Lid van een politiek partij, en zo ja welke?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bigboss
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bigboss » 14 jun 2004 18:34

thespiritisinsideus schreef:bigboss, zorg nou ajb dat niet nog een communistische partij in de fratsen van de AEL trapt

Rustig maar jongen, niks aan de hand. Is maar een geintje. Ik ken die gasten veel te goed om bang te zijn dat ze daar in trappen!!!
Geloof is een mooi iets, maar je moet er geen hoofdpijn van krijgen (Citaat)

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 14 jun 2004 18:37

gelukkig, draag ze toch een warm hart toe

Europeaan

Berichtdoor Europeaan » 15 jun 2004 08:08

Even in reactie op the spirit en aragorn.

Uiteraard heb ik niets tegen allochtone christenen, ook niet als ze lid worden van de Christenunie. Maar de kans dat zij zich in grote getale aanmelden is nihil. De Christenunie heeft een grondslag, waar de gereformeerde belijdenis deel van uitmaakt. De meeste niet-westerse christenen hebben daar geen boodschap aan. Dat doet niets af aan hun oprechtheid en geloof, het belemmert wel de samenwerking in deze politieke partij.

Daarbij blijkt dat het al moeilijk genoegd is om gpv en rpf te integreren in één partij. Met name de positie van de staat Israël, maar ook de stijl van politiek bedrijven, verschilt nogal en komt momenteel soms oppervlakkig en naïef over.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 15 jun 2004 09:36

ik heb je opmerking ook nooit als racistisch ervaren en ook ik zie natuurlijk de moeilijkheden binnen de partij. Ik denk dat de ontwikkeling ervan over een jar of 10 ongeveer dezelfde kant op gaat als GroenLinks, een samenraapsel van allerlei linkse partijen die stuk voor stuk extremer waren dan GL nu is, ik denk dat zowel GPV al;s RPF orthodoxer waren dan de CU wordt. Bij de fusie hebben de meer vooruiutstrevende mensen de 'macht' overgenomen en of dat positief of negatief is hangt af van je eigen politieke overtuiging

Europeaan

Berichtdoor Europeaan » 15 jun 2004 10:18

Als het alleen te maken zou hebben met progressief of niet, zou ik geen problemen hebben, maar de diepgang en stijl van politiek doet mij iets vervreemden van de partij.

Nog afgezien van het feit dat ik me door het rpf-smaldeel enigszins belazerd voel. Jarenlang kloppen op de deur: zullen we samengaan? En op het moment van samengaan wandelt een groot deel van de voormalige rpf-achterban naar het CDA. Bah.

Ik hoop maar dat dat bij de volgende verkiezingen weer terecht komt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 jun 2004 13:40

Europeaan schreef:Als het alleen te maken zou hebben met progressief of niet, zou ik geen problemen hebben, maar de diepgang en stijl van politiek doet mij iets vervreemden van de partij.

Nog afgezien van het feit dat ik me door het rpf-smaldeel enigszins belazerd voel. Jarenlang kloppen op de deur: zullen we samengaan? En op het moment van samengaan wandelt een groot deel van de voormalige rpf-achterban naar het CDA. Bah.

Ik hoop maar dat dat bij de volgende verkiezingen weer terecht komt.

Ik hoop het niet want dat zou betekenen dat het PvdA (de ziekste en achterlijkste partij van Nederland) aan de macht zou komen..

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 15 jun 2004 13:41

hmm, geef toe dat PvdA en vooralWoutertje redelijk achterlijk zijn, maar het valt in t niet bij de infantiliteit van t CDA

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 jun 2004 14:11

Al dat gezanik op het CDA. We hebben gezien hoe links vorig jaar weigerde de staatsfinanciën op orde te houden.

Dat is altijd het probleem met SP'achtigen: de beste stuurlui staan aan wal. Maar intussen proberen CDA, VVD en D66 dit land te behoeden voor Schröderachtige toestanden. Daar heersen rood en groen met als gevolg dat het land volledig naar de knoppen gaat.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 15 jun 2004 14:28

welk links weigerde vorig jaar de staatsfinancien op orde te houden?

en schroder is nu flink aan t hervormen, al is hij niet bepaald t links waar ik me mee identificeer

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 15 jun 2004 17:09

thespiritisinsideus schreef:welk links weigerde vorig jaar de staatsfinancien op orde te houden?

nee dat is juist het wrange. Ze weigerden en wilden het niet, maar ze deden het wel.

en schroder is nu flink aan t hervormen, al is hij niet bepaald t links waar ik me mee identificeer

Tja, schroders.... :roll:
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 15 jun 2004 17:09

Die grote broer van de SP, de PvdA.

Schröder is een incompente braadworst die alleen maar aan zijn haarkleur denkt en inmiddels zijn vijfde vrouw verslijt. Inmiddels vallen de gaten letterlijk in de Duitse wegen, zelfs de Autobahnen zien er treurig uit.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 15 jun 2004 19:12

Ze weigerden en wilden het niet, maar ze deden het wel.

what have you been drinking? hier snap ik geen zak van

en de PvdA heeft in de onderhandelingen met CDA ontzettende concessies gedaan, waardoor ik mijn laatste spraknje hoop inze verloren heb, maar jij vond ze blijkbaar niet ver genoeg gaan, onzin!

en met je kritiek op schroder ben k t volledig eens

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2004 00:32

thespiritisinsideus schreef:welk links weigerde vorig jaar de staatsfinancien op orde te houden?

De populistische inhoudsloze en puberale PvdA.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 16 jun 2004 08:32

waarom weigerden ze dat dan?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jun 2004 08:34

thespiritisinsideus schreef:waarom weigerden ze dat dan?

Om het toch al verwende volk tevreden te houden en een toch al oververhitte economie nog meer te stimuleren ipv 10 jaar vooruit te kijken.

Terug naar “Archief”