Islam - Moslims - Koran

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 02 dec 2004 15:31

drugXfree schreef:ik geef alleen maar aan dat die vergelijking in deze discussie niet opgaat

De vergelijking is prima. Er is in alle 2 de gevallen sprake van handelen tegen God's geboden in.

drugXfree

Berichtdoor drugXfree » 02 dec 2004 15:36

Atheisten hebben voor zover ik weet alleen niet zoveel binding met de geboden van God.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 dec 2004 15:43

Ze menen geen binding te hebben met God. Helaas voor hen komen ze er nog wel achter.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 02 dec 2004 15:43

drugXfree schreef:Helemaal mee eens Kees! en waren het niet de christenen die op kruistocht gingen om de barbaren (moslims) te bekeren?

Ja, terecht hebben ze ingezien wat een gevaar de Islam voor het Christendom zou vormen. Weet je wel wat voor strooptochten de Moslims in die tijd, vooral de Turken, gehouden hebben? Die stonden als zeer wreed bekend.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 02 dec 2004 15:45

drugXfree schreef:Atheisten hebben voor zover ik weet alleen niet zoveel binding met de geboden van God.

Ja, helaas heeft God voor hen geen uitzondering gemaakt m.b.t. de geldigheid van Zijn wet.

drugXfree

Berichtdoor drugXfree » 02 dec 2004 15:47

jas schreef:Ja, terecht hebben ze ingezien wat een gevaar de Islam voor het Christendom zou vormen. Weet je wel wat voor strooptochten de Moslims in die tijd, vooral de Turken, gehouden hebben? Die stonden als zeer wreed bekend.

Dus het motto van het christendom is in jouw ogen "eat or be eaten"?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 02 dec 2004 15:48

drugXfree schreef:Atheisten hebben voor zover ik weet alleen niet zoveel binding met de geboden van God.

Nee, en christenen voor zover ik weet wel. Ik begrijp je punt niet helemaal. Kun je dat wat verduidelijken? :)

drugXfree

Berichtdoor drugXfree » 02 dec 2004 15:52

Atheisten hebben bewust gekozen voor het niet geloven in God. Daardoor nemen ze afstand van zijn geboden, en hoeven ze zich er in principe niet meer aan te houden.
Stel je verhuist van Irak naar Nederland: Je hebt dan niet meer te maken met de irakese wet maar met die van nederland.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 dec 2004 15:58

jas schreef:
drugXfree schreef:Helemaal mee eens Kees! en waren het niet de christenen die op kruistocht gingen om de barbaren (moslims) te bekeren?

Ja, terecht hebben ze ingezien wat een gevaar de Islam voor het Christendom zou vormen. Weet je wel wat voor strooptochten de Moslims in die tijd, vooral de Turken, gehouden hebben? Die stonden als zeer wreed bekend.

Ik kan het me niet precies meer herinneren, maar wat was er eigenlijk eerst? De kruistochten of de opkomst van de Saracenen?

kees81

Berichtdoor kees81 » 02 dec 2004 16:19

kees81 schreef:hebben jullie de koran gelezen? want als je de volgende uitspraak doet: De islam is een kille religie, zonder god van liefde, maar met kadaverdiscipline vind ik dat je dat je uitspraak te vergelijken is met dat wat moslims over de christenen zeggen... ik vind hem gewaagd. ik neem aan dat je je in de islam hebt verdiept?

nog geen antwoord gehad helaas..

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 dec 2004 16:21

kees81 schreef:
kees81 schreef:hebben jullie de koran gelezen? want als je de volgende uitspraak doet: De islam is een kille religie, zonder god van liefde, maar met kadaverdiscipline vind ik dat je dat je uitspraak te vergelijken is met dat wat moslims over de christenen zeggen... ik vind hem gewaagd. ik neem aan dat je je in de islam hebt verdiept?

nog geen antwoord gehad helaas..

Dacht je dat wij zo snel konden lezen in de Koran? :wink:

Heb jij de Bijbel al uit trouwens?

kees81

Berichtdoor kees81 » 02 dec 2004 16:46

TheKeimpe schreef:Heb jij de Bijbel al uit trouwens?

nee.... heb wel delen van de bhagavat gelezen, telt dat ook? en het boek 'wetenschap der zelfrealisatie'...

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 02 dec 2004 21:50

Aragorn schreef:
jas schreef:

Ik kan het me niet precies meer herinneren, maar wat was er eigenlijk eerst? De kruistochten of de opkomst van de Saracenen?

De invallen der Saracenen in het Heilige Land waren omstreeks 865, de Kruistochten 2 eeuwen daarna.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 dec 2004 22:14

jas schreef:
Aragorn schreef:
jas schreef:

De invallen der Saracenen in het Heilige Land waren omstreeks 865, de Kruistochten 2 eeuwen daarna.

Ja oke, en toen gingen de kruisridders ze uit Jeruzalem jagen. Maar ze zijn toch ook nog een Europa binnen gedrongen waarna Karel de Grote ze tegen wist te houden bij de Pyreneeen?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 02 dec 2004 22:20

Aragorn schreef:
jas schreef:
Aragorn schreef:
jas schreef:

Ja oke, en toen gingen de kruisridders ze uit Jeruzalem jagen. Maar ze zijn toch ook nog een Europa binnen gedrongen waarna Karel de Grote ze tegen wist te houden bij de Pyreneeen?

Geen idee, zou best kunnen hoor. Ik ga me er verder niet in verdiepen. Ik zit nu volop in de 80 jarige oorlog en ik wil wat inlopen op de geschiedenis.

Terug naar “Archief”