Pieter schreef:Dat is toch duidelijk?
1. Onderwerping (dat stuit velen van u ongetwijfeld tegen de borst, maar het zij zo) aan de door God Zelf ingestelde scheppingsorde, man en vrouw. Daarmee, voordat ik een orkaan van protest over me heen krijg, bedoel ik zeer zeker niet dat de vrouw ondergeschikt is aan de man! Man en vrouw zijn gelijkwaardige schepselen, maar Gods scheppingsorde laat niets aan duidelijkheid te wensen over. Lees ook het huwelijksformulier.
2. Het betonen van eerbied aan de engelen.
voor mij niet duidelijk!
kijk in de wereld om je heen! Kijk in de bijbel! In bijna geen 1 wereld deel waar Christen dicht bij God leven houden mensen zich hieraan. Kijk naar de geschiedenis, zover ik weet wordt er nooit gerept over hoedjes of zo iets.
mijn ouders hebben een hoedenzaak, en ik weet precies hoe duur die dingen zijn. Ik vindt het zonde! weg gegooit geld!
Maar met respect voor iedereen die het wel draagt. Als je het draagt, draag het tot eer van God! Wees dan ook eerlijk en draag het tijdens elk gebed wat je doet tot God!
ik snap zelf niet wat ik met deze teksten aan moet, maar zover ik God ken denk ik dat God deze traditie iig niet bedoelt heeft!