Sapman schreef:Als je over straat loopt, ben je een levend bewijs van Gods genade, zondig je dan? Nou ik denk het niet hoor! In je lopen/bewegen eer je God onbewust!
Ik denk dus dat je dan ook zondigt.
Moderator: Moderafo's
Peter L schreef:...geneigd tot alle kwaad en onbekwaam tot enig goed...
Ik noem dit de Calvinistische Overdrijving. Het mag dan voor velen een dogma zijn; in de bijbel staat het niet en niemand gelooft het echt. Of toch? Ik weet wel een manier, waarop je kunt bewijzen, dat je dit echt gelooft: zet het maar eens in een sollicitatiebrief: "Ik kan helemaal niets goeds doen, ik ben alleen maar geneigd tot het kwade..." Volgens mij kun je daarmee alleen bij de mafia solliciteren.
Maar nee, zelfs de zwaarste calvinist zal in een sollicitatiebrief zetten, wat hij goed kan en toont daarmee aan dit absurde dogma niet echt te geloven.
joepie schreef:Sapman schreef:Als je over straat loopt, ben je een levend bewijs van Gods genade, zondig je dan? Nou ik denk het niet hoor! In je lopen/bewegen eer je God onbewust!
heiden schreef:joepie schreef:Sapman schreef:Als je over straat loopt, ben je een levend bewijs van Gods genade, zondig je dan? Nou ik denk het niet hoor! In je lopen/bewegen eer je God onbewust!
Ik ben heel benieuwd op wat voor manier je dan zondigt? Omdat je per ongeluk op een mier gaat staan ofzo![]()
Zeg aub dat je een geintje maakt......dit is echt sick!!!!!
1 Beginnen wij onszelven wederom1) u aan te2) prijzen? Of behoeven wij ook, gelijk sommigen, brieven van3) voorschrijving aan u, of brieven van voorschrijving van u?
2 Gijlieden zijt onze brief, geschreven in onze harten, bekend en gelezen van alle mensen;
3 Als die openbaar zijt geworden, dat gij een brief van Christus zijt, en door onzen dienst4) bereid, die geschreven is niet met inkt,5) maar door den Geest des levenden Gods,6) niet in stenen tafelen,7) maar in vlezen tafelen des harten.
4 En zodanig een vertrouwen9) hebben wij door Christus bij God.
5 Niet dat wij van onszelven bekwaam10) zijn iets te denken, als uit onszelven; maar onze bekwaamheid is uit God;
6 Die ons ook bekwaam gemaakt heeft, om te zijn dienaars des Nieuwen Testaments, niet12) der letter, maar13) des Geestes; want de14) letter doodt, maar de Geest15) maakt levend.16)
hijwel schreef:ik hoor al 2 keer dat de HC aangehaald wordt. Maar hij wordt maar helft aangehaald.
zondag 3 vr 8:
Maar zijn wij alzo verdorven dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad?
antw: Ja wij; tenzij dat wij door de Geest Gods wedergeboren worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten