Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 15:43

Riska schreef:Gewoon nooit met ze in gesprek gaan, dan noteren ze het niet verder.
Zodra je in gesprek gaat, blijven ze komen.
Dat heb ik gemerkt.... ik heb een keer een gesprek met ze aangeknoopt en nu blijven ze aan de deur komen. Inmiddels gooien ze ook een blad door de bus mocht ik niet thuis zijn dan kan ik het alsnog lezen.
Gelukkig ben ik achter haar adres gekomen en ik stuur wel een brief dat ik het niet meer op prijs stel dat ze komen.
Ben te laf om het persoonlijk te zeggen :oops:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 24 apr 2008 17:37

Yael schreef:
essieee schreef:Je kunt God toch niet voor de helft erkennen?

Wie zegt dat dan, dat dat zo is wanneer men moeite heeft met de Drie-eenheid? :wink:

Moeite hebben is wat anders dan niet geloven...
Wanneer je de drie-eenheid niet erkend/ geloofd erken je God niet in Zijn geheel.

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 24 apr 2008 18:24

essieee schreef:
Yael schreef:
essieee schreef:Je kunt God toch niet voor de helft erkennen?

Wie zegt dat dan, dat dat zo is wanneer men moeite heeft met de Drie-eenheid? :wink:

Moeite hebben is wat anders dan niet geloven...
Wanneer je de drie-eenheid niet erkend/ geloofd erken je God niet in Zijn geheel.

Dat is klinkklare nonsens. De drie-eenheid komt voort uit een interpretatie uit de bijbel, evenals de interpretatie dat God één is, Christus één en de heilige geest één is. Je kan hooguit zeggen dat je daarin van mening verschilt maar je kan absoluut niet zeggen dat iemand anders dan God niet erkend. Bovendien oordeel je over iemands geloof. En de bijbel is daar ook heel duidelijk over.

Rom 14:4 Wie bent u wel, dat u oordeelt over de knecht van een ander? Of hij slaag of faalt, is een zaak van zijn eigen heer. En hij zal wel slagen; daar kan de Heer voor zorgen.

Lees de rest ook maar trouwens.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 24 apr 2008 22:53

Ik wil niemand veroordelen...dat is in ieder geval niet de intentie van mn posting! (btw, het is een discussie forum)In mijn beleving spreekt de bijbel zelf...

The Engineer schreef:De drie-eenheid komt voort uit een interpretatie uit de bijbel, evenals de interpretatie dat God één is, Christus één en de heilige geest één is.

Is dat interpretatie? Er zijn toch gewoon keiharde bewijzen in de bijbel te vinden, het staat er toch...

Mattheus 12
En zo wie [enig] woord gesproken zal hebben tegen den Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar zo wie tegen den Heiligen Geest zal gesproken hebben, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw, noch in de toekomende.
Mattheus 28;

Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.

Waar ik dan benieuwd naar ben; Hoe zie je dan het werk van de Heilige Geest?

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 24 apr 2008 23:02

The Engineer schreef:De drie-eenheid komt voort uit een interpretatie uit de bijbel, evenals de interpretatie dat God één is, Christus één en de heilige geest één is.

Ja oké, we mogen dus niet interpreteren dat er een drie-eenheid is, maar God, Christus en de Heilige Geest los van elkaar zetten mag ook niet, omdat dat ook een interpretatie is? Wat moeten we dan wel volgens jou?

O ja: Christus zegt: Ik en de Vader zijn één. Nuff said, toch?
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 25 apr 2008 07:14

Ja oké, we mogen dus niet interpreteren dat er een drie-eenheid is, maar God, Christus en de Heilige Geest los van elkaar zetten mag ook niet, omdat dat ook een interpretatie is? Wat moeten we dan wel volgens jou?

O ja: Christus zegt: Ik en de Vader zijn één. Nuff said, toch?

Je mag interpreteren, ik zeg niet dat dat niet mag. Een interpretatie is alleen geen zekerheid. In tegenstelling tot wat sommigen willen beweren.

Overigens beschrijf je hier een twee-enigheid.

Mattheus 12
En zo wie [enig] woord gesproken zal hebben tegen den Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar zo wie tegen den Heiligen Geest zal gesproken hebben, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw, noch in de toekomende.
Mattheus 28;

Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.

Hier staat niets letterlijk ten aanzien van de drie-enigheid. Maar laten we hier niet op dit topic over gaan discussieren.

In ieder geval niet als veroordeling
"Being second is to be the first of the ones who lose."

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 25 apr 2008 15:19

essieee schreef:Ik wil niemand veroordelen...dat is in ieder geval niet de intentie van mn posting! (btw, het is een discussie forum)In mijn beleving spreekt de bijbel zelf...

Is dat interpretatie? Er zijn toch gewoon keiharde bewijzen in de bijbel te vinden, het staat er toch...

Mattheus 12
Mattheus 28;

De Heilige Geest is God zelf. Dus werk van God.
Maar God benadrukt in de Bijbel altijd Zijn een zijn. dus ik zou niet weten waarom dat, dan verkeerd zou zijn en je dan half in God zou geloven.

jmpauw
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jmpauw » 25 apr 2008 21:08

Riska schreef:Gewoon nooit met ze in gesprek gaan, dan noteren ze het niet verder.

Wat is daar mis mee, dat ze blijven komen? Laat ze maar telkens komen als ze meer willen weten over de Bijbel. Dan ga ik graag met ze in gesprek.
Ik heb verschillende keren bijbelstudies met ze gedaan. Zij doen dit altijd aan de hand van boekjes. Doe je het vervolgens zonder boekjes, dan haken ze al snel af en komen ze niet meer langs ;-).
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Teken de petitie op http://www.axci.nl/eerwraak

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 30 apr 2008 17:45

kwebbel schreef:
Dat heb ik gemerkt.... ik heb een keer een gesprek met ze aangeknoopt en nu blijven ze aan de deur komen. Inmiddels gooien ze ook een blad door de bus mocht ik niet thuis zijn dan kan ik het alsnog lezen.
Gelukkig ben ik achter haar adres gekomen en ik stuur wel een brief dat ik het niet meer op prijs stel dat ze komen.
Ben te laf om het persoonlijk te zeggen :oops:

Het kan ook anders, ik ben wel eens een gesprek aangegaan en ze kwamen er niet uit, toen kreeg ik een oud gediende en ging ook gewoon het gesprek aan en hij gaf me gelijk vanuit de schrift, maar hij zeide dat ik op een lijst kwam waar mee ze niet meer moeten praten.Als ze door de straat lopen roep ik ze zelf maar ze weigeren te praten, verdiep je eens in genesis 1 over de schepping dan verdwijnen ze zelf.

Heel simpel om die gasten vast te praten hoor :wink:

Rolf

Berichtdoor Rolf » 30 apr 2008 18:15

kirdneh schreef:Heel simpel om die gasten vast te praten hoor

Het is denk ik goed ze ook iets mee te geven. Sommigen twijfelen toch
enigzins aan al hetgeen ze (moeten) leren. Toen ik pas verder vroeg,
bleek dat 1 van hen vol met vragen zat. "Waarom dit, waarom dat, in
de kerk. Dat kan toch allemaal niet."
Ik zei, U hebt gelijk. In de kerk gebeurt heel veel wat niet meer is zoals
de Bijbel ons leert. Maar het goede is er ook. Al moet misschien wel
gezocht worden om het te vinden.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 01 mei 2008 13:20

Rolf schreef:
kirdneh schreef:Heel simpel om die gasten vast te praten hoor

Het is denk ik goed ze ook iets mee te geven. Sommigen twijfelen toch
enigzins aan al hetgeen ze (moeten) leren. Toen ik pas verder vroeg,
bleek dat 1 van hen vol met vragen zat. "Waarom dit, waarom dat, in
de kerk. Dat kan toch allemaal niet."
Ik zei, U hebt gelijk. In de kerk gebeurt heel veel wat niet meer is zoals
de Bijbel ons leert. Maar het goede is er ook. Al moet misschien wel
gezocht worden om het te vinden.

Dat ben ik met je eens maar ze wijken niet van hun standpunten af en je wordt op een 'zwarte lijst' gezet (dat weet ik omdat mn collega jehova is).
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Rolf

Berichtdoor Rolf » 01 mei 2008 13:37

Dan blijft er voor die ene (de andere leek wel vast te houden aan de
JG-leerstellingen) nog 1 mogelijkheid over, nl. bedanken.
Lijkt mij niet onmogelijk, hij zat echt te twijfelen.
En de andere JG zat het in feite maar aan te kijken.
Vooral toen ik begon over het ontstaan van de JG's was er
bijna geen weerwoord meer.
Het schijnt dat er ook (veel) geld naar een hoofdkantoor (of zoiets)
gaat.

Riska

Berichtdoor Riska » 01 mei 2008 14:00

Zomaar 'bedanken' is niet zo gemakkelijk. Vaak zit de hele familie in de 'club' om het oneerbiedig naar ze toe uit te drukken.
En ze worden compleet verstoten door iedereen als ze de zaak de rug toekeren.

jmpauw
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor jmpauw » 01 mei 2008 16:44

kirdneh schreef:... verdiep je eens in genesis 1 over de schepping dan verdwijnen ze zelf.

Heel simpel om die gasten vast te praten hoor :wink:

Leg eens uit ...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Teken de petitie op http://www.axci.nl/eerwraak

Rolf

Re: Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

Berichtdoor Rolf » 14 jul 2009 19:37

En toch is dat geen goede grond. Al heeft iemand de kennis om alles te kunnen uitleggen, maar de liefde tot de ware God ontbreekt,
zo is hij/zij niets. Want de liefde is het belangrijkste. Zie 1 Kor. 13.

Het andere, 'dwang, aantal adressen', wil ik eerste zorgvuldiger onderzoeken.

Terug naar “Archief”