Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Ik niet. Ik vind het niet goed dat ik in mijn kerkenwerk gehinderd moet worden. Als ik op zondag orgel wil/moet spelen in Den Haag, dan ben ik afhankelijk van het OV en de SGP wil mij die mogelijkheid ontnemen. Dat is in feite het tegenwerken van de Dienst des Heren en dat lijkt me in tegenspraak met de uitgangspunten van de SGP.
Alleen al daarom stem ik dus never nooit niet SGP.
Arco schreef:De Dienst des Heeren is niet afhankelijk van een organist, noch enige andere mensen. De Heilige Geest moet er zijn bij de dienst, pas dan is het een Dienst des Heeren.
LeChat schreef:Weer eens wat anders dan de 'serieuze' stemwijzers: die van Boomerang.nl
PeterD schreef:
Wat een zegen is de zondag! Een geschenk van God, die Dag des Heeren. Het mooiste van die dag is de verkondiging van de Boodschap van Wet en Evangelie, en de regering zou er veel aan gelegen moeten zijn om ruimte te maken voor dat heilzame Woord. Meer rust op die dag zou bovendien een verademing zijn voor álle Nederlanders, om zo in de komende (werk)week weer een frisse start te kunnen maken. Een onvergelijkbare dag, van harte aanbevolen!
De Zondagswet moet worden gehandhaafd en verbeterd om de centrale plaats van de zondag als rustdag te behouden.
De SGP gunt iedereen op zondag rust. Koopzondagen zijn hierop een inbreuk. De Winkeltijdenwet moet daarom worden aangepast, zodat winkels op zondag gewoon weer gesloten zijn. De gaten (het toeristisch regime bijvoorbeeld) in de bestaande wet dienen te worden gedicht. Gemeenten mogen niet langer gebruik maken van zulke gaten in de wet om onder het verbod op zondagsopenstelling uit te komen door zichzelf als een toeristische gemeente te benoemen.
Iedere werknemer die de zondag wil ‘heiligen’ en daarom op die dag niet wil werken, moet die vrijheid hebben en daar geen nadelige gevolgen van ondervinden.
De SGP wil zondagsarbeid beperken tot werk dat vanuit de aard van de arbeid noodzakelijk is zoals politie, verzorging, brandweer. Zondagsarbeid vanwege de bedrijfsomstandigheden moet tot het uiterste worden beperkt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten