De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 jun 2008 18:32

@Vlinder,
Dat mag je gerust weten.
M'n schoonzusje(is zwanger), heeft een hele hekel aan de huishouding en zit snel in de put, dus m'n schoonzusjes moesten haar maar gaan helpen terwijl ze het heel goed zelf kan (lichamelijk is er niks aan de hand).
Maar omdat ze wel zo deed tegen ons of ze overspannen zou zijn, hebben we haar geholpen, maar dat werkte niet want ze hielp niet mee, steeds zeuren om niks e.d.
Dus we zijn gestopt met het haar helpen.
Toen had ze een probleem, want het huishouden moest toch gedaan worden.
Nou en zo is ze bij de NPV terecht gekomen.
Dus ze mankeert eigenlijk niks, maar vind het wel makkelijk zo.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1141
Lid geworden op: 22 mar 2004 12:24
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 05 jun 2008 18:34

Sjonge zeg.. :?
Loopt ze dan ook bij een psycholoog? ( ik bedoel hoe komt het dat ze zo snel in de put zit)

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 jun 2008 18:48

@Vlinder,
Ze is gewoon niet zo positief ingesteld.
Bedoel, je hebt 1 kind, wilt graag nog een kind, krijgt eerst een miskraam en heb daar wel zoveel verdriet van (ik dan voor psycholoog spelen), na een paar maanden dan weer zwanger zijn, zou je denken die springt een gat in de lucht, maar nee, ze is er niet blij mee want het is warm in de zomer als ze moet bevallen en eigenlijk is ze helemaal niet blij met het kindje (zegt ze tegen veel mensen).
Nou dan vraag ik je, niet echt positief en staat erg dom tegenover anderen.
Zo is het altijd wel iets (terwijl ze het eigenlijk zo goed heeft!)'
Volgens m'n man is ze altijd al heel negatief geweest en die kan het weten, tis zijn zusje.
Ze loopt nu dus ook tijdelijk bij een psycholoog.
Maar iedereen is er van overtuigd dat ze weinig mankeert.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1141
Lid geworden op: 22 mar 2004 12:24
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 05 jun 2008 18:52

pffft moeilijk zeg..

Voor Timo heb ik ook een miskraam gehad, we sprongen een gat in de lucht toen ik 2 maanden erna weer zwanger was.
Tuurlijk ben je de 1e maanden best bezorgd maar je beseft nog meer wat een wonder het is om zwanger te worden en een kindje te mogen krijgen.

Jammer dat je schoonzusje dat niet ziet..
Misschien is er toch meer aan de hand met haar als ze altijd al zo negatief is ingesteld en misschien komt de psycholoog daar nog wel achter.

Mocht het niet zo zijn..sterkte!! ( voor jullie als familie natuurlijk ook niet makkelijk)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 05 jun 2008 18:53

maar diep in haar hart is ze er toch wel blij mee.. Het is negatieve houding van aandacht denk ik.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1141
Lid geworden op: 22 mar 2004 12:24
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 05 jun 2008 18:54

Hoe bedoel je : negatieve houding van aandacht? ( begrijp het niet helemaal :oops: )

Gebruikersavatar
Saskia
Majoor
Majoor
Berichten: 1786
Lid geworden op: 01 nov 2003 13:08

Berichtdoor Saskia » 05 jun 2008 18:55

Hier zeggen ze trouwens dat je na een miskraam 6 maanden niet zwanger mag worden, zijn daar in NL ook 'richtlijnen' voor of niet?

vlinder
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1141
Lid geworden op: 22 mar 2004 12:24
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 05 jun 2008 18:57

Toen ik mijn miskraam kreeg en de verloskundige belde zei ze dat ik niet op een menstruatie hoefde te wachten maar meteen weer zwanger kon worden.
Nou heb ik dat niet gedaan en wel een menstruatie afgewacht ( je bent toch een beetje het vertrouwen in je lichaam kwijt)
Daar komt nog bij dat je het toch moet verwerken.

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 jun 2008 18:58

Tis in zekere zin aandacht vragen.
Want ze bazuind ook door het dorp rond dat ze geldproblemen hebben, terwijl wij zeker weten dat dit echt niet zo is.
Als ze zelfs tegen mij zegt (terwijl ze weet dat wij een grote kinderwens hebben) zegt dat ze niet blij is met dit kind, dan is dat ook zo, ze weet niet zo goed wat ze wil.
Maar goed het zal altijd wat blijven, ik stop nu met praten over haar want het gaat hier over de lieve Refowebkids en niet over m'n schoonzusje :mrgreen:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1141
Lid geworden op: 22 mar 2004 12:24
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 05 jun 2008 19:00

Dat is zo :wink:
En 1 zo'n lief refowebkindje is nu al voor de 15e keer uit zijn bed gekomen * zucht* :roll:

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Berichtdoor lammetje » 05 jun 2008 19:05

Evelien schreef:maar diep in haar hart is ze er toch wel blij mee.. Het is negatieve houding van aandacht denk ik.


Eerlijk gezegd hoop ik dat maar, ik ken een vrouw die een zoon heeft, vanaf ze zwangerschap nooit blij geweest en nu nog steeds niet blij met hem. Hij is zelfs uit huis nu.... En de andere kinderen zijn wel 'goed'...


@ Vlinder: ik zal hem nog 1 keer terug brengen naar bed, zeggen dat hij daar moet blijven en daarna geen aandacht meer geven. Uiteindelijk verwacht ik dat hij wel terug gaat uit zichzelf, of is hij erg eigenwijs?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Berichtdoor MissF » 05 jun 2008 19:10

Lastig zeg, niet in bed willen blijven.
Ik mijn favo opvoedprogramma's leggen ze die kids continu, zonder te praten weer terug. Soms wel 20 keer op een avond. En het werkt altijd.

Vandaag begon mijn nichtje weer. Ze wilde persé gedragen worden, maar daarhad ik geen zin in, en had mijn handen vol. Gaat ze midden op straat zitten, en gillen en janken. Ik ben gaan lachen (dat was niet gespeeld), en heb gezegd:' Kom op, dan lopen we gezellig verder''en ben verder gelopen. Ze kwam er al snel vrolijk achteraan.
Heerlijk kind, zo'n rooie :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Berichtdoor pol » 05 jun 2008 19:13

MissF schreef:Lastig zeg, niet in bed willen blijven.
Ik mijn favo opvoedprogramma's leggen ze die kids continu, zonder te praten weer terug. Soms wel 20 keer op een avond. En het werkt altijd.

Vandaag begon mijn nichtje weer. Ze wilde persé gedragen worden, maar daarhad ik geen zin in, en had mijn handen vol. Gaat ze midden op straat zitten, en gillen en janken. Ik ben gaan lachen (dat was niet gespeeld), en heb gezegd:' Kom op, dan lopen we gezellig verder''en ben verder gelopen. Ze kwam er al snel vrolijk achteraan.
Heerlijk kind, zo'n rooie :)


Rianne is ook zo dwars. Wil niet meer in bed. Slaapt sinds een week op de grond. Ze wordt helemaal panisch als ze in bed gezet wordt. en we hebben gepoogd ze terug te zetten en het werkt niet. Nu gilt ze 5 minuten en trapt even keihard tegen de deur en dan slaapt ze.
Als je ze terug legt en ze wordt vannacht wakker krijg je heel de ellende van voor af aan en nu slaapt ze snachts door.

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Berichtdoor Tuinfluiter » 05 jun 2008 19:14

@Missf, wat voor opvoedprogamma is dat dan :?:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1141
Lid geworden op: 22 mar 2004 12:24
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 05 jun 2008 19:16

MissF schreef:Lastig zeg, niet in bed willen blijven.
Ik mijn favo opvoedprogramma's leggen ze die kids continu, zonder te praten weer terug. Soms wel 20 keer op een avond. En het werkt altijd.


Ik doe dat ook altijd ( vanavond dus ook)
Heb hem nu ( zonder wat te zeggen) al 15 keer teruggelegd in bed.
Wat het nou is ? ( Joost mag het weten)
Het ging de 1e avonden zo goed :roll:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 52 gasten