man mag morgen op sollicitatiegesprek ben zo benieuwd! Vorige week ook bij een ander bedrijf op gesprek geweest en er lopen nog 2 sollicitaties!
Hopelijk kan hij snel weer aan het werk hij is het best beu om al die tijd al thuis te zitten. Ik zal hem wel missen want ik hoef zo goed als niets in het huishouden te doen :lol:
En de meeste klussen zijn nu ook klaar in en om huis.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 jan 2011 16:23

Heel veel succes voor je man, liefie! Hopelijk wordt het wat, dat lijkt me echt een zorg minder!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 jan 2011 16:38

@Sophie wij hopen het ook! Het is een bedrijf waar hij heel graag wil werken het is in elk geval al positief dat hij op gesprek mag komen.
Gelukkig is het geen zorg dat mijn man thuis zit we redden het prima zo doordat we lage woonlasten hebben maar het is gewoon niet prettig om verplicht vakantie te houden.

Maar we gaan er vanuit dat het niks wordt kan het alleen maar meevallen :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 03 jan 2011 16:52

Nee, vakantie is alleen leuk als je hard gewerkt hebt :D
Alles wat verplicht is, is trouwens nooit zo leuk :wink: tenminste, ik kan niks bedenken geloof ik

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 jan 2011 20:02

spannend liefie voor je man!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 03 jan 2011 22:19

liefie schreef:@Sophie wij hopen het ook! Het is een bedrijf waar hij heel graag wil werken het is in elk geval al positief dat hij op gesprek mag komen.
Gelukkig is het geen zorg dat mijn man thuis zit we redden het prima zo doordat we lage woonlasten hebben maar het is gewoon niet prettig om verplicht vakantie te houden.

Haha, dat is zo ja!
Ik zou het ook niet erg vinden als manlief een maandje of zo thuis zou zitten (komt die verbouwing ook nog eens af :mrgreen: ), maar dan zou ik wel moeten weten dat hij daarna weer aan het werk zou kunnen. 't Lijkt me anders zo onzeker, want op een gegeven moment is het geld gewoon op denk ik, lage woonlasten of niet :wink: ...
We zijn hier weleens verwonderd; in de sector waarin mijn man werkt, gaat het economisch niet echt goed, maar wij hebben voor zo'n anderhalf jaar werk in de portefeuille ...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 jan 2011 11:37

Sophie77 schreef:
liefie schreef:@Sophie wij hopen het ook! Het is een bedrijf waar hij heel graag wil werken het is in elk geval al positief dat hij op gesprek mag komen.

Haha, dat is zo ja!
Ik zou het ook niet erg vinden als manlief een maandje of zo thuis zou zitten (komt die verbouwing ook nog eens af :mrgreen: ), maar dan zou ik wel moeten weten dat hij daarna weer aan het werk zou kunnen. 't Lijkt me anders zo onzeker, want op een gegeven moment is het geld gewoon op denk ik, lage woonlasten of niet :wink: ...
We zijn hier weleens verwonderd; in de sector waarin mijn man werkt, gaat het economisch niet echt goed, maar wij hebben voor zo'n anderhalf jaar werk in de portefeuille ...

Fijn dat je man werk genoeg heeft is echt niet zo vanzelf in deze tijd. Als er genoeg geld binnenkomt om alles te betalen is het geld niet zomaar op hoor :wink: Maar ik ervaar dat niet als gewoon omdat ik genoeg andere situaties ken.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 jan 2011 13:18

ik ben benieuwd hoe het met liefie's man is vergaan
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 04 jan 2011 13:32

kwebbel schreef:ik ben benieuwd hoe het met liefie's man is vergaan

Hij belde net dat het gesprek goed is verlopen en dat het nu even afwachten is (waarschijnlijk hoort hij een deze dagen al waar ze voor gekozen hebben)
Mijn man vind het we moeilijk omdat hij ook nog een sollicitatie heeft lopen in het dorp hiernaast bij de gemeente en daar werken ze maar 36 uur dat houd in dat hij dan maar 4 dagen hoeft te werken en 1 dag thuis is met de kleine en ik dan overdag kan werken.
En we kunnen mijn auto dan weg doen en daar 1 auto voor terug kopen en hij gaat dan fietsen.

Maar goed zo ver is het nog niet we wachten geduldig af! Ik hou jullie op de hoogte :wink:

Terug naar “Archief”