eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 20 jan 2004 17:21

John Knox schreef:maar toch de EOJD is niet goed,
discolichten
arminiaans
ds's met dikke auto's
zonden worden niet aangewezen
zingen met muziekinstrumenten
veel vleselijkheid
ondanks EO achteruitgang kerkgang en levensstijl

Ho ho, 1 onderbouwd en overtuigend argument tegelijk hoor!
The proof of the pudding is in the eating.

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 20 jan 2004 17:23

discolichten
arminiaans
ds's met dikke auto's
veel vleselijkheid

ds's met dikke auto's op de EOJD?
zingen met muziekinstrumenten? jij zingt zeker niet met een orgel... :(
zonden worden juist wel aangewezen, ging vorig jaar de hele preek van ouweneel over.

ga jij nou maar gewoon een keer biddend kijken, of je mond houden over zaken waar je absoluut geen verstand van hebt

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 20 jan 2004 17:24

Persoonlijk vind ik de EO Jongerendag op het randje. Aan de ene kant zeg ik goed, want je trekt er wel mensen van 'de wereld' mee. En die kunnen zo wel 'geinteresseerd raken in Gods Woord & dienst.

Aan de andere kant zeg ik fout, want er wordt jongelui mee uit de kerk getrokken. en dan bedoel ik van de behoudende kant zeg maar. Die zoeken een vorm van vermaak en gaan dan naar de EO Jongerendag want dat staat in (licht) verband met godsdienst.
En dan is de stap de wereld in, naar dance-events (zoals Sensation etc.) niet zo groot en gemakkelijk genomen. Daarom ben ik niet zo heel erg blij met wat er op de EO Jongerendag gebeurt.
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

John Knox
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor John Knox » 20 jan 2004 17:25

zonden worden juist wel aangewezen, ging vorig jaar de hele preek van ouweneel

Welke concrete zonden heeft ouweneel aangewezen of heeft hij het algemeen over 'zonden' gehad zonder de zonden bij naam te noemen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jan 2004 17:28

discolichten
arminiaans
ds's met dikke auto's
veel vleselijkheid

sorry maar voor mij is dit niet overtuigend waarom de EO jongeren dag slecht zou zijn......

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 20 jan 2004 17:30

caprice schreef:Nu heb ik wel gezegd dat evangelischen wat oppervlakkig kunnen zijn (niet altijd).
Bij de reformatorischen (bij ons tenminste wel) gaat men er heel diep op in. Pas heeft een dominee in een preek van het eerste tot het laatste woord mijn hele hart verklaard (nee, hij kende mij niet).

Je kan dan wel je hart verklaard hebben en geloof ontvangen hebben(ongelooflijk fantastischchn natuurlijk) Echter het leven gaat door en we moeten groeien in ons geloof en onze persoonlijke relatie met Christus moet steeds levendiger worden. De muur van dwalingen ligt bij de RKK tussen de gelovigen en God, Een sluier van dogmatiek en wettisme ligt er tussen de reformatorischen en God. Hoe kunnen wij naar Jezus uitkijken als er een dichte mist tussen is. We moeten een open relatie krijgen met Hem en rechtstreeks worden geleid door de heilige geest. Jongeren die hun geloof vieren met hun eigen stijl en in het licht staan van God zonder regeltjes tradities en maniertjes van de traditionele kerk, leven in de vrijheid van Christus. En mensen die in de gebondenheid leven, nee die kunnen dat niet zo goed verkroppen.
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

John Knox
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor John Knox » 20 jan 2004 17:36

eo, hallelulah en ik doe waar ik zelf zin in heb, of zie ik dat verkeerd?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 20 jan 2004 17:40

discolichten
arminiaans
ds's met dikke auto's
veel vleselijkheid

Onderbouw het anders even...

- discolichten: staat niets over in de bijbel of zelfs in jouw favoriete belijdenisgeschriften
- arminiaans: toon het maar eens aan. Dan moet je trouwens eerst nog aantonen dat arminianisme in strijd met de bijbel is.
- ds's met dikke auto's: komt vaker voor bij dominees die de belijdenisgeschriften onderschrijven, dan bij hen die ze niet onderschrijven.
- zonden worden niet aangewezen: ze kunnen op de eojd onmogelijk weten welke zonden de bezoekers plegen.
- zingen met muziekinstrumenten: je hebt een zieke geest, ga psalm 150 maar eens lezen.
- veel vleselijkheid: wat bedoel je?
- achteruitgang kerkgang en levensstijl: heb je gegevens? hoe kom je erbij? kun je het statistisch aantonen :?

Ga gewoon eerst nadenken voor je iets blaat
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 20 jan 2004 17:40

John Knox schreef:eo, hallelulah en ik doe waar ik zelf zin in heb, of zie ik dat verkeerd?

Ja. Dat zie je verkeerd.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 20 jan 2004 17:43

Dat is nog eens "een gegronde rede". Tot nu toe is gebleken dat het zeker wel z'n goede vruchten afwerpt.
John Knox schreef:discolichten
En op welke bijbelse grond keur jij onschuldige sfeerverlichting af?
John Knox schreef:arminiaans
Toelichting graag ?
John Knox schreef:zonden worden niet aangewezen
Klinklare onzin ik kan me herinneren dat de toespraak van Willem Ouweneel juist wees op de zonden die de Geest en ons geloofsleven in de weg stonden.
John Knox schreef:zingen met muziekinstrumenten
Deed David ook, hij genoot daarvan, hij jubelde, danste en gebruikte alle mogenlijke muziekinstrumenten daarvoor.
John Knox schreef:veel vleselijkheid
En dat zien we op een refojongere dag niet natuurlijk. Hoeveel gevallen van ongewenst zwagerschap hebben we per jaar niet te danken aan de refokringen, dat zegt iets, nietwaar?
John Knox schreef:ondanks EO achteruitgang kerkgang en levensstijl
Deze is te onzinnig om op in te gaan.
Afbeelding

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 20 jan 2004 17:44

We moeten uiteindelijk alleen doen waar we zin in hebben, en als dit in de lijn met God ligt dan zitten we op het goede spoor.

John Knox
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor John Knox » 20 jan 2004 17:45

Klinklare onzin ik kan me herinneren dat de toespraak van Willem Ouweneel juist wees op de zonden die de Geest en ons geloofsleven in de weg stonden.

Asjeblieft, zeg me WELKE zonden. Concreet aub!!!

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 20 jan 2004 17:55

John,

Het begrip Arminiaans wordt vaak gebruikt om als slot ergens op te gooien, pas maar op, onder de arminianen zaten heel wat godvruchtige mensen die heel wat meer kennis van de bijbel bezaten dan de meesten hier. Helaas werden deze mensen vaak verkeerd geintepreteerd. De contra-remonstranten namen tot hun genoegende macht van Rome over en zo zijn er heel wat arminianen als martelaar aan hun eind gekomen. Moest ik ff kwijt

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 20 jan 2004 18:04

John Knox schreef:Asjeblieft, zeg me WELKE zonden. Concreet aub!!!

Bezoek de eo site en lees de preek nog eens door zal ik zeggen.

eo - jongerendag

Een beetje verdiepen voordat je gelijk met de bijl aan de wortel slaat is ook niet weg.
Afbeelding

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 20 jan 2004 18:07

Poolrev schreef:Aan de andere kant zeg ik fout, want er wordt jongelui mee uit de kerk getrokken. en dan bedoel ik van de behoudende kant zeg maar. Die zoeken een vorm van vermaak en gaan dan naar de EO Jongerendag want dat staat in (licht) verband met godsdienst.
En dan is de stap de wereld in, naar dance-events (zoals Sensation etc.) niet zo groot en gemakkelijk genomen. Daarom ben ik niet zo heel erg blij met wat er op de EO Jongerendag gebeurt.

weet je, het kan ook anders. eerst ga je naar Sensation enzo, dan kom je op de EOJD, en dan doe kom je juist niet meer bij gelegenheden zoals Sensation

Terug naar “Archief”