Berichtdoor toppie » 20 aug 2010 09:16
@ Kroko, wat klinkt dat laatste zinnetje aan Mortlach ontroerend lief!
Dat bedoelde ik met mijn opmerking over onvoorwaardelijke liefde.
In het huwelijk komen ook heel veel stormen voor, maar ook ongelooflijke hogtepunten, anders zou je het niet vol kunnen houden.
We kunnen niet altijd op de toppen leven, maar ook niet altijd in de dalen!
Als je echt van elkaar houdt, kun je veel dingen verdragen, probeer je altijd je man/vrouw te begrijpen.
Maar wat erg als je ondanks alles eigenlijk eenzaam bent in je huwelijk.
Dat zijn er velen, meer dan je beseft!!! Niet altijd leven ze in ruzie's, ze kunnen goed naast elkaar leven.
Maar het echt begrijpen wat de ander voelt, bedoelt, doorleeft, enz.?
Dat zijn er eigenlijk maar een handje vol....!
Vaak is het zo dat de een zeer gevoelig is, de ander "nuchter".
Maar juist de gevoeligste heeft het het moeilijkst!
En degene die nuchter is, kan vaak op het hart van de gevoeligste trappen, onbewust, onbedoeld, omdat hij/zij nooit kan invoelen wat de gevoeligste bedoeld. En dikwijls is het de gevoeligste, die alles slikt en zich schikt naar de ander.
Ik heb wel eens van een hulpverlener gehoord, het is zelden 50%-50%.
Als je goed luistert merk je al snel op dat de balans doorslaat naar 60%-40% of 80%-20%..., enz.
Maar als de liefde en harmonie er is, kun je dat dragen, ook al moet jij die 80% geven!
Ben jij de gevoeligste, dan kun je intens genieten van die 20% die je ontvangt.
Ieder procentje wordt door jou ingedronken en put je nieuwe energie uit!
Kroko, heb je iemand in je omgeving waarmee je kunt praten, die jou echt begrijpt, die zonder woorden naast je staat?
Dat hoeft echt niet iemand van het zelfde geslacht te zijn, een echte vriendschap stelt geen voorwaarden.
Ik weet uit ervaring hoe verschrikkelijk waardevol dit kan zijn, even een onafhankelijk iemand, die kan en altijd zal zwijgen over jullie situatie naar anderen toe, maar ook niet schroomt om jou aan zijn/haar hand te sturen en te laten zien welke kant je ook weer op kunt gaan!