Hij bedoelde het zo niet

*is lief vandaag*
Moderator: Moderafo's
FonsV schreef:Dag DS,De strekking: verhef je in een discussie niet boven een ander, omdat je meent een veel grotere intellectuele bagage te hebben. Dat komt de discussie niet ten goede.
Bedoel je daarmee te zeggen dat iedereen, die - op welk gebied dan ook - wat meer kennis (b)lijkt te hebben dan een ander zich verheft omdat hij meent...?
Ik hoop voor jou dat je het zó niet bedoelde.![]()
Groeten.
Fons.
Het één (verheffen) vloeit niet noodzakelijkerwijs voort uit het ander (de grotere intellectuele bagage).
Juist het besef dat je 'intelligenter' bent dan je gesprekspartners zou een aansporing moeten zijn om je zorgvuldig en begrijpelijk uit te drukken en de ander niet de indruk te geven dat hij/zij zich minder geschat voelt.
FonsV schreef:Dag DS,Het één (verheffen) vloeit niet noodzakelijkerwijs voort uit het ander (de grotere intellectuele bagage).
Dat is - volgens mij - een terechte opmerking.Juist het besef dat je 'intelligenter' bent dan je gesprekspartners zou een aansporing moeten zijn om je zorgvuldig en begrijpelijk uit te drukken en de ander niet de indruk te geven dat hij/zij zich minder geschat voelt.
En hoe kun je te allen tijde voorkomen dat de ander zich niet minder geschat voelt? Niet iedere indruk die door de een wordt 'gevoeld' is noodzakelijk altijd door de ander 'gegeven'. Tóch?Of zie ik dat verkeerd?
Groeten.
Fons.
Kaw schreef:menachem schreef:Kaw schreef:Maar zoals je al leest, ben ik door mijn eigen onderzoek al overtuigt.
een goede houding!
(vind ik althans)
Wel een beetje eigenwijs...![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten