Moderator: Moderafo's
Kiwi schreef:Tja..... om Paulus te citeren: ook ik meen de Heilige Geest ontvangen te hebben. Anyway: het valt mij iig op, dat de meeste dominees en voorgangers maar een akelig dun bijbeltje hebben.
Kiwi schreef:Niet gebruikt had moeten worden........ Nou, eeeh, hmm, tja, kijk, weetje: nu ga je wel erg kort door de bocht, ik zei alleen dat ik het me wel eens afvraag. En nee, ik ben niet de enige in mijn gemeente die de Heilige Geest ontvangen heeft.
Ik kan me alleen niet voorstellen, dat je bij een preek/spreker, die ECHT door de Heilige Geest is geinspireerd in slaap valt/ je blauw loopt te ergeren/beide(tenzij er zonde in je leven is of zo)
ik studeer ook trouwens
Kiwi schreef:HBO:Godsdienst Pastoraal Werker/Godsdienstleraar in Ede, maar dat ff terzijde![]()
Even een voorbeeldje: Ik was van het jaar op de Opwekkingsconferentie, daar sprak David Pawson. Een saaie man eigenlijk op het eerste gezicht, hij praatte ontzettend monotoon. MAAR: wat hij zei, boeide me van de eerste tot de laatste minuut en ik liep echt niet te gapen. Waarom: omdat hij vol van de Heilige Geest was(imho). Snap je zo een beetje wat ik bedoel?
Kijk, bescheidenheid, ook vruchten van de Geest
Kiwi schreef:Kijk, bescheidenheid, ook vruchten van de Geest
Nee, vruchT![]()
In ieder geval, om ff bij de topictitel te blijven: Ik denk dat HBO voor dominees/voorgangers moet kunnen(hoewel ik zelf stiekum nog wel eens hoop om op de universiteit te studeren)
Kiwi schreef:HBO:Godsdienst Pastoraal Werker/Godsdienstleraar in Ede, maar dat ff terzijde![]()
Even een voorbeeldje: Ik was van het jaar op de Opwekkingsconferentie, daar sprak David Pawson. Een saaie man eigenlijk op het eerste gezicht, hij praatte ontzettend monotoon. MAAR: wat hij zei, boeide me van de eerste tot de laatste minuut en ik liep echt niet te gapen. Waarom: omdat hij vol van de Heilige Geest was(imho). Snap je zo een beetje wat ik bedoel?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten