Zullen de stenen gaan spreken ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 17 aug 2004 19:50

Prima laatste posting Josh.
Je punt is duidelijk.
Laat Jezus dan ook het laatste Woord hebben.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 20:02

Night.... en ik maar denken dat Administrators van Refoweb altijd het laatste woord willen hebben door topics keer-op-keer af te sluiten...

:idea: :lol:

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 17 aug 2004 20:14

On topic graag.
Onderschrift? Waaronder dan?

En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 17 aug 2004 20:23

Misschien een idee om deze hele discussie te verplaatsen naar een religie-subforum, elke herhaling van zetten te verwijderen en alle gezeur over het modereer beleid er even uit te halen? :idea: :idea:

Misschien kan op het forum ook de schaakregel van herhaling van zetten van stal worden gehaald, drie keer dezelfde stand op het bord met dezelfde speler aan zet is remise (=slot erop)

excuses voor het off-topic gaan, als deze discussie is verplaatst en eventueel van slot voorzien heb ik er geen enkel bezwaar tegen als mijn posting verwijderd wordt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 17 aug 2004 20:35

Josh schreef:Het zou fijn zijn als kerken dat ook gaan doen ipv hun eigen leerstellinkjes, traditietjes en cultuurdingetjes te bezigen tot eigen eer en macht!

Waarom ben je zo negatief over de kerk, Josh ? Ik kan niet geloven dat de Heilige Geest sinds de eerste pinksterdag (of sinds weet ik veel) heeft zitten slapen. Jij toch ook niet?

caprice

Berichtdoor caprice » 17 aug 2004 20:42

Josh schreef:Jij citeert liever de letter van een foute vertaling dan te kijken naar wat er werkelijk staat...?

Jezus is de Zoon van GOD. Iedereen die dat ontkent, is geen Christen. Iedereen die dat ontkent, heeft de Geest niet.

Dat zegt veel over jou 'IKKIE'.....

Josh

Deze stichtelijke discussie vloeit zeker wel voort uit de Geest?

Jezus is de Zoon van God. Dat belijden we hier allemaal denk ik, maar Jezus was én is God.
Hij heeft een Goddelijke natuur en een menselijke natuur.
Is de Heilige Geest ook geen God volgens jou?

Welke Bijbelvertaling gebruik je?

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 20:48

Caprice... Stichtelijkheid...? Dat is een RK-opmerking van het eerste uur. Vaak wordt daarmee een Christen om zeep geholpen die bijbels bezig is....

Gelukkig zorgt Jezus voor ons Christenen... Dat heet Waarheid en Rechtvaardigheid leidend tot Liefde en Vrede zoals GOD het bedoeld heeft.

Maar ja...dat zal jij ook wel 'stichtelijk' vinden he Caprice :roll:

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 20:49

PS: Ik gebruik LU, LEI, NKJ, SVV, GNB, HET BOEK en...ja....NBG! Maar in dit pand zijn nog wel zo'n 20 andere vertalingen aanwezig...

:!:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 aug 2004 20:51

Ben je ook een gelukkige die de Bijbel in de grondtaal kan lezen?

caprice

Berichtdoor caprice » 17 aug 2004 20:52

Josh schreef:Caprice... Stichtelijkheid...? Dat is een RK-opmerking van het eerste uur. Vaak wordt daarmee een Christen om zeep geholpen die bijbels bezig is....

Gelukkig zorgt Jezus voor ons Christenen... Dat heet Waarheid en Rechtvaardigheid leidend tot Liefde en Vrede zoals GOD het bedoeld heeft.

Maar ja...dat zal jij ook wel 'stichtelijk' vinden he Caprice :roll:

Je bericht komt wel enigszins (zacht uitgedrukt) hoogmoedig over. :?

Christen schrijf je overigens met een kleine letter. Zo'n verdienste uit de mens is het niet. Alleen genade door het bloed van Christus kan een zondaar redden.
En dan wordt God op´t hoogst verheerlijkt en een zondaar op het diepst vernederd.

caprice

Berichtdoor caprice » 17 aug 2004 20:53

Josh schreef:PS: Ik gebruik LU, LEI, NKJ, SVV, GNB, HET BOEK en...ja....NBG! Maar in dit pand zijn nog wel zo'n 20 andere vertalingen aanwezig...

:!:

Ook Statenvertaling? Lees hem eens met de kanttekeningen.

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 21:01

Kanttekeningen zijn vaak gevormd in kerken die zelf ook weer naar RK-model zijn gevormd. En als het door Protestanten is gedaan: ook zij kwamen vaak rechtstreeks uit de RK-kerk...

Volgens mij dienen we in Jezus en met de Geest te lezen; het schijnt dat de Heilige Geest helpt begrijpen wat er staat. Ook schijnt de Heilige Geest verbanden te laten zien.

En weet je...de Heilige Geest is beslist niet dood. En HIJ is ook niet voorbehouden aan mensen die ooit de Bijbel hebben vertaald. En ook niet aan 'bepaalde kerken'. De Heilige Geest gaat waar HIJ wil.

Josh

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 aug 2004 21:02

Yael schreef:Ben je ook een gelukkige die de Bijbel in de grondtaal kan lezen?

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 21:04

Ik citeer uit Gods Woord; ik citeer de woorden die Jezus sprak. Ik leg daarmee uit wie GOD is en wie Jezus is...

Noem jij dat 'hoogmoedig'.... ?

Een Christen zou het 'evangelisatie' kunnen noemen; of Bijbel-onderwijs...

Wat ben jij eigenlijk?

Josh

Berichtdoor Josh » 17 aug 2004 21:05

Nee Yael. Mijn vrouw wel. Makkelijk he!

:D

Terug naar “Archief”