Michael schreef:elbert schreef:Interessant: Netanjahoe stemt in met een Palestijnse staat (onder zeer strikte voorwaarden, dat wel).
Hoe kan hij ook anders.
Dat klopt, er is amerikaanse druk, waardoor de rechtse Israelische regering meemoet in de plannen van Obama. Maar ik betwijfel of het iets op zal leveren. Eigenlijk passen de regering Netanjahoe en die van Obama totaal niet bij elkaar. De vorige Israelische regering (centrum-links) paste er een stuk beter bij.
Michael schreef:Maar wat me opvalt in de Arabische reacties, is dat ze vooral vallen over zijn opmerkingen over Israel als een joodse staat.
Maar Israel gedraagt zich in de regio toch ook vaak dat stereotype versterkend?
Daar gaat het niet over. Deze reactie van de Arabische staten is niet nieuw, maar is al meer dan 60 jaar zo. Dat zal blijkbaar niet veranderen.
Israel mag geen staat zijn voor het joodse volk. Dat is de Arabische positie en zolang dat blijft, zal er een conflict zijn.
Want wat de Palestijnen willen, is niet alleen een Palestijnse staat, maar ook dat Israel alle Palestijnse vluchtelingen toelaat, zodat Israel ook een Palestijnse staat wordt.
Dus de Arabieren willen niet 1 Palestijnse staat, maar 2. Voor Israel is dat zelfmoord als ze daarmee in zouden stemmen.
Michael schreef:De VN heeft mij tegen nu gelijk gegeven.
Noem me eens een VN rapport dat wel positief over Israel is? Dat is er niet om de reden dat de VN meer Arabische landen kent dan joodse. Rapporten over de mensonterende mensenrechtensituatie in Arabische landen komen er dan ook bijna niet vanuit de VN. Dat is geen toeval.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)