Badkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23687
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Berichtdoor Marnix » 14 jul 2004 12:13

Motormuis schreef:
Marnix schreef:
Gelukkig mochten wij wel onze kleren aanhouden, omdat wij niet langer dan 1 uur op bezoek kwamen. Maar ik vind zoiets toch niet fris en niet helemaal normaal. Toch een beetje van God los. Ik zou mijn dochter dus nooit (trouwens, zonen ook niet) nooit zo laten lopen.


Ik vind dit wel heel kort door de bocht... van God los... Ik vraag me af of het echt zo erg is... die mensen doen het gewoon om zich lekker vrij te voelen en schamen zich niet voor elkaar... That's it.... Adam en Eva liepen er ook zo rond hoor :)


Ja hallo, we leven niet meer in het paradijs Marnix, helaas niet :cry:

Laten we dan, als je jouw stelling doortrekt, allemaal in ons nakie gaan lopen. In je blote tokus achter je pc op kantoor, geweldig.....


Het is logisch dat we dat inderdaad niet allemaal doen... aan de andere kant vind ik dat mensen die wel besluiten zo op een strand of een camping rond te gaan lopen en daar geen moeite mee hebben maar af te doen als "van God los". Dat vond ik te ver gaan.

Tja... wel interessant hoe het komt dat we ons na de zondeval ervoor schijnen te schamen... maar waarom doen deze mensen dat dan niet.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
Willempie
Mineur
Mineur
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 mei 2003 12:50
Locatie: in het midden van het land

Berichtdoor Willempie » 14 jul 2004 12:14

Eerbaar is voor mij dat je er netjes bijloopt. Bijvoorbeeld niet te korte rokjes of de strakke t-shirts. Voor mannen geld hetzelfde. Niet te strakke kleding.

Op het strand is het anders. Je kunt namelijk niet in al je kleren gaan zwemmen, maar je kunt je wel zo netjes mogelijk kleden, en dat is volgens mij niet in een bikini. Zeg nou zelf, een badpak is toch meer bedekt.
Voor mannen vind ik een korte sportbroek netjes. Niet in zo'n strak broekje waarbij je alles ziet.

Dat mannen zeggen dat ze niet opgewonden raken van een vrouw in bikini vind ik echt onzin. Nergens wordt zoveel geflird tussen mannen en vrouwen als tijden zon en strand vakanties.

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Motormuis
Luitenant
Luitenant
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:06
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 12:17

Marnix schreef:
Motormuis schreef:
Marnix schreef:
Gelukkig mochten wij wel onze kleren aanhouden, omdat wij niet langer dan 1 uur op bezoek kwamen. Maar ik vind zoiets toch niet fris en niet helemaal normaal. Toch een beetje van God los. Ik zou mijn dochter dus nooit (trouwens, zonen ook niet) nooit zo laten lopen.


Ik vind dit wel heel kort door de bocht... van God los... Ik vraag me af of het echt zo erg is... die mensen doen het gewoon om zich lekker vrij te voelen en schamen zich niet voor elkaar... That's it.... Adam en Eva liepen er ook zo rond hoor :)


Ja hallo, we leven niet meer in het paradijs Marnix, helaas niet :cry:

Laten we dan, als je jouw stelling doortrekt, allemaal in ons nakie gaan lopen. In je blote tokus achter je pc op kantoor, geweldig.....


Het is logisch dat we dat inderdaad niet allemaal doen... aan de andere kant vind ik dat mensen die wel besluiten zo op een strand of een camping rond te gaan lopen en daar geen moeite mee hebben maar af te doen als "van God los". Dat vond ik te ver gaan.

Tja... wel interessant hoe het komt dat we ons na de zondeval ervoor schijnen te schamen... maar waarom doen deze mensen dat dan niet.


Tsja, die mensen zijn de schaamte voorbij denk ik...
Geen commentaar

Motormuis
Luitenant
Luitenant
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:06
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 12:19

Willempie schreef:Eerbaar is voor mij dat je er netjes bijloopt. Bijvoorbeeld niet te korte rokjes of de strakke t-shirts. Voor mannen geld hetzelfde. Niet te strakke kleding.

Op het strand is het anders. Je kunt namelijk niet in al je kleren gaan zwemmen, maar je kunt je wel zo netjes mogelijk kleden, en dat is volgens mij niet in een bikini. Zeg nou zelf, een badpak is toch meer bedekt.
Voor mannen vind ik een korte sportbroek netjes. Niet in zo'n strak broekje waarbij je alles ziet.

Dat mannen zeggen dat ze niet opgewonden raken van een vrouw in bikini vind ik echt onzin. Nergens wordt zoveel geflird tussen mannen en vrouwen als tijden zon en strand vakanties.

Groeten Willempie


Op zich heb je wel gelijk ja. Het moet wel eerbaar zijn en tot Gods eer zijn, niet omdat wij er zo strak bij willen lopen. Maar het is wel lastig grenzen te bepalen. Een strakke zwembroek zwemt ook nog eens 10 keer beter, maar dat terzijde...
Geen commentaar

Gebruikersavatar
Willempie
Mineur
Mineur
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 mei 2003 12:50
Locatie: in het midden van het land

Berichtdoor Willempie » 14 jul 2004 12:21

en is het goed dat de mensen hun schaamte kwijt zijn. God heeft ons toch niet voor niets kleding gegeven.
En dat is waar die hele discussie om gaat. Niet wat wij vinden kunnen maar wat God vind dat eerbaar is. En volgens mij heeft God het niet zo bedoeld dat wij maar in ons nakie gaan rond lopen.

Groeten willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Gebruikersavatar
Willempie
Mineur
Mineur
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 mei 2003 12:50
Locatie: in het midden van het land

Berichtdoor Willempie » 14 jul 2004 12:23

motormuis schreef:Op zich heb je wel gelijk ja. Het moet wel eerbaar zijn en tot Gods eer zijn, niet omdat wij er zo strak bij willen lopen. Maar het is wel lastig grenzen te bepalen. Een strakke zwembroek zwemt ook nog eens 10 keer beter, maar dat terzijde...


Dan doe je toch in het water een strakke zwembroek aan maar zodra je uit het water komt netjes een gewone broek eroverheen aan.
Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Motormuis
Luitenant
Luitenant
Berichten: 528
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:06
Locatie: Utrecht

Berichtdoor Motormuis » 14 jul 2004 12:26

Willempie schreef:
motormuis schreef:Op zich heb je wel gelijk ja. Het moet wel eerbaar zijn en tot Gods eer zijn, niet omdat wij er zo strak bij willen lopen. Maar het is wel lastig grenzen te bepalen. Een strakke zwembroek zwemt ook nog eens 10 keer beter, maar dat terzijde...


Dan doe je toch in het water een strakke zwembroek aan maar zodra je uit het water komt netjes een gewone broek eroverheen aan.
Groeten Willempie


Bedankt voor deze gouden tip Willempie :wink: . Enne, je hebt gelijk hoor. De eer van God moet het belangrijkst zijn in ons leven.
Geen commentaar

Gebruikersavatar
Willempie
Mineur
Mineur
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 mei 2003 12:50
Locatie: in het midden van het land

Berichtdoor Willempie » 14 jul 2004 12:39

dank je motormuis.
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jul 2004 13:45

Motormuis schreef:
Mariamagdalena schreef:Ja, maar jij bent 13, en dan kan dat allemaal wel.
Maar als je een moeder bent van meerdere kinderen dan is je buik niet zo mooi meer, en dan staat het niet leuk, dus dan moet je wel een badpak anders is het niet netjes :wink:


Volgens mij is Daatje 18???


Ja, nu staat er 18, maar eerst 13, toen 15 en nu 18 :?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jul 2004 13:49

Marnix schreef:
Gelukkig mochten wij wel onze kleren aanhouden, omdat wij niet langer dan 1 uur op bezoek kwamen. Maar ik vind zoiets toch niet fris en niet helemaal normaal. Toch een beetje van God los. Ik zou mijn dochter dus nooit (trouwens, zonen ook niet) nooit zo laten lopen.


Ik vind dit wel heel kort door de bocht... van God los... Ik vraag me af of het echt zo erg is... die mensen doen het gewoon om zich lekker vrij te voelen en schamen zich niet voor elkaar... That's it.... Adam en Eva liepen er ook zo rond hoor :)


Ik zal je een voorbeeld geven:
Toen wij daar waren, was het een beetje koud.
Dan zie je mannen met een trui aan, en sokken en sandalen of schoenen, maar wel blote billen. Sorry hoor, maar dat vind ik, als vrouw, een eng gezicht.
Wij kwamen daar omda mijn vriendin daar toen werkte, het is in Frankrijk , zo'n 100 km van ons huis. Voor ons is 100km niet ver. Hier in Nederland is dat wel ver.

Maar ik vind, als het koud is, doe dan alles aan, en laat je broek niet uit.

En ik voel mij helemaal niet vrij in mijn blote borsten en/of bibs.
Integendeel.
Hoe moet je zitten?
Met je benen over elkaar?
Ik zal verder niet in details treden.............

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jul 2004 13:53

Willempie schreef:Eerbaar is voor mij dat je er netjes bijloopt. Bijvoorbeeld niet te korte rokjes of de strakke t-shirts. Voor mannen geld hetzelfde. Niet te strakke kleding.


Dan ben ik dus niet eerbaar, want ik draag wel altijd strakke t shirts, en ook regelmatig korte rokken :?
Maar iedereen vindt dat wel heel erg leuk staan bij mij.
En je kunt onder een korte rok ook een maiillot of een dikke zwarte panty aandoen, das haast een soort legging. Als je er de benen maar voor hebt, en dat heb ik.

Gebruikersavatar
Willempie
Mineur
Mineur
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 mei 2003 12:50
Locatie: in het midden van het land

Berichtdoor Willempie » 14 jul 2004 13:58

Ik ga niet voor mensen bepalen wat eerbaar is. Wat is namelijk kort en wat is strak. Zorg er gewoon voor dat je er netjes uitziet.

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

Gebruikersavatar
Lindal
Verkenner
Verkenner
Berichten: 96
Lid geworden op: 28 mei 2004 13:24

Berichtdoor Lindal » 14 jul 2004 14:28

Dit vind ik nu dus lastig: voor iemand anders zeggen wat eerbaar is. Zelf vind ik er geen kwaad in zitten als je in een badpak of bikini rondloopt. Het moet allemaal tot eer van God zijn, dat ben ik met je eens, maar de verschillende gedachten over eerbaar enzo zijn verschrikkelijk uitgebreid.

Wat de 1 wel vind kunnen, kan bij de ander weer niet en andersom. Daarom zou ik je willen zeggen: Kan het volgens je eigen geweten niet, doe het dan ook niet. Ieder moet voor zijn eigen daden verantwoording af leggen. Ga niet twijfelen, maar hak de knoop door. Je geweten waarschuwd je niet voor niets.
Aparte mensen, aparte dingen


De halve waarheid is de hele leugen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor
Berichten: 1763
Lid geworden op: 27 okt 2003 11:04

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jul 2004 14:30

Ik vind meisjes in zo'n stringbikinie oneerbaar.

Gebruikersavatar
JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1484
Lid geworden op: 04 okt 2002 13:52
Locatie: dordrecht =)
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 14 jul 2004 14:40

Mariamagdalena schreef:
Willempie schreef:Eerbaar is voor mij dat je er netjes bijloopt. Bijvoorbeeld niet te korte rokjes of de strakke t-shirts.


Dan ben ik dus niet eerbaar, want ik draag wel altijd strakke t shirts, en ook regelmatig korte rokken :?
Maar iedereen vindt dat wel heel erg leuk staan bij mij.
En je kunt onder een korte rok ook een maiillot of een dikke zwarte panty aandoen, das haast een soort legging. Als je er de benen maar voor hebt, en dat heb ik.


Willempie suggereert dus helemaal niet dat jij niet eerbaar bent MM, ze zegt alleen wat eerbaarheid voor zichzelf inhoud.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 118 gasten