De liefde, ach ja wat moet je daar over zeggen.
De liefde is zoals het omschreven is in Hooglied, maar ja als je zo'n brief nu zou schrijven naar je vriendin. Zal het denk ik niet echt in goede aarde vallen.
Maar ja wat is de liefde dan. Ik denk dat de liefde iets is wat iedereen op een andere manier ervaart. Ook al is het eigenlijk voor iedereen gelijk. Moeilijk moeilijk
De liefde is denk ik je hart die spreekt en tegen jou probeert te vertellen dat je veel om die persoon geeft, want liefde hoeft niet altijd verliefdheid te zijn. Je liefde is iets wat uit God voort komt en wat jij door mag geven aan de mensen om je heen.
Verliefdheid is het gene wat je voelt voor iemand die je meer lief hebt dan (als wat eigenlijk). De verliefdheid kon ik zelf op 1 manier meten. Als ik naar mijn vriendin toeging (ik heb altijd vriendinnen verweg gehad) en hoe sneller mijn hard dan ging kloppen hoe meer ik verliefd was. Voor de rest lijkt het me allemaal moeilijk uit te leggen. Zoals iedereen weet is het voor iedereen een eigen gevoel en gevoel van genegenheid voor iemand.
Als ik het stukje terug lees, dan denk ik wat kan ik zwammen zeg of is het iets anders. Maar ik denk zoals de meeste vrijgezellen mis je iets als je geen vriend of vriendin hebt en ga je dus dit soort verhalen opschrijven waar iedereen van denkt die is lang dat is me te veel lezen. Dus slaan ze dit stuk over. Begrijpelijk. Zou ik ook doen

Verdelg mijn vijanden naar Uw goedertierenheid en richt te gronde allen die mij benauwen, want ik ben Uw knecht.
Greetz HJD