Moderator: Moderafo's
M@rije schreef:nou ja, dat vind jij...trouwens, dat brengt mij op nog een vraag. Als je je zonden beleden hebt, dan mag je ze toch vergeven weten? En in de poel der vergetelheid werpen? (Sorry, ik heb denk ik niet zoveel bijbelkennis als jij, maar ik dacht dat het zo heette.) Maar is het dan nodig om nog schuldbelijdenis te doen?
PeterD schreef:Lijkt me verstangig eerst even af te vragen wat bedoeld wordt met de kreet "Bijbels". Als dat alles is wat in de Bijbel staat, gaan we dan ook weer kruisigen en oorlog voeren? Lijkt me niet.
Het lijkt me eerder dat daarmee bedoeld wordt de Bijbelse wetten die nu nog van toepassing zijn, na de komst van Christus als mens op aarde.
Riska schreef:En nu gaan we dus een vreemde wending maken.
Waarom is stenigen en kruisigen - hoewel Bijbels - niet meer van toepassing in deze tijd en - zie een ander topic - het verbod op spreken voor de vrouw niet?
Met welke maten wordt nu gemeten? Dat stenigen en kruisigen barbaars is? Maar dat de vrouw moet zwijgen niet?
Eerlijkheishalve begrijp ik absoluut niet waarom het ene wordt gezien als absoluut een Bijbels gebod en het andere niet (meer).
Riska
PeterD schreef:Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik ook niet exact weet welke wetten wel en welke niet meer gelden vanuit het OT. Alleen heb ik me laten wijsmaken dat voornamelijk de spijs- en ceremoniële wetten niet meer van kracht zijn.
Riska schreef:En nu gaan we dus een vreemde wending maken.
Waarom is stenigen en kruisigen - hoewel Bijbels - niet meer van toepassing in deze tijd en - zie een ander topic - het verbod op spreken voor de vrouw niet?
Met welke maten wordt nu gemeten? Dat stenigen en kruisigen barbaars is? Maar dat de vrouw moet zwijgen niet?
Eerlijkheishalve begrijp ik absoluut niet waarom het ene wordt gezien als absoluut een Bijbels gebod en het andere niet (meer).
Riska
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten