Halloween

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Collateral

Berichtdoor Collateral » 23 okt 2004 15:37

-Rianne- schreef:Jij ben een man/vrouw van weinig woorden, nietwaar? :mrgreen:

Ehhh... :mrgreen:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 25 okt 2004 11:15

Geen woorden meer voor jou... :mrgreen:

Collateral

Berichtdoor Collateral » 25 okt 2004 11:38

kurtyo schreef:Geen woorden meer voor jou... :mrgreen:

Ehhh... :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 okt 2004 12:13

Volgens mij is Halloween net zoiets als Harry Potter: een aardige traditie met een flinke dosis fantasie. Onschuldig dus.

Als ik zo'n stoet voorbij zie trekken, denk ik niet aan occulte dingen maar aan die kinderen die een leuke avond hebben.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 25 okt 2004 12:52

Kom voor de grap dan maar eens deze kant op met Halloween. Ik heb geen idee hoe ze het in Nederland doen, misschien is het daar wel onschuldig.
Maar hier echt niet, de kids lopen in zwarte gewaden rond, schedels en skeletten hangen overal door de tuinen... is dat onschuldig?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 25 okt 2004 14:18

Het is maar net met welk idee je het 'viert'. Maar met die schedels en skeletten die je noemt kan je daar inderdaad aan twijfelen, bij kleine kinderen in ieder geval.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 25 okt 2004 16:48

>Hallo allemaal,
>
>Zoals jullie allemaal waarschijnlijk wel weten is er in Six Flags in de maand oktober een Halloween Horror Fest.
>
>- Tijdens dit 'feest' kan je een menu krijgen voor het toevallige bedrag van ? 6,66- (666 dus)
>
>- Er is een processie van de koningin van de nacht, wat inhoudt dat er een 'koningin' als het donker wordt de 'macht' in het park over neemt en er overal demonen enz te voorschijn komen.
>
> Ze probeert de bezoekers mee te lokken naar haar nachtverblijf waar het verschrikkelijk moet zijn.
>
>Als dit allemaal gedaan is, gaat ze tegen sluitingstijd strijden tegen het licht.
>
> - De 'Trail of Terror' is het verblijf van de Koningin van de Nacht waar je als bezoeker liever niet verblijft.
>
>Je komt er makkelijker in dan uit.
>
>Het is er onguur en zeer onaangenaam. (zo wordt het op de site beschreven, wat genoeg zegt)
>
> Zo zijn er nog meer verschillende dingen die je tegen kan komen, wat allemaal met demonen en tovenaars te maken heeft.
>
>Het hele park zal er vol mee zijn!!!
>
> Ik vind dat we als christenen dit niet aan ons voorbij kunnen laten gaan om ervoor te bidden.
>
> Hoe onschuldig het ook gebracht wordt, het is natuurlijk verre weg van onschuldig.
>
>Kleine kinderen worden blootgesteld aan demonen en allerlei andere duistere machten.
>
>We moeten de mensen er voor waarschuwen, dat hoe onschuldig het ook lijkt, het helemaal niet onschuldig is.
>
> Het begint als onschuldig, maar kan tot iets vreselijks uitpakken.
>
>Denk bijvoorbeeld aan de kinderen, die er nachtmerries van krijgen.
>
> Mensen die geinterresseerd raken van hekserij.
>
> Mensen gaan het normaal vinden.......maar het is niet normaal!
>
> Ik wil iedereen oproepen om te bidden voor dit foute 'feest' en dat de mensen Jezus mogen leren kennen.
>
>Bidden dat de kinderen niet beinvloed raken van dit vreselijke 'feest' of dat het 'feest' om een bepaalde reden niet door kan gaan!
>
> Stuur dit alsjeblieft aan iedereen door die kan en wil meebidden, hoe meer mensen ervoor bidden hoe beter!
>
> Gods zegen, en laten we bidden voor de mensen!
>
>P.S.,
>
>Kopieer dit bericht alsjeblieft en verstuur het per email aan iedereen in je adreslijst.
>
>Ik kreeg het ook per email en vond het belangrijk genoeg om het hier te plaatsen.
>
>Groet en Gods rijke zegen toegewenst.
..

Collateral

Berichtdoor Collateral » 25 okt 2004 17:23

Halloween ook in Six Flags...

Afbeelding

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 25 okt 2004 17:30

*Houdt zich in*
..

Collateral

Berichtdoor Collateral » 25 okt 2004 18:17

Invincible schreef:*Houdt zich in*

Dat probeer ik ook altijd te doen als ik bepaalde doorstuurmails onder ogen krijg :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 26 okt 2004 01:58

-Rianne- schreef:Kom voor de grap dan maar eens deze kant op met Halloween. Ik heb geen idee hoe ze het in Nederland doen, misschien is het daar wel onschuldig.
Maar hier echt niet, de kids lopen in zwarte gewaden rond, schedels en skeletten hangen overal door de tuinen... is dat onschuldig?

De kleintjes moet je niet blootstellen aan dingen die hen nachtmerries kan bezorgen of anderszins bangmaken. Logisch, kwestie van pedagogiek.

Maar de oudere kinderen kunnen dat toch rustig doen zolang je werkelijkheid en fictie duidelijk weet te maken? Da's net zoiets als Sinterklaas.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 26 okt 2004 14:54

Collateral schreef:
Invincible schreef:*Houdt zich in*

Dat probeer ik ook altijd te doen als ik bepaalde doorstuurmails onder ogen krijg :mrgreen:

Grappig. Jij geeft aanstoot, ik niet. Belangrijk verschil.

6,66 euro voor een menu... kom op zeg.
..

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 26 okt 2004 15:11

Haha, wel grappig hoe ze reclame maken: dit is zeeer onaangenaam! En terstond komt iedereen kijken.. :D

Collateral

Berichtdoor Collateral » 26 okt 2004 15:50

Invincible schreef:Grappig. Jij geeft aanstoot, ik niet. Belangrijk verschil.

Prima, ik deins er niet voor terug een steen des aanstoots te zijn als ik dat nodig vind. Je geeft zelf trouwens net zo hard aanstoot; doorstuurmails zijn in mijn ogen ergerlijker dan een grapje over Halloween.

6,66 euro voor een menu... kom op zeg.

Och ja, die verderfelijke wereld toch. Bedank God maar dat dat jij niet zo bent als de andere mensen... :roll:

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 26 okt 2004 15:55

beetje zwakke reactie collateral! het heeft niks te maken met het zich beter voelen als anderen! het is het besef dat we vanuit het geloof tot God niet aan deze dingen mee kunnen doen! wil jij perse maar alles kunnen doen dan?

Terug naar “Archief”