Waarom gaat iedereen dood!!!!!!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 10 dec 2004 16:05

ahuibers schreef:De dood hoort niet bij het leven, het is de mens zijn eigen schuld.
Wij hebben allemaal in Adam gezondigd, en de bezoldiging der zonde is de dood. Wij hebben allemaal de dood verdient.

...maar hiermee houdt het niet op hoor. Er is nog een Weg om dien welverdiende straf te ontgaan en wederom tot genade te komen!

Wat is de mens, wat is in hem te prijzen,
dat Gij, o HEER', hem gunsten wilt bewijzen?

rosechild
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rosechild » 10 dec 2004 16:36

ahuibers schreef:De dood hoort niet bij het leven, het is de mens zijn eigen schuld.
Wij hebben allemaal in Adam gezondigd, en de bezoldiging der zonde is de dood. Wij hebben allemaal de dood verdient.

oke...dus eigenlijk hadden we ook allemaal het eeuwige leven kunnen hebben...op aarde dan, nou dan zijn we gelukkig. je gaat gewoon dood en maakt daarmee plaats voor nieuw een simpel
gods hand creeërt prachtige dingen

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 10 dec 2004 16:40

caprice schreef:

...maar hiermee houdt het niet op hoor. Er is nog een Weg om dien welverdiende straf te ontgaan en wederom tot genade te komen!

Dat klopt, ik wilde alleen maar even aangeven dat het niet bij het leven hoort zoals zovelen makkelijk zeggen.

caprice

Berichtdoor caprice » 10 dec 2004 16:40

rosechild schreef:

oke...dus eigenlijk hadden we ook allemaal het eeuwige leven kunnen hebben...op aarde dan, nou dan zijn we gelukkig. je gaat gewoon dood en maakt daarmee plaats voor nieuw een simpel

Bedoel je dat iedereen een nieuw leven krijgt?

ahuibers schreef:
caprice schreef:

Dat klopt, ik wilde alleen maar even aangeven dat het niet bij het leven hoort zoals zovelen makkelijk zeggen.

Mee eens.

rosechild
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rosechild » 15 dec 2004 20:21

ik denk dat je hier eeuwig over kunt discussieren, maar ik ben dus wel van mening dat het erbij hoort. De dood is geen straf of wat dan ook, je gaat gewoon klaar uit. Als we wisten waarom dan zouden we er waarschijnlijk wel wat aan doen...of dat nou goed zou zijn is een 2e
gods hand creeërt prachtige dingen

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 15 dec 2004 20:25

Mee eens, rose. We zouden eens iets minder krampachtig met de dood om moeten gaan.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

caprice

Berichtdoor caprice » 15 dec 2004 22:12

Gershwin schreef:Mee eens, rose. We zouden eens iets minder krampachtig met de dood om moeten gaan.

De dood is onnatuurlijk. Die hóórt niet bij het leven. De dood is de straf op de zonde, en daarom verschrikkelijk. Krachtens Adams val hebben wij tegen de Heere gezondigd, en als straf stond daar de drievoudige dood op.

Daar kun je niet luchtig mee omgaan.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 15 dec 2004 22:26

caprice schreef:De dood is onnatuurlijk. Die hóórt niet bij het leven. De dood is de straf op de zonde, en daarom verschrikkelijk. Krachtens Adams val hebben wij tegen de Heere gezondigd, en als straf stond daar de drievoudige dood op.

Daar kan je best luchtig mee omgaan, als je niet in die starre bangmakende dogma's gelooft...

De dood hoort wel degelijk bij het leven. Gelukkig gaan we allemaal dood; als dat niet zo zou zijn, zouden we het nogal benauwd krijgen hier op aarde.

caprice

Berichtdoor caprice » 15 dec 2004 22:30

Collateral schreef:
caprice schreef:De dood is onnatuurlijk. Die hóórt niet bij het leven. De dood is de straf op de zonde, en daarom verschrikkelijk. Krachtens Adams val hebben wij tegen de Heere gezondigd, en als straf stond daar de drievoudige dood op.

Daar kan je best luchtig mee omgaan, als je niet in die starre bangmakende dogma's gelooft...

De dood hoort wel degelijk bij het leven. Gelukkig gaan we allemaal dood; als dat niet zo zou zijn, zouden we het nogal benauwd krijgen hier op aarde.

En zo gaat de moderne mens nu om met de dood. :(

Maar weet dat God u voor al deze dingen zal doen komen voor het gericht. Want de bezoldiging der zonde is de dood.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 15 dec 2004 23:06

caprice schreef:En zo gaat de moderne mens nu om met de dood. :(

Ik zie mezelf niet als het stereotype 'moderne mens' hoor. :)

Maar weet dat God u voor al deze dingen zal doen komen voor het gericht. Want de bezoldiging der zonde is de dood.

Tsja. Ik kijk verder dan de bijbel.

caprice

Berichtdoor caprice » 15 dec 2004 23:07

Collateral schreef:

Tsja. Ik kijk verder dan de bijbel.

Wat bedoel je daarmee?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 15 dec 2004 23:10

caprice schreef:
Collateral schreef:Tsja. Ik kijk verder dan de bijbel.

Wat bedoel je daarmee?

Dat de bijbel niet het 'Enige Woord Gods' is, maar een vertekend beeld, en dat er ook andere getuigenissen over God zijn, zoals bijv. 'Gesprekken met God' van Neale Donald Walsch. In laatstgenoemd boek ben ik pas begonnen; het geeft een verrassende kijk op de visie van God.

caprice

Berichtdoor caprice » 16 dec 2004 09:33

Collateral schreef:
caprice schreef:
Collateral schreef:Tsja. Ik kijk verder dan de bijbel.

Wat bedoel je daarmee?

Dat de bijbel niet het 'Enige Woord Gods' is, maar een vertekend beeld, en dat er ook andere getuigenissen over God zijn, zoals bijv. 'Gesprekken met God' van Neale Donald Walsch. In laatstgenoemd boek ben ik pas begonnen; het geeft een verrassende kijk op de visie van God.

Dat is de visie van de schrijver. Niet van God. Wij hebben de Bijbel, en die is genoeg om de Weg ter zaligheid te openbaren.
Dat wil niet zeggen dat het boek meteen verkeerd is (ik ken het niet), maar verbind er geen Goddelijk gezag aan.

Je durft heel wat te zeggen als je het geïnspireerde Woord van God 'maar een vertekend beeld' noemt.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 16 dec 2004 10:09

caprice schreef:
Collateral schreef:Dat de bijbel niet het 'Enige Woord Gods' is, maar een vertekend beeld, en dat er ook andere getuigenissen over God zijn, zoals bijv. 'Gesprekken met God' van Neale Donald Walsch. In laatstgenoemd boek ben ik pas begonnen; het geeft een verrassende kijk op de visie van God.

Dat is de visie van de schrijver. Niet van God. Wij hebben de Bijbel, en die is genoeg om de Weg ter zaligheid te openbaren.

Waarom hou je zo hardnekkig vast aan de bijbel als 'Enige Woord Gods'? Waarom is 'Gesprekken met God' 'de visie van de schrijver', en de bijbel niet? Omdat het in de bijbel staat dat het 'het enige Woord van God' is? Ik ken meer boeken die dat beweren...
Ik erken geen enkel boek als autoritair. Om een boek als autoritair te erkennen moet je mijns inziens wel een betere reden hebben dan het feit dat in dat boek staat dat het het Woord van God is, of het feit dat het al eeuwenoud is.

caprice

Berichtdoor caprice » 16 dec 2004 10:15

Collateral schreef:
caprice schreef:
Collateral schreef:Dat de bijbel niet het 'Enige Woord Gods' is, maar een vertekend beeld, en dat er ook andere getuigenissen over God zijn, zoals bijv. 'Gesprekken met God' van Neale Donald Walsch. In laatstgenoemd boek ben ik pas begonnen; het geeft een verrassende kijk op de visie van God.

Waarom hou je zo hardnekkig vast aan de bijbel als 'Enige Woord Gods'? Waarom is 'Gesprekken met God' 'de visie van de schrijver', en de bijbel niet? Omdat het in de bijbel staat dat het 'het enige Woord van God' is? Ik ken meer boeken die dat beweren...
Ik erken geen enkel boek als autoritair. Om een boek als autoritair te erkennen moet je mijns inziens wel een betere reden hebben dan het feit dat in dat boek staat dat het het Woord van God is, of het feit dat het al eeuwenoud is.

En als God dat Woord nu eens gebruikt in je leven? Persoonlijk? Het spijt me, maar je kunt mij er niet vanaf brengen dat de Bijbel het Woord van God is. Het enige Woord van God. Dat geloof ik.

Terug naar “Archief”