*steekt ook hand maar in eigen boezem*

En ja, zo goed 'ken' ik je ook wel dat ik niet zou verwachten dat je dat zou gaan zeggen nee..

Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Overigens is het bij de joden dacht ik andersom. Dat de mannen een keppeltje opmoeten om te laten zien dat zij onder God staan en de vrouwen hoeven niets op, want zij vallen al onder de man.
thespiritisinsideus schreef:concluderend kunnen we wat mij betreft dus stellen dat er een bijbelse (Oud-Testamentische) reden is om met een hoed op naar de kerk te gaan, maar dan dient men consequent te zijn en deze ook thuis te dragen. Dit gebeurt zelden of nooit, wat mij tot de conclusie brengt dat mensen die dit niet doen hypocriet zijn en het vooral uit gewoonte of voor anderen doen, sorry als ik mensen op de tenen trap, maar ik heb nog geen goede argumenten gehoord om mijn mening aan te passen
thespiritisinsideus schreef:concluderend kunnen we wat mij betreft dus stellen dat er een bijbelse reden is om met een hoed op naar de kerk te gaan, maar dan dient men consequent te zijn en deze ook thuis te dragen. Dit gebeurt zelden of nooit, wat mij tot de conclusie brengt dat mensen die dit niet doen hypocriet zijn en het vooral uit gewoonte of voor anderen doen, sorry als ik mensen op de tenen trap, maar ik heb nog geen goede argumenten gehoord om mijn mening aan te passen
waarnemer schreef:Marnix,
Dit is me net te vlot. Simson was zeker niet cultuurgebonden, het was een teken van zijn nazireeërschap, in de Kor. brief lees ik ook niets over cultuurgebonden. Het is toch duidelijk, dat in 1 Kor. 11 de vergelijking Christus het hoofd van de man, de man hoofd van de vrouw, daarom de man het hoofd niet bedekken, de vrouw wel. Dat is toch simpel en niet ingewikkeld.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten