drugXfree schreef:ik geef alleen maar aan dat die vergelijking in deze discussie niet opgaat
De vergelijking is prima. Er is in alle 2 de gevallen sprake van handelen tegen God's geboden in.
Moderator: Moderafo's
drugXfree schreef:Helemaal mee eens Kees! en waren het niet de christenen die op kruistocht gingen om de barbaren (moslims) te bekeren?
jas schreef:drugXfree schreef:Helemaal mee eens Kees! en waren het niet de christenen die op kruistocht gingen om de barbaren (moslims) te bekeren?
Ja, terecht hebben ze ingezien wat een gevaar de Islam voor het Christendom zou vormen. Weet je wel wat voor strooptochten de Moslims in die tijd, vooral de Turken, gehouden hebben? Die stonden als zeer wreed bekend.
kees81 schreef:hebben jullie de koran gelezen? want als je de volgende uitspraak doet: De islam is een kille religie, zonder god van liefde, maar met kadaverdiscipline vind ik dat je dat je uitspraak te vergelijken is met dat wat moslims over de christenen zeggen... ik vind hem gewaagd. ik neem aan dat je je in de islam hebt verdiept?
kees81 schreef:kees81 schreef:hebben jullie de koran gelezen? want als je de volgende uitspraak doet: De islam is een kille religie, zonder god van liefde, maar met kadaverdiscipline vind ik dat je dat je uitspraak te vergelijken is met dat wat moslims over de christenen zeggen... ik vind hem gewaagd. ik neem aan dat je je in de islam hebt verdiept?
nog geen antwoord gehad helaas..
Aragorn schreef:jas schreef:drugXfree schreef:Helemaal mee eens Kees! en waren het niet de christenen die op kruistocht gingen om de barbaren (moslims) te bekeren?
Ja, terecht hebben ze ingezien wat een gevaar de Islam voor het Christendom zou vormen. Weet je wel wat voor strooptochten de Moslims in die tijd, vooral de Turken, gehouden hebben? Die stonden als zeer wreed bekend.
Ik kan het me niet precies meer herinneren, maar wat was er eigenlijk eerst? De kruistochten of de opkomst van de Saracenen?
jas schreef:Aragorn schreef:jas schreef:drugXfree schreef:Helemaal mee eens Kees! en waren het niet de christenen die op kruistocht gingen om de barbaren (moslims) te bekeren?
Ik kan het me niet precies meer herinneren, maar wat was er eigenlijk eerst? De kruistochten of de opkomst van de Saracenen?
De invallen der Saracenen in het Heilige Land waren omstreeks 865, de Kruistochten 2 eeuwen daarna.
Aragorn schreef:jas schreef:Aragorn schreef:jas schreef:drugXfree schreef:Helemaal mee eens Kees! en waren het niet de christenen die op kruistocht gingen om de barbaren (moslims) te bekeren?
De invallen der Saracenen in het Heilige Land waren omstreeks 865, de Kruistochten 2 eeuwen daarna.
Ja oke, en toen gingen de kruisridders ze uit Jeruzalem jagen. Maar ze zijn toch ook nog een Europa binnen gedrongen waarna Karel de Grote ze tegen wist te houden bij de Pyreneeen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten