Boekenlezer schreef:Ik heb ook wel eens het gevoel dat wanneer je een echt christelijk/gereformeerd standpunt inneemt, dat dat vooral bekritiseerd wordt.
Als je in de religietopics de gereformeerde belijdenis hoogacht, dan krijg je kritiek. En als je duidelijk zegt, dat je het niet zo hebt op charismatische standpunten, dan weet je dat je daarover ook meer dan volledig ondervraagd gaat worden.
In de andere topics staan ook zat anderen klaar om je christelijke/gereformeerde standpunten te bekritiseren, zodat je het idee krijgt een eenling te zijn. Er zouden talloze voorbeelden genoemd kunnen worden.
Dit standpunt deel ik helemaal! Ik heb alleen wel een vraag: wat voor de één een gereformeerd standpunt is, is dat voor de ander bijvoorbeeld helemaal niet (die plakt 'gereformeerd' op een tegenovergestelde visie, die voor de één weer niet 'gereformeerd' is). Hoe moet daar mee worden omgegaan?
Om een hypothetisch voorbeeld te noemen: voor mij zou de veronderstelde wedergeboorte bijvoorbeeld 'typisch gereformeerd' kunnen zijn, terwijl jij daar misschien wel van gruwelt. Primeert in discussies dan toch de visie op de wedergeboorte zoals die in de bevindelijke kerken wordt geleerd?