Ik heb de discussie gevolgd, voor zover het mij mogelijk was. Er wordt over en weer met Bijbelteksten gesmeten, dat het niet mooi meer is. Niet dat je geen teksten mag aanhalen om je standpunt te verdedigen, dat doe ik zelf ook wel. Maar: WAAROM LATEN WE NIET GEWOON STAAN WAT ER IN GODS EIGEN WOORD STAAT??????????????

In de Bijbel (het onfeilbare Woord van de Drie-enige God, Vader, Zoon en Geest!!) staat toch dat God bestaat uit 3 Personen? Vader, Zoon en Heilige Geest. Alle 3 verschillende Personen, maar tegelijk ook alledrie God. De volgende vergelijking gaat ergens een klein beetje mank, maar toch wil ik hem maken: Als je een bestuur hebt wat bestaat uit een voorzitter, een secretaris en een penningmeester, dan zijn dat verschillende mensen, en samen vormen ze het bestuur.
Waarom willen we beredeneren hoe het zit? Met ons nietige verstand kunnen we er niet bij. Ik ben zo ontzettend veel mensen tegengekomen (ook geleerde mensen!), die dit alles wilden beredeneren, wilden begrijpen, en totaal vastliepen zodat ze het geloof en de kerk vaarwel hebben gezegd....... Laat de God van de Bijbel gewoon spreken door die Bijbel, en geloof Hem. "Gelooft Zijn heil- en troostrijk woord. Verhardt u niet maar LAAT U LEIDEN!!!!!" Ga niet proberen om het te begrijpen (dat zit in ons mensen, alles willen kunnen vatten), want God begrijpen en ontleden gaat gewoon niet!
Ga niet tegen de Drie-eenheid in, want dan ben je Godslasterlijk bezig! Sorry voor de felle uithaal, maar dit moest me even van het hart. De duivel gaat rond als een briesende leeuw, maar ook als een engel des lichts. LAAT JE NIET MEESLEPEN DOOR HEM!!!! Geef God de eer, en laat het maar staan zoals het er staat!
Mijn onderschrift (niet dat regeltje over die verliefdheid....