De refowebbaby's ;-)!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 18 aug 2006 17:09

dat maakt het dan wel lastig als je kind nog geen bijvoeding mag ivm een allergie..
ik moet nl echt wachten totdat hij 6 maanden is, pas dan mag ik voorzichtig aan gaan beginnen met groentehapjes. Als dat goed gaat mag ik heeeeeel voorzichtig beginnen met fruit en dan eerst maar 1 hapje om te kijken hoe hij erop reageert. :roll:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 aug 2006 17:25

Ik heb een neefje van 6 maanden (vandaag precies :) ) die een koemelkallergie heeft (en waarschijnlijk nog wel voor meer dingen allergisch is). Mijn schoonzus is vanaf 5 maanden wel af en toe gaan bijvoeden. een paar hapjes appel, daar reageerde hij niet goed op, maar daarentegen op peer en banaan weer wel. Op groente reageerd hij naar mijn weten ook wel goed.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 aug 2006 17:40

Christiaan heeft vanaf dat hij geboren is nog nooit krampjes gehad.
Bij ons op het cb vinden ze het niet zo erg als je vroeg begint. Dit voor het wennen, maar ook voor de smaakontwikkeling en het lusten.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 18 aug 2006 18:14

zo zie je maar hoe verschillend de adviezen alom zijn :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 18 aug 2006 19:05

Mijn schoonzusje heeft er in 7 jaar tijd 3 gekregen en bij alle drie was het advies telkens anders.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 18 aug 2006 22:49

Gewoon op je gevoel afgaan dan. Moedergevoel zeg maar.. Boudin kreeg met vier maanden fruithapjes en van die groentedrap uit een potje. Hij heeft tot een jaar supergoed gegeten en nu eet hij bijna niets meer. Probeer nu van alles maar een beetje. Dan krijgt hij toch een klein beetje gevarieerd. Ik ga me er niet druk om maken. Hij weet wat eten is en als hij honger krijgt merken we het vanzelf wel weer. Maandag naar het cb, ben benieuwd wat ze er daar van zeggen..

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 19 aug 2006 08:56

Bij de oudste was ik ook zo van: hij moet eten, want dat hoort erbij. Wij willen dat je dit doet dus je moet het maar doen. Bij nummer 3 waren we daar al een stuk makkelijker in. Wil je niet eten dan maar niet. Dan krijgen ze ook echt geen extra tussendoortjes. Danny is nooit een grote eter geweest. De afgelopen weken heeft hij best goed gegeten, maar de laatste 2 dagen dus ongeveer nix meer. Dan maar niet. Drinken doet hij wel weer heel veel. Dat deden die oudste 2 bijna niet. Het is het een of het ander. Dat Caroline nu met spugen begint en het niet eerder gedaan heeft is voor mij het bewijs dat ze nog niet aan vaste voeding toe is. Wat ik dus wel vreemd vind is dat ze 's nachts weer komt en dat al een tijd niet meer deed. Ze ligt bij ons op de kamer dus ik haal haar er wel uit en geef haar wat. Misschien ook niet goed maar ze maakt nogal kabaal als ze huilt. Het word volgens papa tijd dat ze naar haar eigen kamertje gaat. :| :|
ja, dat is mijn mening dan he.....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 aug 2006 09:08

k heb altijd geleerd dat je een kind nooit mag dwingen om te eten. Als het te ver gaat kan je altijd hulp vragen hier of daar...

Net als annet... als ze het warme eten ofzo niet opeten... gewoon niks geen eten de rest van de dag en alleen maar water om te drinken!!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 aug 2006 09:56

Corine schreef:Gewoon op je gevoel afgaan dan. Moedergevoel zeg maar.. Boudin kreeg met vier maanden fruithapjes en van die groentedrap uit een potje. Hij heeft tot een jaar supergoed gegeten en nu eet hij bijna niets meer. Probeer nu van alles maar een beetje. Dan krijgt hij toch een klein beetje gevarieerd. Ik ga me er niet druk om maken. Hij weet wat eten is en als hij honger krijgt merken we het vanzelf wel weer. Maandag naar het cb, ben benieuwd wat ze er daar van zeggen..

Peuterpuberteit :wink:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 19 aug 2006 11:02

rosekapje schreef:
Corine schreef:Gewoon op je gevoel afgaan dan. Moedergevoel zeg maar.. Boudin kreeg met vier maanden fruithapjes en van die groentedrap uit een potje. Hij heeft tot een jaar supergoed gegeten en nu eet hij bijna niets meer. Probeer nu van alles maar een beetje. Dan krijgt hij toch een klein beetje gevarieerd. Ik ga me er niet druk om maken. Hij weet wat eten is en als hij honger krijgt merken we het vanzelf wel weer. Maandag naar het cb, ben benieuwd wat ze er daar van zeggen..

Peuterpuberteit :wink:

Haha, ja misschien wel, maar 14 maanden is wel wat jong voor een peuter..

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 aug 2006 12:08

Ja, maar je kaan er niet vroeg genoeg bij zijn :wink:

Hoe gaat het trouwens met je zwangerschap?

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 19 aug 2006 12:36

Ik weet van wie hij het heeft.. Laten we het daar maar op houden dan.. :mrgreen:

Ik voel me redelijk goed, maar bij controle bleek dat er eiwit in urine zat dus staat nu op kweek. Ik ben niet zo heel bang dat het niet goed is want mn bloeddruk was wel goed. Verder was mn hb te laag en heb ik staalpillen. Naarmate de tijd verstrijkt krijg ik overal de stress over. Over elk dingetje zit ik te muggeziften en te zaniken en te janken..
Zo dat lucht ook weer op, om dat hier eens te posten!
Nog iets meer dan 6 weken te gaan dus nog ff volhouden..

Bleh, soms is zwanger zijn echt niet leuk, maar ja...

:D blijven lachen he :D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 19 aug 2006 12:39

Over elk dingetje zit ik te muggeziften en te zaniken en te janken..

Niks van gemerkt :shock:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 aug 2006 12:54

Hormonen...

Sterkte met de laatste loodjes. Hoop voor je dat er uit de kweek iig niks uit komt.
Moeten je mannen maar extra lief voor je zijn :mrgreen:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 19 aug 2006 13:18

Smurffie schreef:
Over elk dingetje zit ik te muggeziften en te zaniken en te janken..

Niks van gemerkt :shock:

Duhh, je moet de schone schijn een beetje ophouden hee..

Terug naar “Archief”