huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 jul 2008 19:21

Nou, ik vind het niet ouderwets ofzo, wel erg klassiek en dus geweldig :P
Ik zou er wel een fel kleurtje tussendoor gooien, iets mag er best uitspringen, anders wordt het zo saai :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 jul 2008 19:22

Smurffie schreef:Nou, ik vind het niet ouderwets ofzo, wel erg klassiek en dus geweldig :P
Ik zou er wel een fel kleurtje tussendoor gooien, iets mag er best uitspringen, anders wordt het zo saai :)

Inderdaad, dat bedoel ik, een fel kleurtje ofzo. Anders vind ik het meer voor oudere mensen ofzo :)
(al heeft mijn oma er ook gewoon knalrood bij, en dat maakt het weer lekker jong)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 04 jul 2008 21:03

Ik vind het idd ook wat saai. Wel lekker licht. Dat is een enorm voordeel. Wij hebben een vrij donkerhuis. We hebben maar aan 1 kant ramen, en boven die ramen hangt ook nog het balkon van de bovenburen.

Ons huis begint trouwens echt ergens op te lijken. We hebben de banken inmiddels binnen. (via marktplaats gekocht, 51 euro 8) ). We hebben de eetkamertafel en de salontafel ook al. Ook via marktplaats. De spullen uit de winkel komen eind juli.
De slaapkamer is inmiddels gesaust. De ene muur knalgroen en de andere muur 'bijna wit'. Daar moeten alleen nog de plinten gedaan worden. En we moeten vloerbedekking kopen. Maar wat voor'n vloerbedekking koop je bij die kleuren? Iemand goeie ideeen?

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 04 jul 2008 21:16

Vind dat VT wonen geweldig :lol:. Ben zelf wel verzot op bruin en creme. Zou dan eerder wat met frummeltjes kleur brengen, kaarsen, kussentjes enzo.
- Winter; aquablauw
- Voorjaar; appeltjes groen
- Zomer; rood
- Herfst; oranje
8)

Mooi dat jullie huisje erop begint te lijken Acire! Foto's :lol:? Zou denk iets van donkergroene vloerbedekking doen, iets van mosachtig groen. Zou gewoon ff van beiden kleuren; knalgroen en de witte kleur wat meenemen. Ff op een papier een paar likken verf geven, dan kun je dat ff bij de vloerbedekking houden. Zie je gelijk of het wel of niet staat :P.

Ben zelf helemaal verzot op bloemen, laats was kennis jarig ik grote hangbetunia gekocht. Kom ik daar vanavond heeft ze hem niet meer, vind ik dan zo zonde :oops:, ik koop zo'n mega grote plant van €12.95, kom je er ander halve maand later heeft ze hem niet meer, dus gewoon dood gegaan :?. Terwijl je zo'n plant als je hem goed verzorgd maanden kan hebben. Dan denk ik volgende keer kan ik beter maar een badschuimset o.i.d. kopen, bloem is toch zo dood..... :oops:.....
Wat de toekomst brengen moge........

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 jul 2008 12:20

Acire schreef:Ik vind het idd ook wat saai. Wel lekker licht. Dat is een enorm voordeel. Wij hebben een vrij donkerhuis. We hebben maar aan 1 kant ramen, en boven die ramen hangt ook nog het balkon van de bovenburen.

Ons huis begint trouwens echt ergens op te lijken. We hebben de banken inmiddels binnen. (via marktplaats gekocht, 51 euro 8) ). We hebben de eetkamertafel en de salontafel ook al. Ook via marktplaats. De spullen uit de winkel komen eind juli.
De slaapkamer is inmiddels gesaust. De ene muur knalgroen en de andere muur 'bijna wit'. Daar moeten alleen nog de plinten gedaan worden. En we moeten vloerbedekking kopen. Maar wat voor'n vloerbedekking koop je bij die kleuren? Iemand goeie ideeen?

Bruin?
pobody's nerfect

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jul 2008 13:36

Idd, bruin!
Wij hebben op de overloop appelgroene muren, met een witte trap en een witte muur richting de woonkamer. Daar hebben we donkerbruine vloerbedekking bij. Echt onwijs mooi, maar je ziet er alles op, da's een nadeel
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 05 jul 2008 13:43

Wij hebben vandaag onverwachts interieuradvies gekregen bij de Karwei! Echt super leuk. We gaan voor de beige/aarde/creme tinten op de muren, met een teakkleurige laminaatvloer (die we ook maar gelijk gekocht hebben 8) ) en dan kopen we een witte kast met witte tafels. En dan ga ik uiteraard voor knalaccessoires! Echt alle kleuren kunnen erbij, rood, oranje, knalroze, turqouise, enz! Het wordt echt super, knus, gezellig en warm! :D
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 05 jul 2008 16:58

Klinkt heel erg leuk 88alries88. Mijn vriend en ik gaan tzt waarschijnlijk voor rood met moderne meubels erbij Ik ga binnenkort met mijn ouders verhuizen, dus ik heb daarom besloten om nu het nog even kan, voor een klassieke kamer te gaan. Dus met kroonluchter en al. Als wij samen een huisje hebben, dan komt die daar dus echt niet in.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 06 jul 2008 11:18

Het leukste bij een inrichting is om simpelweg lef te tonen. Uiteraard is het heel persoonlijk, maar ik vind het altijd wat jammer als mensen stijlen overnemen uit bladen en dergelijke. Iedereen is namelijk meer of minder creatief. Door lef te tonen krijg je altijd iets anders dan standaard, en laat je, heel belangrijk, iets van jezelf zien in je inrichting.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 06 jul 2008 21:08

We zijn uiteindelijk voor zandkleur vloerbedekking gegaan. We hebben een donker huis, dus daar moeten niet teveel donkere kleuren in. Ik ben benieuwd hoe het staat! Over 2 weekjes wordt het gelegd.

Was wel lol trouwens, grote rol vloerbedekking in mijn kleine auto 8) Stak er aan alle kanten uit :D

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 07 jul 2008 05:51

Acire schreef:Was wel lol trouwens, grote rol vloerbedekking in mijn kleine auto 8) Stak er aan alle kanten uit :D

zulke dingen hebben wij ook vaak gehad, enthousiast aan het shoppen en toen we bij de auto kwamen: ahum: 4 kinderen moeten er in, er lagen al 3 dekbedden in en toen moest er nog 40m2 laminaat en dergelijke in (we hebben geen koffer) Zal maar niet posten hoe onverantwoord we naar huis zijn gereden anders krijg ik vast nog met terugwerkende kracht een bekeuring.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 jul 2008 08:01

Haha, lol :D

Onder toeziend oog van 15 jongens die een vrijgezellenfeest hadden hebben we alles ingeladen. Die hadden ook lol. Een van die jongens kenden we, maar helpen, ho maar :)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 jul 2008 07:02

Mijn medinilla gaat er zo slappig bij hangen. Wat zal ik es doen? Heb haar gister al gedompeld in een emmer water....

wanneer moet ik de uitgebloeide bloemen eraf halen? Ze gaan nu wel erg veel rommel verliezen.

Zal ik er wat mestkorrels voor het gras bijdoen of moet ik speciale kamerplantenvoeding hebben?
ja, dat is mijn mening dan he.....

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 jul 2008 07:08

misschien heb je hem wel teveel water gegeven? Ik heb sinds vorige week ook weer een nieuwe mijn andere was 3 jaar oud en er kwamen alleen nog maar nieuwe bruine bloemen uit :mrgreen: .

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 21 jul 2008 09:17

Op internet staat heel veel info over de verzorging van de medinella, kijk maar eens, doe ik ook vaak met planten.

Terug naar “Archief”