Er is niks mis met geld voor de kerk, alleen geef ik mijn geld liever aan iets waarvoor ik denk dat het harder nodig is.
De andere kant is dat wanneer niemand geld aan de kerk zou geven er veel meer in de kerk voor de kerk zou worden gecollecteerd, dit zou weer ten koste gaan van goede doelen

Dat ze bij jou aan de deur komen Storyteller, komt gewoon omdat je bij de kerk bent ingeschreven (waarschijnlijk idd als dooplid).
ps. waarom geen christen meer? Persoonlijk denk/stel ik dat je dan nooit echt christen bent geweest (net als ik overigens). Ik wil dat wel heel graag worden. Ooit ben ik er serieus over na gaan denken. Ik begon toen met 'wat doen we hier op aarde en hoe komt die aarde hier?' Dat kan m.i. maar op 1 manier, een oerknal is echt onzin, enz enz enz.
Geloven en bekering zijn 2 dingen. Ik geloof voor 100% in God, toch ben ik niet bekeerd... Stel dat ik morgen onder de bus kom dan loopt het echt heel slecht met me af... Dat zijn dingen waar we best over na mogen denken en er keihard aan werken dat ons Gods genade op die manier mag overkomen... (er staat niet voor niets: Bid, en u ZAL gegeven worden...)