Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 dec 2004 19:39

Afleggen heb ik nog nooit in de opleiding gedaan. Wel heb ik bij mijn oma geholpen met afleggen maar dat ik alweer een aantal jaartjes terug.
Op de afdeling zijn er al verschillende mensen overleden, maar altijd als ik vrij was.

Hoe gaan jullie om met begrafenissen en crematies? Gaan jullie daar naartoe of niet. Ik ben nog nooit geweest, vind het best wel moeilijk omdat het allemaal onchristelijk is, je mist dan toch wat volgens mij.

Werkse allemaal, ik zit weer een week op school :( Geef mij maar de praktijk ....

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 dec 2004 22:55

Ik ben altijd wel gegaan (behalve toen ik op vakantie was :wink: ) Hebt toch een band net de overledene op gebouwt. Daarbij ging er zoveel mogelijk personeel mee, zodat ook alle bewoners mee konden.
Bij ons was het wel christelijk, maar wel anders als ik het zelf het christen zijn invul!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 08 dec 2004 10:21

En naar een crematie? Bij ons worden ze (bijna) allemaal gecremeerd. Verder werk ik er nog niet zo lang en moet ik over 3 maanden alweer naar een andere afdeling en ander ziekenhuis, ben benieuwt hoe het daar is!

Werkse!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 08 dec 2004 11:56

lammetje schreef:En naar een crematie? Bij ons worden ze (bijna) allemaal gecremeerd. Verder werk ik er nog niet zo lang en moet ik over 3 maanden alweer naar een andere afdeling en ander ziekenhuis, ben benieuwt hoe het daar is!

Werkse!

naar begrafenissen ga ik wel mee, maar een crematie liever niet, ik heb SUPER collega´s en dan is er altijd wel een mouw aan te passen. We zorgen altijd dat er minstens 2 gaan. Maar ik stel me wel eens voor dat er een vriendin die niet christelijk is zou overlijden en gecremeerd worden. Ik zou dan wel gaan denk ik. Omdat je haar dan de laatste eer bewijst. of zie ik dat verkeerd'?
werkse allemaal, ik heb lekker nog 2 dagen vrij.... :mrgreen:
Psalm 25:2 (ber.)

mistermister

Berichtdoor mistermister » 09 dec 2004 21:36

HAHA..... leuk..... ff dames pesten. -geintje-

-ff serieus- Ik ben zelf verpleegkundige Nivo 4 maar doe er helemaal niks mee!!!!!!!!!!!! Ik wilde altijd op de ambulance.. dus ikke verpleegkundige opleiding doen en solliciteren bij de ambulancedienst. En jaja... ik mocht nog opgesprek komen ook. Goed gesprek gehad enzo.... hoor je uiteindelijk dat je te jong bent. errug jammer. je moet cker nog 7 jaar wachten want dan ben je pas 28. nou oke.. Maar denk je dat ik in een ziekenhuis wil werken ofzo? nee sorry.... ik heb niks tegen vrouwen maar je wordt wel knettergek van ze als je dag in dag uit met 5 vrouwen moet werken.

Groetjes..... een jongen :roll:

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 09 dec 2004 21:40

mistermister schreef:HAHA..... leuk..... ff dames pesten. -geintje-

-ff serieus- Ik ben zelf verpleegkundige Nivo 4 maar doe er helemaal niks mee!!!!!!!!!!!! Ik wilde altijd op de ambulance.. dus ikke verpleegkundige opleiding doen en solliciteren bij de ambulancedienst. En jaja... ik mocht nog opgesprek komen ook. Goed gesprek gehad enzo.... hoor je uiteindelijk dat je te jong bent. errug jammer. je moet cker nog 7 jaar wachten want dan ben je pas 28. nou oke.. Maar denk je dat ik in een ziekenhuis wil werken ofzo? nee sorry.... ik heb niks tegen vrouwen maar je wordt wel knettergek van ze als je dag in dag uit met 5 vrouwen moet werken.

ja, dat vond ik ook beroerd bij mijn stage: het is zo'n ongelooflijke vrouwencultuur.... driekwart van de kantine-praatjes gaan over de nieuwe gordijnen ofzo :?
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 dec 2004 21:42

whahah :D lijkt mij wel gezellig voor een jongen de hele dag met 5 vrouwen :mrgreen:

wat doe je nu dan?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 dec 2004 21:46

ja, dat vond ik ook beroerd bij mijn stage: het is zo'n ongelooflijke vrouwencultuur.... driekwart van de kantine-praatjes gaan over de nieuwe gordijnen ofzo

tja.

De zorg word nog echt gezien als een vrouwenberoep. Jammer vind ik dat.
Ik had aan het begin van de opleiding 1 jongen bij me in de klas zitten. En nog 19 andere meiden. Eigelijk ook niet vreemd dat die jongen er na een half jaar al mee gestopt is.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 09 dec 2004 21:49

hmja, ik heb er helemaal niets op tegen om met een meerderheid van vrouwen te werken, maar 16 tegen 1 (ja, ik was de enige jongen op de afdeling, de 3 aangrenzende afdelingen hadden er helemaal geen) werd me toch een beetje te machtig. het imago van het beroep interesseert me niet, maar de werksfeer is er wel een beetje naar.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

mafda
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor mafda » 10 dec 2004 12:17

klasgenoot van mij: je gaat soms uitspraken of vrouwelijke gebaren overnemen van collegas..;)

ja mannen... homos passen goed tussen ons..;) en normale mannen worden een beetje alle2..;) je kan makkelijk dit beroep doen maar dan echt niet gek opkijken dat je dingen van ons overneemt..

een dame..;)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 dec 2004 12:50

Napoleon schreef:

ja, dat vond ik ook beroerd bij mijn stage: het is zo'n ongelooflijke vrouwencultuur.... driekwart van de kantine-praatjes gaan over de nieuwe gordijnen ofzo :?

verkeerde afdeling gekozen misschien?

kom dan in de geh. zorg! Daar staan ze te springen om kerels! Vooral op de groepen waar jongens wonen met een redelijk hoog nivo, maar je moet dan niet bang zijn voor woede uitbarstingen. Het is gewoon zo dat op die groepen kerels meer bij ze kunnen bereiken dan meiden!

Ik heb zelf 2 mannelijke collega's! (waarvan 1 idd homo is) zijn gave lui! Kom gewoon is kijken!
Laatst gewijzigd door Gerdien B. op 10 dec 2004 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 10 dec 2004 12:53

lammetje schreef:En naar een crematie? Bij ons worden ze (bijna) allemaal gecremeerd. Verder werk ik er nog niet zo lang en moet ik over 3 maanden alweer naar een andere afdeling en ander ziekenhuis, ben benieuwt hoe het daar is!

Werkse!

het is een christelijke instelling. vandaar uit werden geen bewoners gecremeerd. Ik heb dus nog nooit echt over na hoeven te denken over of ik dan zal gaan! Dit was op mijn vorige werk.

Nu werk ik ook op een christelijke instelling, maar dat christelijk is soms ver te zoeken! Hier zou het idd wel is voor gaan kunnen komen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 dec 2004 14:28

Pfff Nou ik mag eindelijk injecteren, vandaag geslaagd voor mijn praktijktoets :!: :wink:

Nu nog de uitslagen van de andere toetsen, dan mag ik ook medicatie delen!!! (maar 1 van die toetsen heb ik helemaal verknalt :? )

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 13 dec 2004 09:55

Ha allemaal,

Ik werk ook al een aantal jaar in de zorg. Ik heb de bol opleiding van de VIG gedaan. Wat ik echt super leuk vond om te doen. Nu ben ik al bijna 1 jaar bezig met de verkorte verpleegkundige opleiding. In maart 2006 hoop ik te diplomeren.

Ik werk nu ook in het ziekenhuis. Ik vind het helemaal het einde. Ik heb op chirugie gewerkt, en nu zit ik op een interne afdeling. Persoonlijk vind ik chirugie leuker omdat je altijd wel wat spanning hebt als mensen terug komen van ok.
Een beetje adrenaline in me werk vind ik super.

Ik heb pas voor het eerst een reanimatie mee gemaakt, waarbij ik de patiënt zelf moest reanimeren omdat ik de persoon in kwestie gevonden had. Op zo'n moment gaat de adrenaline wel door m'n lichaam heen en vond het zeg maar spannend, en eng te gelijk omdat het voor het eerst was. De patiënt heeft het helaas niet gered. Na afloop stond ik toch wel ff te shaken van de inspanning

Ik zou zelf het liefst gaan werken op de ambulance, en ja dat is nog wel wat jaartjes werken en leren.
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 13 dec 2004 16:49

Napoleon schreef:

dan zitten jullie niet bij de goeies :mrgreen: :mrgreen: ik praat ten eerste niet over gordijnen, en ik ben niet zo'n steriotype vrouwenpraatmens, en in het huis waar ik werk ook niet. De afdeling waar ik hiervoor zat, werkten 4 jongens, en dat was SUPER!!!!!!!!!!!!!!!

(tja, echt mannen->die zijn bang voor vrouwen... :mrgreen: )
Psalm 25:2 (ber.)

Terug naar “Archief”