Hoe is het om een domineeskind te zijn?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Spiff

Berichtdoor Spiff » 22 sep 2004 18:31

nee, ik zou mijn vader niet streng willen noemen. soms spreek ik mijn mening ook wel uit, maar niet altijd. weet eigenlijk niet waarom

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 22 sep 2004 18:37

Spiff schreef:nee, ik zou mijn vader niet streng willen noemen. soms spreek ik mijn mening ook wel uit, maar niet altijd. weet eigenlijk niet waarom

Ach ja, altijd discussiëren is ook wel vermoeiend, toch. En het heeft ook wel met je leeftijd te maken, denk ik. Als je 18 bent praat je meestal nog makkelijker met vrienden dan met je ouders.

Je studeert dus. Ik neem aan niet op een christelijke instelling. Hoe reageren je studiegenoten als je vertelt dat je vader dominee is (mocht het eens ter sprake komen?) Mijn ervaring tijdens mijn studie was dat ze meestal wel even vreemd opkeken.

Spiff

Berichtdoor Spiff » 22 sep 2004 18:39

ze kijken inderdaad wel even vreemd op, maar de meesten reageren er heel positief op. ze respecteren het dat je ergens echt helemaal voor gaat en ze willen er ook graag meer over weten.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 22 sep 2004 18:47

Spiff schreef:ze kijken inderdaad wel even vreemd op, maar de meesten reageren er heel positief op. ze respecteren het dat je ergens echt helemaal voor gaat en ze willen er ook graag meer over weten.

Ja, bij mij reageerden ze over het algemeen ook wel positief al keken ze vaak eerst even naar me alsof ik van een andere planeet kwam. Nu op mijn werk heb ik dat nog wel eens. Ik vind het nooit erg hoor, ik schaam me er absoluut niet voor, nooit gedaan ook. Jij wel?

Spiff

Berichtdoor Spiff » 22 sep 2004 18:50

nee zeker niet, nooit gedaan ook. waarom zou je? het beroep van dominee is juist heel speciaal. ik heb enorm respect voor wat mijn vader doet. hij staat altijd voor de mensen klaar en hij brengt DE Blijde Boodschap, iets mooiers dan dat bestaat er toch niet?

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 22 sep 2004 18:56

Spiff schreef:nee zeker niet, nooit gedaan ook. waarom zou je? het beroep van dominee is juist heel speciaal. ik heb enorm respect voor wat mijn vader doet. hij staat altijd voor de mensen klaar en hij brengt DE Blijde Boodschap, iets mooiers dan dat bestaat er toch niet?

Zeker. Het is een heel mooi, maar ook heel zwaar beroep. Ik zou het niet kunnen, denk ik.
Veel mensen realiseren zich absoluut niet dat het een heel zwaar beroep is. Sommigen doen maar om de haverklap een beroep op mijn vader om niks en op de gekste tijden. De dominee moet maar altijd tijd hebben en klaarstaan. En altijd maar bellen onder het eten. We werden vaker wel dan niet gestoord aan tafel. (Moet een dominee ook eten dan? Ja, gek hè :roll: ) En ze vragen soms ook de gekste dingen. Of mijn vader even kwam bemiddelen bij een burenruzie...nee dus. ](*,)

Spiff

Berichtdoor Spiff » 23 sep 2004 13:00

dat herken ik. veel mensen denken dat een dominee geen sociaal leven heeft.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 23 sep 2004 18:44

Spiff schreef:dat herken ik. veel mensen denken dat een dominee geen sociaal leven heeft.

Dat sociale leven van een dominee is sowieso wel een moeilijk punt denk ik. Mijn ouders maken in ieder geval niet gemakkelijk vrienden in de gemeente. Je gaat als dominee met je gemeenteleden niet zo snel om als vrienden. Je hebt toch die aparte positie. Dat lijkt me lastig. Maar misschien hebben andere dominees dat niet. Voor ons als kinderen gold dat niet hoor. Wij hadden wel gewoon vrienden en vriendinnen in de kerk.

BertV
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor BertV » 23 sep 2004 20:55

Onze dochter heeft eens verkering gehad met een dominees zoon. Die zag het zo; "jullie mogen wel eens U tegen mij zeggen". Is dan ook niet aangebleven.
Mijn mening is dat dominee een beroep is , net als van een ander. De kinderen maken meer gebruik van vaders/moeders beroep.

Vr.gr. BertV.
Geef Mij je hand, Ik zal je helpen.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 23 sep 2004 21:07

BertV schreef:Onze dochter heeft eens verkering gehad met een dominees zoon. Die zag het zo; "jullie mogen wel eens U tegen mij zeggen". Is dan ook niet aangebleven.
Mijn mening is dat dominee een beroep is , net als van een ander. De kinderen maken meer gebruik van vaders/moeders beroep.

Vr.gr. BertV.

Wat bedoel je daarmee?

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 23 sep 2004 21:18

Die zoon voelde zich blijkbaar heel wat beter dan de mensen die geen dominee als vader hebben. Denk dat ie dat bedoelde. Ik denk dat je de dienaar van het woord wel met respect moet behandelen. Maar hij is zeker niet beter als een ander. Hij is even zondig als ieder ander.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 23 sep 2004 21:43

Ik voel me helemaal niet meer dan een ander. Wat BertV zegt is net zoiets als: 'Ik ken een bakkerszoon die altijd verschrikkelijk irritant doet. Heel vervelende mensen, die bakkerskinderen.' Dat raakt toch ook kant noch wal?

Spiff

Berichtdoor Spiff » 24 sep 2004 17:24

precies, dat is wel erg generaliserend.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 24 sep 2004 21:37

Dat bedoel ik, Spiff.

Spiff

Berichtdoor Spiff » 25 sep 2004 12:16

ik zou trouwens niet weten hoe ik meer gebruik zou moeten maken van mijn vaders beroep dan een ander :S

Terug naar “Archief”