Bookman schreef:En Terneuzen is niet links. Barneveld en dat soort classes dat noem ik links. Wij zitten uiterst rechts.
Leuke opmerking. Maar je moet 'm wel even uitleggen, voor al die veluwenezen die 'm niet snappen

Moderator: Moderafo's
Bookman schreef:MM schreef:Ook al links Ger. Gem. dus
Maar eh, Bookman, jij bent ex GGiN he? Wat ben je ver afgedwaald..............
Ik voel me nu pas op het goede pad. Dus wat is afgedwaald??![]()
En Terneuzen is niet links. Barneveld en dat soort classes dat noem ik links. Wij zitten uiterst rechts. 't Is maar hoe je het bekijkt.....Als je weet waar Terneuzen ligt, en als je dan bedenkt dat ik nu naar het Oosten kijk dan weet je dat het zo is...![]()
Maar ja we hadden dan ook een heel fijne ds.
Spijtig dat Ds. Harinck weg is. Maar ja. En hoewel ik alle preken van hem heb. Ik doe de bandjes hier...
Toch is het vreselijk jammer dat hij weg is. Maar ja D.V. zondag over een week is hij er weer. En als je hem gehad hebt, dan zijn er weinig die qua exegese en dogma's het zo zuiver houden. Met goede onderbouwingen. En dat mis je..........
Maar genoeg geouwehoerd over rechts en links. Wees blij dat je een kerk hebt gevonden waar je je thuis voelt en laat ook elspeet, barneveld en opheusden in hun waarde, God werkt ook in die gemeentes.
Yael schreef:Wij hebben af en toe eens preeklezen, maar bij ons wordt nooit gezegt wie de dominee was die die preek maakte, wel vreemd volgens mij....
trijntjejohanna schreef:hijwel schreef:trijntjejohanna schreef:vraag:
mag je dan maar van bnepaalde predikanten lezne?
nee hoor.. de keuze ligt gewoon bij de ouderling die leest.
waarom dan de vraag welke preken er gelezen worden? dan kan je daar toch niet goed antwoord opgeven, want datn kan dan ztocjh zo verschillen??
Yael schreef:Wij hebben af en toe eens preeklezen, maar bij ons wordt nooit gezegt wie de dominee was die die preek maakte, wel vreemd volgens mij....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten