Voorzichtig... Jezus niet God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vin

Berichtdoor Vin » 30 jan 2004 17:47

*spreekt voor zn beurt*

Hij bedoelde het zo niet :D

*is lief vandaag*

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 30 jan 2004 19:05

FonsV schreef:Dag DS,

De strekking: verhef je in een discussie niet boven een ander, omdat je meent een veel grotere intellectuele bagage te hebben. Dat komt de discussie niet ten goede.

Bedoel je daarmee te zeggen dat iedereen, die - op welk gebied dan ook - wat meer kennis (b)lijkt te hebben dan een ander zich verheft omdat hij meent...?

Ik hoop voor jou dat je het zó niet bedoelde. :)

Groeten.

Fons.

Het één (verheffen) vloeit niet noodzakelijkerwijs voort uit het ander (de grotere intellectuele bagage). Juist het besef dat je 'intelligenter' bent dan je gesprekspartners zou een aansporing moeten zijn om je zorgvuldig en begrijpelijk uit te drukken en de ander niet de indruk te geven dat hij/zij zich minder geschat voelt.

Zó bedoelde ik het en niet anders. :wink:
The proof of the pudding is in the eating.

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 31 jan 2004 00:49

Dag DS,

Het één (verheffen) vloeit niet noodzakelijkerwijs voort uit het ander (de grotere intellectuele bagage).

Dat is - volgens mij - een terechte opmerking.

Juist het besef dat je 'intelligenter' bent dan je gesprekspartners zou een aansporing moeten zijn om je zorgvuldig en begrijpelijk uit te drukken en de ander niet de indruk te geven dat hij/zij zich minder geschat voelt.

En hoe kun je te allen tijde voorkomen dat de ander zich niet minder geschat voelt? Niet iedere indruk die door de een wordt 'gevoeld' is noodzakelijk altijd door de ander 'gegeven'. Tóch? :) Of zie ik dat verkeerd?

Groeten.

Fons.

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 31 jan 2004 10:06

FonsV schreef:Dag DS,

Het één (verheffen) vloeit niet noodzakelijkerwijs voort uit het ander (de grotere intellectuele bagage).

Dat is - volgens mij - een terechte opmerking.

Juist het besef dat je 'intelligenter' bent dan je gesprekspartners zou een aansporing moeten zijn om je zorgvuldig en begrijpelijk uit te drukken en de ander niet de indruk te geven dat hij/zij zich minder geschat voelt.

En hoe kun je te allen tijde voorkomen dat de ander zich niet minder geschat voelt? Niet iedere indruk die door de een wordt 'gevoeld' is noodzakelijk altijd door de ander 'gegeven'. Tóch? :) Of zie ik dat verkeerd?

Groeten.

Fons.

Dat zie je goed, dat kun je niet te allen tijde voorkomen, maar wel zoveel mogelijk. Je bent natuurlijk nog wel afhankelijk van de wijze waarop je gesprekspartners jouw bijdragen interpreteren. Dat is een gedeelde verantwoordelijkheid.

Groeten,

DS
The proof of the pudding is in the eating.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 02 feb 2004 09:48

menachem schreef:
Kaw schreef:Maar zoals je al leest, ben ik door mijn eigen onderzoek al overtuigt.

een goede houding!

(vind ik althans)

Wel een beetje eigenwijs... ;) :oops:

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 02 feb 2004 11:53

Kaw schreef:
menachem schreef:
Kaw schreef:Maar zoals je al leest, ben ik door mijn eigen onderzoek al overtuigt.

een goede houding!

(vind ik althans)

Wel een beetje eigenwijs... ;) :oops:

Vind ik niet: Roept Paulus niet op om alles te onderzoeken?
Het lijkt me niet dat hij bedoelt dat je dat werk uitbesteedt. :wink:
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

Boudewijn

Voorzichtig... Jezus niet God?

Berichtdoor Boudewijn » 02 feb 2004 15:06

Kijk ook eens hier: topic site 2 De drie-éénheid als "3" individuele Personen -in-

Terug naar “Archief”