bemoeizuchtige oma's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 mar 2005 22:43

Tobbe schreef:Ik zou eerder zeggen, beter een bemoeizuchtige oma dan helemaal geen oma!

tja dat kun je wel zeggen.. maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.. er zijn voor mij wel grenzen!!

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 08 mar 2005 09:47

Op dit moment heb ik van mijn vaders kant alleen maar een oma (helaas) dit is een heel aardig mensje maar, ja hoe moet je dat zeggen, een beetje "ouderwets" om het maar ff een naampje te geven. Voor de rest zal ze echt alles voor je over hebben, helaas kan ze niet echt heel veel meer ondernemen want is slecht ter been, maar wat dan nog wel in haar macht ligt zal ze ook zeker niet laten. Als het gaat over kleding zegt ze af en toe wel eens wat van, ik kwam een keer bij mijn oma in een felrode 3 kwartsbroek (hartstikke strak ding ma goed), op dat moment zat er net een vrouwtje zowat helemaal in het zwart. Ik ga daar gwoon ff naast zitten want er was voor de rest geen plaats meer, nou mijn oma heeft daar later echt behoorlijk moeilijk over gedaan dat ik dat deed :lol:

Van mijn moeders kant heb ik nog een opa en oma. Deze mensen kom ik HEEL graag, ik ga er ook als het enigzins kan 1 keer per week naar toe want ik merk dat mijn opa behoorlijk achteruit gaat, dat gaat dan ook de ene dag veel beter dan de andere dag, ik kan dat heel goed zien aan zijn ogen, als die een beetje "lauw" staan weet ik al dat ik niet al te lang moet blijven want dan is hij behoorlijk moet. Ook deze mensjes zullen alles maar dan ook alles voor hun kleinkinderen over hebben, tenminste wat binnen hun macht ligt. Over kleding zullen ze alleen maar positieve dingen zeggen, als ze het niet mooi vinden zeggen ze het niet of iig niet overdreven. Voor de rest zullen ze zich ook nergens mee bemoeien, ik kan daar bijvoorbeeld gerust zeggen dat ik naar de bios geweest ben, daar geven hun echt nix om. Ze zeggen gewoon, dat is je eigen verantwoording.

Nou na een heel leuter verhaal heb ik toch ook weer een "nuttige" post neergezet :mrgreen:

Marry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marry » 06 apr 2005 19:19

Gna gna......die opa en die oma's lijken verd8 veel op die van mij!!!!! :mrgreen: :mrgreen:
Als ik jou niet had, had jij mij niet......!!

Mariekje88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Mariekje88 » 10 apr 2005 15:57

hm k heb één opa nooit gekend, hij s maar 64 geworden, ik vind dit heel erg, want t schijnt zo'n schat te zijn geweest.. ah die verhalen :) maarja, het mocht niet zo zijn nagoed, mn ene oma is in 2001 overleden, ik mis haar heel erg.. ze was een soort van moeder voor me.. ze was welles wat bemoeizuchtig om t zo maar te noemen, maar het was zo'n schat..
(dat was 1 opa en oma stel, van mn pa zn kant ;))

mn andere opa is 2 jaar geleden overleden, dat was ook zo'n lieve opa :D heheh hij gunde je ook alles, nu heb k nog maar één oma, helaas woont ze een eindje weg.. ik kom er graag ondanks dat ze soms wel een beetje bemoeierig is heheh.. :D k geniet dr van zolang k dr heb!!

k heb egt schatten van opa en oma gehad en nu mn oma nog, want dat 'bemoeierige' dat ze bij mij hebben dat is bezorgdheid, ze bedoelen t zo goed hehe.. ja.. t zijn egt schatten :D (hoevaak heb k dat nu al niet gezegd ;))

Maria_00

Berichtdoor Maria_00 » 17 dec 2005 17:01

Mijn ene oma is al overleden voor ik geboren was, die heb ik dus nooit gekend. De andere is een paar jaar geleden overleden, het was zo'n lieve oma!
Of ze alles geweldig vond weet ik niet meer, ik was toen nog maar een kind, ik weet alleen nog wel dat ze lief was en zachtmoedig.

Terug naar “Archief”