Wat wil God met jou leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 apr 2004 10:50

Het Weermannetje schreef:Maar ik denk dus, dat je, als je nog onbekeerd bent, nog niet oprecht tot God leert zoeken en dus Zijn leer goed verbreidt.

Daar geef ik je gelijk in. De vraag is of mensen, die nog nooit oprecht God gezocht hebben en zending bedrijven, Gods zegen hebben. Ik dnek het niet echt. Vooral zendelingen hebben een persoonlijk contact met mensen. Maar ik denk wel dat ze mee kunnen helpen bijvoorbeeld bij de bijbelverspreiding, de bijbel is precies hetzelfde voor iedereen, en dan maakt het niet uit door wie het gebracht wordt.

Maar nogmaals, het is niet onze zorg om zendelingen te screenen.
We moeten in de eerste plaats naar onself kijken. Hoe staan wij, die de bijbel kennen, tegenover mensen die het niet kennen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 10:54

Leuke discussie! Maar zullen we weer on-topic gaan?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 apr 2004 11:24

Het Weermannetje schreef:Leuke discussie! Maar zullen we weer on-topic gaan?

Najah, misschien iets meer to the point ja. Hoewel ik denk dat jouw levenswijze als iemand ide de bijbel kent tegenover de mensen om je heen heel veel te maken heeft met Gods plan. Door te leven naar de bijbel en oog te hebben voor je naasten, een evangeliserend leven te leiden, ben je al heel doelgericht aan het leven. Ik denk dat je dan veel meer bewust bent van Gods leiding in jouw leven, en gericht op wat Hij van jou vraagt dan iemand voor wie de bijbel niet een leiddraad is, en die alleen gericht is op het behoud van zichzelf en zich niet om de mensen om zich heen bekommerd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 22 apr 2004 11:30

ik denk dat het voor mij goed is, dat ik nog niet weet wat God precies met mijn leven wil. Ik denk dat we dat aan God moeten overlaten omdat we zelf zo snel denken dat we betere ideeen en oplossingen hebben, terwijl God Almachtig is
Psalm 25:2 (ber.)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 11:30

Idd, wel van Gods leiding, daar ben ik het helemaal met je eens. Maar wij kunnen denk ik niet weten van tevoren wat God met ons van plan is.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 22 apr 2004 11:34

Nee dat denk ik ook, en dat bedoelde ik ook een beetje. Ik denk dat het niet voor niets verborgen is voor de mensen
Psalm 25:2 (ber.)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 11:35

Had de jouwe nog niet eens gelezen! :mrgreen:

Het was mijn antwoord op mes. Maar ik ben het wel met je eens hoor!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 apr 2004 12:18

Nee, gelukkig kunnen we niet in de toekomst kijken. Maar je mag wel eens een leiding van God zien. als je biddend leeft. Dat is nog niet gelijk Gods plan zien, maar wel een duidelijke aanwijzing. Bijvoorbeeld wanneer je voor een grote keuze staat, of wanneer er dingen gebeuren die jouw duidelijk wijzen op een bepaalde weg.

Maar als je gewoon wat voor je uitleeft,al ga je netjes naar de kerk enzo,
dan zal je dat nooit ervaren, denl ik.

Toch denk ik dat sommige mensen wel een klein beetje in de toekomst mogen kijken. Toen de broer van mijn oma gedoopt werd, werd de dominee die dat deed gewezen dat de baby jong zou sterven, maar in zijn korte leven wel een getuige van God zou zijn. Hij durfde het niet tegen de moeder van mijn oma te zeggen, maar vertelde het alleen tegen een vriendin van die moeder.
En inderdaad, hij overleed op zijn 24ste in Indonesie aan Malaria. Maar al heel jong bestudeerde hij de bijbel en getuigde aan de mensen om hen heen. Op zijn mede-soldaten heeft hij heel erg indruk gemaakt door zijn liefde voor God, al lag hij op sterven.

DAt was Gods plan met zijn korte leven.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 13:59

Dan kun je idd heel duidelijk zien wat God met het leven van plan was. Maar hij kreeg het zelf niet te zien. De dominee had het dus gezien.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 22 apr 2004 14:23

Wat is het doel van jouw leven, weermannetje? Je hebt nog niet een zinnig antwoord gegeven!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 14:27

Wat mijn leven voor zin heeft? Bidden of God mij wil bekeren. En die tweede zin kun je net zo goed op jezelf toepassen.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 22 apr 2004 14:29

Het Weermannetje schreef:Wat mijn leven voor zin heeft? Bidden of God mij wil bekeren. En die tweede zin kun je net zo goed op jezelf toepassen.

Leg maar ff uit met pb... op blz 3 heb ik een regelrecht antwoord gegeven op de vraag....

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 apr 2004 14:45

Het Weermannetje schreef:Dan kun je idd heel duidelijk zien wat God met het leven van plan was. Maar hij kreeg het zelf niet te zien. De dominee had het dus gezien.

Maar die dominee had het hem kunnen vertellen.
Gods plan in jouw leven ,zijn leiding ervaren staat niet gelijk als in de toekomst kijken! Hoewel dat heel soms wel gebeurd.

Wat mijn leven voor zin heeft? Bidden of God mij wil bekeren.

DAt is een oproep van God uit de bijbel. Dat is niet de zin van je bestaan denk ik. De zin van mijn bestaan is Jezus volgen.
Ik heb het idee dat heel veel mensen zich verschuilen achter 'ik ben nog niet bekeerd' En dat een argument vinden om op eigen inzicht door te leven.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 apr 2004 15:46

Het Weermannetje schreef:Wat mijn leven voor zin heeft? Bidden of God mij wil bekeren. En die tweede zin kun je net zo goed op jezelf toepassen.

mooi! omdat te horen! jij wil wel dus! je wil dat God een nieuw leven jou begint? geweldig!

bekeer mij dan zal ik bekeert zijn (God kom in mijn hart, dan zal ik u volgen) God komt echt in je hart, als je hart maar wilt geven. (maar ik hoorde dat je wil dat God een nieuw leven in jou begint, en dat dat jou zin is van je leven, Hij zal dat doen)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 22 apr 2004 17:21

TheEdge schreef:Heel gaaf dat je zo actief bent! Het enige wat ik moeilijk vind aan dat soort 'leiding ervaren', is dat ik me afvraag wanneer iets nou door God gestuurd is, en wanneer je gewoon zelf hebt bedacht dat je al die dingen moet doen. Met dat laatste is op zich niets mis, maar het kan toch niet Gods bedoeling zijn dat je overwerkt raakt, omdat je je uiteindelijk met veel-te-veel dingen bezighoudt.

Ja, ik snap wat je bedoelt en ik weet ook dat ik daar wel voor op moet passen, aangezien ik, als ik zelf ergens enthousiast over ben, ook graag wil helpen dat andere mensen daar ook enthousiast over worden. Ik weet ook dat er op dit moment veel op me afkomt en dat ik keuzes moet maken in wat ik wel en wat ik niet doe. Maar deze keuzes probeer ik wel te maken in overleg met God. Door te bidden en in de Bijbel te lezen. Weet wel zeker dat God tot me spreekt door Zijn woord, want ik krijg de laatste tijd vaak antwoord op vragen.
Ik denk, dat je de dingen die op je af komen moet toetsen aan Gods woord en het er met Hem over hebben. En keuzes moet maken in wat je al dan niet doet.

Terug naar “Archief”