Stacie schreef:maar zonder gekheid:
praiseavonden zijn zo tof omdat de muren van de kerken worden verbroken, voor even. Als je eens nagaat hoeveel verschillende mensen er zijn uit verschillende kerken is dat echt tof! Verder een prima gelegenheid om je niet-christen vrienden mee te nemen voor een laagdrempelige avond waar ze toch wat over God kunnen horen.
Ten eerste, met gekheid: als God smaak heeft vind hij opwekkingsliederen niet veel.
Zonder gekheid:
misschien worden muren van kerken even verbroken, maar m.i. is dit ten eerste een schijnverbreking en ten tweede vind ik het te gemakkelijk. Ik geloof namelijk niet dat dit per definitie een verbreking van kerkmuren is. (En zo wel, dan gebeurt dit niet alleen door jeugdkerken). En 1 ding, ik ken veel niet-christenen die naar zo'n avond geweest zijn, er is er geen 1 die het positief vond en allemaal hebben ze hun negatieve beeld gehouden, misschien zelfs nog negatiever. De inhoud is vaak zo verschrikkelijk laagdrempelig dat het beledigend wordt voor hen die niet geloven. (Alsof het eersteklas randdebielen zijn) Daarbij werden er in de jeugdkerken die ik bezocht heb onwaarheden verteld. Daar weegt zo'n schijnverbreking niet tegenop...