Ik ben dus zo iemand die niet tot de Refo-wereld behoort.
Wat ik gezocht heb is een forum waar ik met mensen kan praten over mijn geloof, mijn twijfels soms, mijn vragen. Hoe ik het beleef en hoe anderen het beleven.
Dat heb ik hier wél redelijk gevonden al staan soms meningen recht tegenover elkaar, omdat er nu eenmaal verschillen zijn in de wijze van geloven binnen diverse kerken. (Anders zouden er niet zoveel kerken meer bestaan denk ik...)
Er zijn dingen waar ik mij heel bewust verre van houd. Als ik weet dat mijn gedachten haaks staan op wat in de Refowereld geloofd en ervaren wordt, dan doe ik dus gewoon niet mee.
Hoewel ik wel kijk - en heel soms reageer - is voor mij het meest overgeslagen onderwerp: Dogmatiek en Kerkleer.
Ik voel me thuis op het forum van het Refoweb, ben me voortdurend bewust dat ik in feite 'gast' ben en probeer zoveel mogelijk de ander te respecteren in zijn/haar gedachten en overwegingen.
De enige keren dat ik echt fel en/of heel verdrietig word is wanneer ik mij in het intiemste van mijn leven voel aangevallen, als het veroordeeld wordt. Ik denk aan een topic als het onstaan van de PKN.
Dan zou ik hopen dat ook vanuit de Refowereld mijn gedachten en wijze van geloven gerespecteerd wordt.
Ik hoop van harte dat het forum blijft zoals die is: open voor elke geloofsovertuiging en dat wij met respect voor elkaar aan het forum zullen bijdragen.
Riska