Funlover schreef:Je moet er in je relatie samen uit komen hoe ver je gaan wil!!!
Dat is vaak wel duidelijk, niet de daad (als je tenminste een beetje serieus met sexualiteit en de Bijbel omgaat).
Funlover schreef:En niet ondertussen dat je bezig bent......de grens verleggen want dat is niet goed!
Wat versta je onder grens? Is de grens de geslachtsgemeenschap, of is het een bepaald gebied op het lichaam waar de ander niet mag komen? Als dat laatste het geval is, dan verschuift die grens toch wel. Je moet denk ik goed in de gaten houden, wanneer denk je te gaan trouwen. Als je nog 4 jaar verkering moet hebben omdat je allebei nog in de examenklas zit en je hebt met elkaar afgesproken dat je geen gemeenschap wilt voor het huwelijk, dan moet je op lichamelijk gebied niet zover gaan dat je na een half jaar elkaar al naakt ziet en overal streelt. Dan hou je het die laatste 3,5 jaar echt niet vol om geen gemeenschap met elkaar te hebben. Een beetje "planning" is denk ik wel handig.
Funlover schreef:Maar IK weet voor mijzelf! Ik wil geen gemeenschap voor mijn huwelijk! Dat is te mooi om met iedereen te delen!
Inderdaad, zoiets moois wil je maar met 1 iemand delen. Daarom is het ook zo rot als je met elkaar naar bed bent geweest en de verkering gaat daarna uit. Dan is het voor een meisje "ingrijpender" dat ze hét al heeft gedaan, dan voor de jongen.