Het grote EOJD lezingen bekritiseer en prijs topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 16 jun 2004 15:24

hijwel schreef:
Aragorn schreef:Hm, ik vind de vergelijking niet zo op gaan. Dat zou namelijk betekenen dat we geen verschil van mening meer zouden mogen hebben...

Het gaat erom hoe je met die verschillen omgaat en zolang het geen zwaar principiele verschillen zijn die de kern van het geloof aangaan ligt het probleem in de eerste plaats bij degene die er een probleem van MAAKT.

tuurlijk mag je verschil in mening hebben.. maar die verschillen moeten er niet voor gaan zorgen dat je geen toenadering meer tot elkaar heb.

de mensen die problemen maken tegen de eojd, worden meestal afgeschikt en geschokt door de manier van geloofsbeleving e.d. En ik denk zelf ook dat er op de eojd vaak de grens wordt overschreden. Als ik hoor in een toespraak: oke, hij speeld dus even God. Dan denk ik van... beetje meer eerbied mag wel hoor! Als ik mensen al stuiterd over het podium zie gaan denk ik: "stuiteren ze nou voor God, offe voor een beetje fun".
1. daar kun je niet over oordelen, 2. is stuiteren voor de fun per definitie verkeerd?
Enne al die show is het om God groot te maken of is het om een beetje mensen te trekken?
Als je gaat evangeliseren ga je niet op de wc zitten onder het motto "als God mensen met mij in aanrakking wil brengen, kan Hij ze ook wel naar de wc sturen", maar dan ga je naar de mensen toe, voor de Jood een Jood, voor de Griek een Griek heet dat.
Jij zegt dat als iemand ergens problemen mee heeft en het niet om de kern van de boodschap gaat is het zijn probleem. Ik ben het daar absoluut niet mee eens. Respect, toenadering voor elkaars opvattingen en beleving is heel goed.
Ik sta misschien niet helemaal opbjectief tegenover de discussie, maar ik krijg op dit punt toch beetje de indruk dat de mensen die er moeite mee hebben nogal eens roepen "jullie moeten toenadering naar ons zoeken", dat is onzin, dat moet van twee kanten komen. (dat heb jij overigens niet gezegd hoor :wink:).

Zoals ik post stukje terug al zei, als de EOjd deze mensen tegemoet wil komen kan ze haar doelgroep (jongeren a.d. rand v.d. wereld) veel moeilijker bereiken. Wat toevallig nét de groep is die de mensen die roepen dat de EOjd te ver gaat ook nauwlijks bereiken.

Van een standaard ger. gemmer kun je niet verwachten dat ze positief uit de eo jongerdag komen als ze stuiterende mensen zien op het podium, oneerbiedig voor hun beleving omgegaan wordt met God, keiharde muziek horen. En dat is nou juist Gods bedoeling niet! Hij wil zo graag dat we als Christen 1 zijn, (Zelfs in het gevoelen). Als je expres bezig ben om deze kloof te vergoten ben je fout bezig!
Standaard ger. gemmer is ten eerste de doelgroep niet van de Eojd, en hun beleving is niet normgevend. Dat je er voor je beleving moeite mee hebben kan ik begrijpen kan ik begrijpen, maar is dat een reden om er een oordeel over uit te spreken? Voormijn beleving gaan metal gospel bands ook te ver (zoals tourniquet e.d.) maar ik ga niet roepen dat het fout is en dat ze moeten stoppen. Want ik geloof best dat GOd (zelfs) deze bands kan gebruiken, al zou ik zelf God nooit zo kunnen aanbidden. Dan kijk ik liever naar de vrucht en zolang die goed is hoor je mij niet zeuren. (en zo staan gelukkig ook heel veel mensen tegenover de jongerendag).
Laatst gewijzigd door @mic op 16 jun 2004 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 jun 2004 15:26

@tlantis schreef:Hebben "standaard gergemers" dan niet de roeping om alle dingen te beproeven of ze uit God zijn en hun eigen mening daaraan aan te passen?

ja zekers! onze jv voorzitter is ook naar de eojd geweest samen met zijn dochter. Het is echt een geweldige man die niet standaard achter de ger. gem leer aan rend. Maar hij vondt sommige dingen echt niet kunnen, en hij had er geen goed gevoel bij toe hij thuis kwam. Vooral door sommige uitspraken en door de harde muziek. Hij kon er God niet danken voor deze dag..

En ik denk dan dat er niet alleen wat fout zat bij hem, hij kan God daar persoonlijk niet mee eren. En ik geloof best dat hij en meer mensen er moeite mee hebben hoe er om wordt gegaan met God op de eojd. Daarom zou het helemaal niet verkeert zijn om met meer respect om te gaan met opvattingen van andere broeders. En zo'n dag hoeft daar echt neit minder om te worden!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 16 jun 2004 15:28

Hm Hijwel, ik kan me voorstellen dat je het niet zo hebt op die show er om heen. Je hebt gelijk... daar gaat het ook niet om.... maar voor veel jongeren vinden ze daarom gaaf en gaan ze naar zo'n dag... Ik ken mensen die voor de sfeer, voor de vette muziek er heen gingen... niet om de boodschap... maar als een ander mens het stadion weer uitgingen. Ik denk dat voor jongeren een moderne vorm ze heel veel kan helpen (heb het vroeger zelf ook zo ervaren), ook al komen ze helemaal niet met de instelling om over God te horen...

Daarnaast, je kunt de show ook gewoon accepteren en luisteren naar wat God wil zeggen... Als je met die instelling er heen gaat zijn die lichten, het vuurwerk etc voor mij geen probleem.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 jun 2004 15:29

Maak je mij nou uit voor EOJD ganger??????

LEKKERE BROER BEN JIJ!

:mrgreen:

zou er eerst wel heen gaan.. maar toch maar niet gedaan. maar heb em ff terug gekeken op internet.

Dat "waar twee kijfen hebben twee schuld", mag dan misschien vaak waar zijn... toch niet altijd (lijkt me ook niet echt een bijbelse gedachten, of had Jeremia\Zacharia\Elia ook schuld rondom de conflicten die hij had met de traditionele kerk???).

Tuurlijk zullen beide broetjes wel iets fout doen, maar dat korzichtige is (mijns inziens) toch de grootste misser die hier begaan wordt.

ik weet zeker dat dat een misser is. Maar dat wil nog niet zeggen dat de eo geen missers heeft.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 16 jun 2004 15:32

hijwel schreef:
@mic schreef:Kvind het hier wat complexer liggen. Het is inderdaad gebruikelijk dat de sterkere in het geloof (die in geloof meer kan verantwoorden) zich aanpast aan de minder sterkere. (zie rom 15). Tprobleem is alleen dat als de EOjd zich aan gaat passen naar de mensen die er problemen aan hebben, het zijn doel voorbij schiet, namelijk degenen aanspreken die midden in die wereld leven. Ze kunnen er weer wel een 'brave' dag van gaan maken à la 30 jaar geleden (waar de mensen toen waarschijnlijk ook bezwaren hadden), maar dat soort dingen zijn er al zat. De EOjd moet gewoon blijven doen waar ze goed is: Jongeren die langs de rand van de wereld/ kerk leven aanspreken. En dát zie je ook duidelijk terugkomen in de preken als de vormen die gebruikt worden.

opzich heb je wel een punt te pakken, maar je kunt je afvragen waar deze mensen die uit de wereld komen behoefte aan hebben...
Weer aan shows, lichten, enorme harde muziek? Ik denk dat deze mensen duidelijk willen horen wat het Christendom nou is, en wat het voor hun kan betekenen (in de toespraken kwam dit heel mooi naar voren!).
tfrapante is dat mensen vaak helemaal niet alleen komen (of zelfs niet) komen om iets te horen over het christendom, maar om goedkoop een leuke dag te hebben samen met vriend/ vriendin. Maar ze kunnen dan wel worden geraakt door de boodschap, waar voor ze niet eens kwamen. Maar zonder de rest van het feest waren ze er waarschijnlijk niet geweest.

Ik ben zelf aantal keer met athletes in action meegeweest, waar je hele week gaat sporten met ongelovige jongeren, en tussendoor iets over het evangelie vertelt. Is het sporten zelf zo nuttig in het evangeliseren? Nee, maar het maakt dat mensen naar ons komen luisteren, als we alleen de hele dag zouden preken zou er geen hond komen waarschijnlijk. Sport is dan een middel, geen doel, een lokkertje zou je het zelfs kunnen noemen. (maar het (d.w.z. God :wink:) werkt!)
Afbeelding

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 16 jun 2004 15:32

hijwel schreef:
@tlantis schreef:Hebben "standaard gergemers" dan niet de roeping om alle dingen te beproeven of ze uit God zijn en hun eigen mening daaraan aan te passen?

ja zekers! onze jv voorzitter is ook naar de eojd geweest samen met zijn dochter. Het is echt een geweldige man die niet standaard achter de ger. gem leer aan rend. Maar hij vondt sommige dingen echt niet kunnen, en hij had er geen goed gevoel bij toe hij thuis kwam. Vooral door sommige uitspraken en door de harde muziek. Hij kon er God niet danken voor deze dag..

En ik denk dan dat er niet alleen wat fout zat bij hem, hij kan God daar persoonlijk niet mee eren. En ik geloof best dat hij en meer mensen er moeite mee hebben hoe er om wordt gegaan met God op de eojd. Daarom zou het helemaal niet verkeert zijn om met meer respect om te gaan met opvattingen van andere broeders. En zo'n dag hoeft daar echt neit minder om te worden!
In dat licht denk ik dat, om maar even een voorbeeld te noemen, ds. Vreugdenhil ook direct moet stoppen met preken want veel rechtse gergemmers en OOG'ers en GGiN'ers nemen ook aanstoot aan zijn preekstijl... en dan pak ik toch niet het meest extreme voorbeeld :mrgreen: Zoals @MIC al zei: waarom zou de mening van de standaard gergemers normgevend moeten zijn?

Verder een goede zaak dat de beste man zelf is gaan kijken. Dat hij daarna God er niet voor kon danken is jammer, maar in mijn ogen niet onoverkomelijk... Inderdaad, wederom, net als @MIC zei gewoon naar de vruchten blijven kijken, dan kan je er ook vrede mee hebben zonder dat je er iets van begrijpt.
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 jun 2004 15:41

1. daar kun je niet over oordelen, 2. is stuiteren voor de fun per definitie verkeerd?

ik weet niet met wat voor intensie ze het doen.. maar ik kan er helemaal niks mee. Ik oordeel hun ook helemaal niet, de teksten zijn meestal mooi.

Als je gaat evangeliseren ga je niet op de wc zitten onder het motto "als God mensen met mij in aanrakking wil brengen, kan Hij ze ook wel naar de wc sturen", maar dan ga je naar de mensen toe, voor de Jood een Jood, voor de Griek een Griek heet dat.

klopt.. maar het ene uiterste hoeft je natuurlijk niet uit te drijven naar het andere uiterste. Ik geloof ook wel dat je op een normale manier mensen kan trekken.

Ik sta misschien niet helemaal opbjectief tegenover de discussie, maar ik krijg op dit punt toch beetje de indruk dat de mensen die er moeite mee hebben nogal eens roepen "jullie moeten toenadering naar ons zoeken", dat is onzin, dat moet van twee kanten komen. (dat heb jij overigens niet gezegd hoor :wink:).

oke duidelijk. toenadering van 2 kanten.

Zoals ik post stukje terug al zei, als de EOjd deze mensen tegemoet wil komen kan ze haar doelgroep (jongeren a.d. rand v.d. wereld) veel moeilijker bereiken. Wat toevallig nét de groep is die de mensen die roepen dat de EOjd te ver gaat ook nauwlijks bereiken.

ja this een punt hoe berijk je die mensen.. en hoe zorg je er voor dat ze ook van God gaan horen. Ik denk niet dat je ze moet gaan lokken met allelei shows enzo.

Standaard ger. gemmer is ten eerste de doelgroep niet van de Eojd, en hun beleving is niet normgevend. Dat je er voor je beleving moeite mee hebben kan ik begrijpen kan ik begrijpen, maar is dat een reden om er een oordeel over uit te spreken? Voormijn beleving gaan metal gospel bands ook te ver (zoals tourniquet e.d.) maar ik ga niet roepen dat het fout is en dat ze moeten stoppen. Want ik geloof best dat GOd (zelfs) deze bands kan gebruiken, al zou ik zelf God nooit zo kunnen aanbidden. Dan kijk ik liever naar de vrucht en zolang die goed is hoor je mij niet zeuren. (en zo staan gelukkig ook heel veel mensen tegenover de jongerendag).

tuurlijk is een ger. gemmer niet normgevend. Maar het is niet goed dat twee broers van elkaar zover van elkaar afleven, en zo anders over God praten, zo anders God beleven dat ze niet eens door een zelfde duur kunnen. Dan laat je door de vorm de realtie met je medechristenen overheersen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 jun 2004 15:48

@tlantis schreef:In dat licht denk ik dat, om maar even een voorbeeld te noemen, ds. Vreugdenhil ook direct moet stoppen met preken want veel rechtse gergemmers en OOG'ers en GGiN'ers nemen ook aanstoot aan zijn preekstijl... en dan pak ik toch niet het meest extreme voorbeeld :mrgreen: Zoals @MIC al zei: waarom zou de mening van de standaard gergemers normgevend moeten zijn?

Verder een goede zaak dat de beste man zelf is gaan kijken. Dat hij daarna God er niet voor kon danken is jammer, maar in mijn ogen niet onoverkomelijk... Inderdaad, wederom, net als @MIC zei gewoon naar de vruchten blijven kijken, dan kan je er ook vrede mee hebben zonder dat je er iets van begrijpt.

oog'ers en ggin'ers zijn het puur niet eens met vreugdenhil omdat ze het niet eens zijn met de leer die gebracht wordt. Jammer.. maar daar moet je samen met God, Heilige Geest en de bijbel uitkomen.

ik pak niet zomaar ff iemand die ik als maat wil nemen.
Nee, maar toenadering moet gewoon van meerder kanten komen. Als iedereen maar blijft bij zijn eigen tradities, opvattingen, beleving en dat overheerst dan wordt kerkelijk nederland nooit 1. Middelen, en bijzaken moeten niet gaan overheersen en struikelblokken worden zodat christen neit meer tot elkaar kunnen naderen.

@tlantis
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor @tlantis » 16 jun 2004 16:06

hijwel schreef:
@tlantis schreef:In dat licht denk ik dat, om maar even een voorbeeld te noemen, ds. Vreugdenhil ook direct moet stoppen met preken want veel rechtse gergemmers en OOG'ers en GGiN'ers nemen ook aanstoot aan zijn preekstijl... en dan pak ik toch niet het meest extreme voorbeeld :mrgreen: Zoals @MIC al zei: waarom zou de mening van de standaard gergemers normgevend moeten zijn?

oog'ers en ggin'ers zijn het puur niet eens met vreugdenhil omdat ze het niet eens zijn met de leer die gebracht wordt. Jammer.. maar daar moet je samen met God, Heilige Geest en de bijbel uitkomen.

ik pak niet zomaar ff iemand die ik als maat wil nemen.
Nee, maar toenadering moet gewoon van meerder kanten komen. Als iedereen maar blijft bij zijn eigen tradities, opvattingen, beleving en dat overheerst dan wordt kerkelijk nederland nooit 1. Middelen, en bijzaken moeten niet gaan overheersen en struikelblokken worden zodat christen neit meer tot elkaar kunnen naderen.
Toenadering, of dat nu om ds. Vreugdenhil of een lichtshow gaat, vind je alleen maar in Jezus. Dat klinkt cliche, maar het werkt wel zo. Als we kijken naar wat ons verschilt kunnen we beter op ons zelf gaan zitten geloven. Echter als we kijken naar wat ons bind, de Here Jezus, zijn we allemaal broeders en zusters. Ik luister zelf naar preken uit alle hoeken* (van gergem tot pinkstergemeente) en ik zie verassend vaak Jezus in de preken terug. Daardoor herken ik mijn broeders en zuster is Jezus... Ik zou ook naar al die preken kunnen luisteren en kunnen kijken waar ik aanstoot aan neem, maar dan zou ik maar weinig broeders en zusters overhouden. Zo simpel werkt het gewoon... In hemel zitten we ook allemaal bij elkaar...

Daar ken ik trouwens nog een amusant grapje over:
Er komen 3 christenen bij de hemelpoort: een hervormde, een evangelische en een baptist. Eerst meld de hervomde zich: "Ik ben hervormd". Waarop Peterus antwoord: "kamer 24, maar wees wel stil als je langs kamer 8 komt!". Vervolgens vraagt de evangelische zijn kamer en antwoord Peterus: "kamer 10, maar wees wel stil als je langs kamer 8 komt!". Tot slot meld de baptist zich en Peterus verteld hem: "kamer 16, maar wees wel stil als je langs kamer 8 komt!" De baptist kijkt Peterus aan en vraagt: "waarom moeten we allemaal stil zijn als we langs kamer 8 komen?" Atwoord Peterus: "daar zit de gergem en die denken dat ze hier alleen zitten" :lol:

Tsja die konden jullie natuurlijk al... maar hij blijft leuk :mrgreen:

* m.u.v. remonstranten en vrijzinnige natuurlijk :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
MACDONALDUS SENEX FUNDUM HABET

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2004 17:44

hijwel schreef:
Aragorn schreef:Hm, ik vind de vergelijking niet zo op gaan. Dat zou namelijk betekenen dat we geen verschil van mening meer zouden mogen hebben...

Het gaat erom hoe je met die verschillen omgaat en zolang het geen zwaar principiele verschillen zijn die de kern van het geloof aangaan ligt het probleem in de eerste plaats bij degene die er een probleem van MAAKT.

tuurlijk mag je verschil in mening hebben.. maar die verschillen moeten er niet voor gaan zorgen dat je geen toenadering meer tot elkaar heb.

de mensen die problemen maken tegen de eojd, worden meestal afgeschikt en geschokt door de manier van geloofsbeleving e.d. En ik denk zelf ook dat er op de eojd vaak de grens wordt overschreden. Als ik hoor in een toespraak: oke, hij speeld dus even God. Dan denk ik van... beetje meer eerbied mag wel hoor! Als ik mensen al stuiterd over het podium zie gaan denk ik: "stuiteren ze nou voor God, offe voor een beetje fun". Enne al die show is het om God groot te maken of is het om een beetje mensen te trekken?

Jij zegt dat als iemand ergens problemen mee heeft en het niet om de kern van de boodschap gaat is het zijn probleem. Ik ben het daar absoluut niet mee eens. Respect, toenadering voor elkaars opvattingen en beleving is heel goed.
Van een standaard ger. gemmer kun je niet verwachten dat ze positief uit de eo jongerdag komen als ze stuiterende mensen zien op het podium, oneerbiedig voor hun beleving omgegaan wordt met God, keiharde muziek horen. En dat is nou juist Gods bedoeling niet! Hij wil zo graag dat we als Christen 1 zijn, (Zelfs in het gevoelen). Als je expres bezig ben om deze kloof te vergoten ben je fout bezig!

Ik denk niet dat men bij de eojd expres bezig is om die kloof te vergroten. Maar het zou toch van de zotte zijn als je je geloof niet op je eigen manier mag uiten omdat er christenen zijn die daar anders over denken? Dat zijn uiterlijke vormen en ik denk dat je fout bezig bent als je op grond daarvan mensen die anders dan de gergem zijn als kloofstichters gaat aanwijzen. Nogmaals: er wordt een probleem gemaakt door mensen die je christenzijn afmeten aan de mate waarin je op de gemiddelde gergemmer lijkt, niet door het verschil ansich.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 jun 2004 17:58

Aragorn schreef:Ik denk niet dat men bij de eojd expres bezig is om die kloof te vergroten. Maar het zou toch van de zotte zijn als je je geloof niet op je eigen manier mag uiten omdat er christenen zijn die daar anders over denken? Dat zijn uiterlijke vormen en ik denk dat je fout bezig bent als je op grond daarvan mensen die anders dan de gergem zijn als kloofstichters gaat aanwijzen. Nogmaals: er wordt een probleem gemaakt door mensen die je christenzijn afmeten aan de mate waarin je op de gemiddelde gergemmer lijkt, niet door het verschil ansich.

ik denk dat ze op sommige punten best rekening mogen houden met het beleven van mede Christenen. Enne het is niet alleen starigheid, korzichigheid, het is ook een manier van omgang met God. Eerbied enz.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 jun 2004 18:21

@tlantis schreef:Toenadering, of dat nu om ds. Vreugdenhil of een lichtshow gaat, vind je alleen maar in Jezus. Dat klinkt cliche, maar het werkt wel zo. Als we kijken naar wat ons verschilt kunnen we beter op ons zelf gaan zitten geloven. Echter als we kijken naar wat ons bind, de Here Jezus, zijn we allemaal broeders en zusters. Ik luister zelf naar preken uit alle hoeken* (van gergem tot pinkstergemeente) en ik zie verassend vaak Jezus in de preken terug. Daardoor herken ik mijn broeders en zuster is Jezus... Ik zou ook naar al die preken kunnen luisteren en kunnen kijken waar ik aanstoot aan neem, maar dan zou ik maar weinig broeders en zusters overhouden. Zo simpel werkt het gewoon... In hemel zitten we ook allemaal bij elkaar...

ben ik helemaal met je eens! er moet vooral wat veranderen in het kijken van christenen naar christenen. En natuurlijk vindt je overal God in terug, waar je ook komt. Maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat we niks meer van elkaar leren en elkaar maar lekker in zijn eigen Gods beleven te laten. Ik vindt persoonlijk een beetje kritiek tegenover de eojd best op zijn plaats.. Ik heb ook duidelijk aangegeven dat de toespraken harstikek mooi waren!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 16 jun 2004 18:32

hijwel schreef:
Aragorn schreef:Ik denk niet dat men bij de eojd expres bezig is om die kloof te vergroten. Maar het zou toch van de zotte zijn als je je geloof niet op je eigen manier mag uiten omdat er christenen zijn die daar anders over denken? Dat zijn uiterlijke vormen en ik denk dat je fout bezig bent als je op grond daarvan mensen die anders dan de gergem zijn als kloofstichters gaat aanwijzen. Nogmaals: er wordt een probleem gemaakt door mensen die je christenzijn afmeten aan de mate waarin je op de gemiddelde gergemmer lijkt, niet door het verschil ansich.

ik denk dat ze op sommige punten best rekening mogen houden met het beleven van mede Christenen. Enne het is niet alleen starigheid, korzichigheid, het is ook een manier van omgang met God. Eerbied enz.
Eemmm... is dat niet hetzelfde? Kbedoel is het geen kortzichtigheid / starigheid dan dat mensen vinden dat er oneerbiedig met God omgegaan wordt? Is volgens mij ook redelijk subjectief...
Afbeelding

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 16 jun 2004 18:34

parsifal schreef:Meestal ben ik er niet dol op om seculiere kranten te citeren over iets als de jongerendag, omdat zij de geestelijke inhoud toch niet op waarde schatten. Maar dit liet me wel erg schrikken, waarom wil men een subcultuur zijn en geen tegencultuur?:

artikel BART VAN ZOELEN

bron: Het Parool

first of all, Herman en Manuel (H&M) zijn natuurlijk erg tof :mrgreen:

maar goed, ff naar het artikel. er staan een aantal dingen in die niet kloppen. er waren idd wel veel meiden, die handtekeningen wilden van H&M, erg triest, maar ach, daar zijn het 10ers voor. die zoeken altijd een soort van voorbeeldfiguur, en dat kunnen H&M dus zijn.

ik heb ook foto's van ze gemaakt, heb ze nog eens nagekeken, maar vind nou niet dat ze "uiterst modieus" gekleed waren hoor. ik weet niet waar die bart van zoelen gezeten heeft de laatste 5 jaar, maar ze hadden vrij normale kleren aan.

die gillende meiden waar die het over heeft, dat was gewoon juichend publiek, op commando van H&M, om op te nemen, zodat ze life in het stadion konden zien hoe het buiten was (was nl 10 min. voor de pauze, en was een oproep om naar buiten te komen in de pauze, en niet binnen te blijven kleven). ik was er zelf bij, dus vandaar dat ik t weet.

dus zo zie je maar weer dat je nooit klakkeloos artikelen 100% kunt vertrouwen.

en over die subcultuur, ik zie daar niet zoveel verkeerds in hoor. ben het eens met wat Marnix zei.
Laatst gewijzigd door sweap op 16 jun 2004 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2004 18:38

hijwel schreef:

Waarom zouden ze dat moeten doen? Kijk, als ze nou midden in Katwijk een openluchtshow zouden geven kan ik me iets bij je woorden voorstellen, maar hier hoeft toch niemand naartoe?

Terug naar “Archief”