Huis kopen!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: Huis kopen!

Berichtdoor Evelien » 08 jan 2010 19:35

wat jammer Tuinfluiter. Gelukkig hebben jullie nog even, maar het zal wel fijn zijn als het zo snel mogelijk verkocht zou worden. Veel succes. Hadden jullie nu al een andere makelaar in de arm genomen?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 jan 2010 10:30

Jammer, Tuinfluiter! Hopelijk krijg je snel nieuwe kijkers/kopers!
Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jan 2010 11:56

Ik kwam er gisteren achter dat met mijn inkomen er tóch een appartementje in moet zitten. Vorig jaar was de maximale hypotheek die ik kon krijgen nog 80.000 euro, en voor dat geld heb je in Utrecht net een bezemkast. (Serieus, op funda.nl staat een "appartement" van 13 vierkante meter voor 70.000 euro... waanzinnig.

Maar goed, met de huidige berekeningen blijkt ik toch wat normaals te kunnen krijgen, en wachten op een huurwoning is een gebed zonder eind. De wachtlijst is hier zo'n 8 jaar.

Dus, toch gaan kopen. Geen idee wat me allemaal te wachten staat. Eerst maar eens een afspraak maken met de hypotheker/bank om te kijken hoeveel ik echt kan krijgen. Spannend, spannend.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 14 jan 2010 12:21

En je wilt per se in Utrecht? De stad uit kan heel wat duizendjes schelen...
pobody's nerfect

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jan 2010 12:38

Ik heb geen auto, en het moet wel bereisbaar zijn met de fiets en eventueel de trein, maar ik verhuis net om van het dagelijkse treinen af te komen. Het hóeft niet per sé Utrecht te zijn, Houten kan ook, maar veel verder weg toch niet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 jan 2010 12:54

Tja, zoals gewoonlijk krijg je dan een afweging tussen afstand en ligging / soort huis. Een iets groter, wat nieuwer, beter onderhouden huis in Houten of een wat ouder, kleiner, minder onderhouden huis is een wat mindere buurt (Overvecht bijvoorbeeld). Die afweging moet je dan misschien een beetje gaan maken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jan 2010 13:21

Ik moet het allemaal nog een beetje bekijken. Wat ik wel graag wil is de mogelijkheid met collega's wat te gaan drinken na kantoor en dan nog redelijk normaal thuiskomen.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 jan 2010 14:27

Misschien kun je eens wat informeren bij Desertrose? Die heeft ook in Houten gewoont en weet daar misschien wel leuke apartementjes dicht bij het station?

Wij wachten nu op de officiele offerte van de bank om die de tekenen. Notarispapieren zijn ook ingevuld en weer retour.
Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 jan 2010 14:33

Dippie schreef:Misschien kun je eens wat informeren bij Desertrose? Die heeft ook in Houten gewoont en weet daar misschien wel leuke apartementjes dicht bij het station?

Die is toch al een tijdje niet meer actief hier? We hebben een tijd terug nog boeken uitgewisseld, maar daarna heb ik eigenlijk niks meer van hem vernomen.

Wij wachten nu op de officiele offerte van de bank om die de tekenen. Notarispapieren zijn ook ingevuld en weer retour.

Spannend hoor, ik moet zelf echt gaan informeren over wat het bedrag waar ik mee kan werken. Er is een appartement in een blok waar ook een vriend van mij woont, en dat is wel erg gaaf, maar aardig aan de prijs, zeker met k.k. erbij ;-(

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 jan 2010 15:14

Ja, dat klopt. Ik weet dat hij nu niet meer in Houten woont, maar mischien dat ie reageert als je hem PB't?

Tjah, dat KKplaatje erbij is nooit leuk :( Je moet toch wel weer uitgaan van een kleine 10%.
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 15 jan 2010 10:29

@ Mortlach: Kijk eens naar de mogelijkheden van koopsubsidie (check!) of starterslening. Reuze interessant als je voor het eerst zelf iets koopt tenminste!
Daardoor kan je veel makkelijker wat kopen.

M'n vriend en ik hebben in Oog en Al een appartement gekocht, op alleen mijn salaris. Op één salaris en dan toch in een goede wijk in Utrecht. Het kán dus wel! ;)

@ Marnix: Utrecht uit is alleen maar duurder... Denk niet dat je in Houten/Bilthoven/Maarssen e.d. voor starters zo veel keus hebt als in Utrecht zelf. Misschien dat je alleen in Nieuwegein ook wel wat keus hebt als starter.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 15 jan 2010 10:53

Dank je, ik ga er dit weekend naar kijken, en als ze open zijn bij de hypotheker langs.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 jan 2010 16:34

Evelien:
We hebben afgesproken om die mensen die geweest zijn in ons huis nog tot einde van deze maand een kans te geven, tevens ook de makelaar.
Die mensen zijn nog steeds helemaal dol op ons huis en verder nog niets gevonden.
Als het niet lukt deze maand stappen we over.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 15 jan 2010 19:11

Update:

Offerte van keuken is binnen en de fotograaf is geregeld :) Hij gaat heel de dag mee en het kost ons geen cent meer! Hij wil dus 's morgens vroeg al komen om eventueel foto's te maken van de kapster en de laatste hand van het aankleden van de jurk tot 's avonds laat, dus dat zou betekenen dat we ook twee albums krijgen, leuk!! :D
Afbeelding

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 jan 2010 19:44

Ik probeer een beetje een raming te maken van de kosten, om te zien wat voor maandlasten ik straks kan opbrengen, maar ik merk dat ik daar moeite mee heb. Omdat ik bij mijn ouders woon heb ik al een tijdje geen boodschappen meer hoeven doen, en vaste lasten heb ik ook niet (kost&inwoning alleen). Ik heb een slecht beeld van wat die kosten straks zullen zijn.

Ik zou erg geholpen zijn als jullie me zouden vertellen wat jullie zo ongeveer kwijt zijn per maand aan gas/water/licht/kabel, aan boodschappen en andere dingen (verzekering, heffingen, etc). Vooral mensen in dezelfde situatie als ik: alleenstaand met bescheiden appartementje. Het mag natuurlijk ook per PB.

Alvast heel erg bedankt.

Terug naar “Archief”