Wat doe jij op zondag?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

martinm81
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor martinm81 » 27 aug 2003 23:11

sochtends een dienst van God, daarna genieten van een boek, een achtergrond muziekje, of doe een beetje internetten. savond tv en lekker vroeg slapen, want hoe eerder maandag, hoe eerder ik weer kan werken :wink:

cwvegmond
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor cwvegmond » 06 okt 2003 08:31

8:00 opstaan enzo
9:30 uur kerk
daarna vaak even langs schoonouders (ip niet elke week)
als we er zijn doen we er een soeppie
rond een uur of 2 vaak even een stuk wandelen: langs het strand of door de duinen
thuis wat drinken
17:00 uur kerk
thuis eten
rond half 9 EO aan
heerlijk samen lezen: van tijdschrift tot.....
hoeven niet vroeg onze koffer in omdat we 's maandags altijd vrij zijn!

lorit

Berichtdoor lorit » 06 okt 2003 21:19

's morgens naar de kerk. Daarna koffiedrinken bij familie.
's middags wat lezen. Sinds kort bereid ik belijdeniscatechisatie voor.
's avonds naar de kerk. Daarna ook nog wat lezen ofzo.

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 07 okt 2003 15:07

Is verschillend soms moet ik werken (in een bejaardentehuis) anders ga ik 2 keer naar de kerk, ga naar familie op bezoek of naar mijn buurmeisje of zei komt bij ons ofzo. Verder speel ik op mijn gitaar en zing erbij en speel panfluit, ik lees wat, af en toe ff op de computer en dat was het wel zo'n beetje denk ik.
He died for me, I life for Him!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 07 okt 2003 15:26

Op het moment slaap ik altijd uit tot een uur of 11 ofzo.'s Middags ga ik op familiebezoek.'s Avonds ga ik meestal bij vrienden op bezoek.

Ga sinds een poosje niet meer naar de kerk.Sinds m'n verkering uit is niet meer.Daarvoor wel altijd.Meestal twee keer.Het weekend dat we bij mij thuis waren gingen we bij de Hervormde kerk hier, en als we bij mijn ex waren gingen we naar de ger gem.Zie het voorlopig nog niet zitten om er alleen naar toe te gaan.Zal wel weer komen.

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 07 okt 2003 15:39

Beste Markie,

Ik wil me niet met jouw bemoeien ofzo, en ook niet de vrome piet uithangen ofzo, maar mis je de kerk niet?? Krijg je op deze manier wel genoeg geestelijk voedsel?? Ik bid voor je dat je je ziel niet koud en kil laat worden en ik bid dat je niet lang zult wachten met weer naar de kerk te gaan. Het is denk ik juist belangrijk om in tijden dat je het moeilijk hebt te volharden in het geloof, God wil en zal je altijd helpen, misschien op een andere manier dan jij verwacht, maar ik ben er zeker van dat Hij er voor je wil zijn.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 07 okt 2003 15:46

mirjamvandorp schreef:Beste Markie,

Ik wil me niet met jouw bemoeien ofzo, en ook niet de vrome piet uithangen ofzo, maar mis je de kerk niet?? Krijg je op deze manier wel genoeg geestelijk voedsel?? Ik bid voor je dat je je ziel niet koud en kil laat worden en ik bid dat je niet lang zult wachten met weer naar de kerk te gaan. Het is denk ik juist belangrijk om in tijden dat je het moeilijk hebt te volharden in het geloof, God wil en zal je altijd helpen, misschien op een andere manier dan jij verwacht, maar ik ben er zeker van dat Hij er voor je wil zijn.

Ja dat is ook wel zo Mirjam, maar ik zie er enorm tegenop om er alleen heen te gaan.Ik geloof ook wel.Dat ik niet naar de kerk ga wil dus niet zeggen dat het geloof ook weg is.Ooit zal ik wel weer gaan ook, maar voorlopig nog niet.Voor ik verkering kreeg ging ik ook zo goed als nooit, dus het was toch nog ergens goed voor ook :wink: .Ben trouwens ook nergens lid of dooplid.Mijn ouders zijn van de ger gem in ned, dus dat is behoorlijk zoniet het zwaarste wat er is.Was daar niet meer welkom, als dooplid tenminste omdat ze meenden dat ik te weinig kwam ook.Dat sloeg ook nergens op, en zijn door hun zelf opgestelde regels.Maar goed, dat is allemaal al zo lang geleden.Ach ja, k zie wel hoe het allemaal loopt.

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 07 okt 2003 15:56

Markie schreef:
mirjamvandorp schreef:Beste Markie,

Ja dat is ook wel zo Mirjam, maar ik zie er enorm tegenop om er alleen heen te gaan.Ik geloof ook wel.Dat ik niet naar de kerk ga wil dus niet zeggen dat het geloof ook weg is.Ooit zal ik wel weer gaan ook, maar voorlopig nog niet.Voor ik verkering kreeg ging ik ook zo goed als nooit, dus het was toch nog ergens goed voor ook :wink: .Ben trouwens ook nergens lid of dooplid.Mijn ouders zijn van de ger gem in ned, dus dat is behoorlijk zoniet het zwaarste wat er is.Was daar niet meer welkom, als dooplid tenminste omdat ze meenden dat ik te weinig kwam ook.Dat sloeg ook nergens op, en zijn door hun zelf opgestelde regels.Maar goed, dat is allemaal al zo lang geleden.Ach ja, k zie wel hoe het allemaal loopt.

Begrijp me goed maar ik heb ook nooit willen beweren dat je niet geloofd, alleen is het wel zo dat je moet oppassen dat als je niet naar de kerk gaat je geloof niet dood/lauw wordt (maar dat moet je ook als je wel naar de kerk gaat) Gelukkig zijn er nog genoeg andere manieren om je ziel de voeden.
Ik begrijp dat het moelijk voor je is om alleen te gaan, maar ik hoop en bid dat je er toch niet lang meer mee wacht. God vind het fijn als je naar Zijn huis komt dat geloof ik echt.
Zelf kom ik ook uit een behoorlijk zware kerk, en snap dat je je ergert aan al die zelfopgestelde wetjes en regels, heb ik soms ook (heel vaak zelfs) maar probeer je daar asjeblieft niet dood op te staren, kijk naar Christus, Hij geeft vergeving en nog heel veel meer, en niet al die regeltjes daar heb je ten diepste nix aan.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 07 okt 2003 16:24

ga 2x naar de kerk en verder lees ik wat,

Ruben Hadders
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Ruben Hadders » 07 okt 2003 16:33

Hmm... ik werk op zondag.

S'morgens naar de dienst, en s'avonds meestal werken. Niet elke zondag hoor, zo'n 2 x in de maand.

Zal wel weer commentaar op zijn ben ik bang :(

garry
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor garry » 07 okt 2003 20:23

Ochtend: gezamenlijk ontbijt met z'n zessen (enige keer in de week), gezamenlijk naar kerk behalve oudste dochter.

Daarna koffie drinken thuis, soms visite uitnodigen.

Tussen de middag maak ik de maaltijd (enige keer in de week)

Middag: vrijen met mijn vrouw (vaak de enige keer in de week, jammer toch) of een paar uur fietsen (enige keer in de week)

Avond: gezamenlijk naar de kerk behalve oudste dochter en.... ik (enige keer in de week dat ik hard muziek kan draaien; Mahler 2, Il Trovatore)

Je snapt: de zondag is voor mij absoluut onmisbaar!!

garry

caprice

Berichtdoor caprice » 07 okt 2003 20:40

Ruben Hadders schreef:Hmm... ik werk op zondag.

S'morgens naar de dienst, en s'avonds meestal werken. Niet elke zondag hoor, zo'n 2 x in de maand.

Zal wel weer commentaar op zijn ben ik bang :(

Dat ligt eraan of het werken van noodzakelijkheid zijn. :)

Mijn zondagsbesteding:

8.00 opstaan.
8.15 ontbijt.
9.30 kerk
11.45 koffiedrinken
12.30 eten (altijd soep met toastjes en broodjes)
13.30 wat lezen/muziek luisteren/slapen
16.00 koffiedrinken
17.00 kerk.
19.30 avondeten
20.15 Dan leest mijn vader voor uit een boek (nu is dat de Christinnereis). Dat is eigenlijk vooral bedoeld voor de jongeren uit het gezin.
20.30 Psalmen zingen met gezin bij orgel.
20.45 koffiedrinken
21.00 lezen
22.00 naar bed.

Hier wordt maar zelden van afgeweken.

Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pim » 07 okt 2003 20:43

Ruben Hadders schreef:Zal wel weer commentaar op zijn ben ik bang :(

Of je wilt graag commentaar :lol: :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 08 okt 2003 08:16

Om 7 uur sta ik op, en dan douchen (zoals elke dag) en ontbijten.
De rest uit bed trommelen.
Luisteren naar de radio, zondag morgenoverdenking.
9.30 u naar de kerk met zijn allen (gelukkig)
Uit de kerk Thee drinken met of zonder visite, lezen en mziek luisteren of maken.
Dan eten koken (zoals elke dag)
Soms een middag dutje, maar kan ook gewoon spelletjes doen.
Om 16.00u ongeveer thee.
Om 17.00 u Kerk met zijn allen.
Uit de kerk eten en na het eten zingen.
Om 20.00u moeten we stoppen (voor de buren)
Dan thee drinken , en spelletjes doen.
Soms nog iets lezen en vooral luisteren naar muziek en de muziekalejankmand (zoals mijn zoon zegt)
En zoals elke dan tussen 22.00 en 22.30 u weer ter bedde.

En wat we dan doen..............

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 08 okt 2003 10:19

ik ga 2 keer naar de kerk, voor de rest lig ik `smiddags altijd een poos te maffen, en verder doe ik eigenlijk weinig.

Terug naar “Archief”