oke accoord.
maar het kan ook zonder wettisicme misschien?
Moderator: Moderafo's
hijwel schreef:essieee schreef:joris schreef:waaromn wettisicme? Is hetniet gewoon realiteit: ik kan het niet, dus leg ik mijn leven in de handen van de Koning van de wereld?
Ja een andere weg tot behoud is er niet. Het is waar, een mens kan zich niet bekeren mar de eis ligt er wel. Er staat niet voor nix; STRIJD om in te gaan. Dus bid, smeek, schreeuw en vraag naar God!
Mischien moet je wel leren om op te houden met strijden, en je zwaart er bij neer te leggen om je voorledig over te geven in zijn handen.
essieee schreef:hijwel schreef:essieee schreef:joris schreef:waaromn wettisicme? Is hetniet gewoon realiteit: ik kan het niet, dus leg ik mijn leven in de handen van de Koning van de wereld?
Ja een andere weg tot behoud is er niet. Het is waar, een mens kan zich niet bekeren mar de eis ligt er wel. Er staat niet voor nix; STRIJD om in te gaan. Dus bid, smeek, schreeuw en vraag naar God!
Mischien moet je wel leren om op te houden met strijden, en je zwaart er bij neer te leggen om je voorledig over te geven in zijn handen.
Ik vind jouw gedachtengang zo moelijk....!
hijwel schreef:essieee schreef:hijwel schreef:essieee schreef:joris schreef:waaromn wettisicme? Is hetniet gewoon realiteit: ik kan het niet, dus leg ik mijn leven in de handen van de Koning van de wereld?
Ik vind jouw gedachtengang zo moelijk....!
Ik heb ook niet zo gemakkelijke gedachte gang![]()
Ik zal het proberen uit te leggen. Jij probeert zelf te zoeken tot dat je hem vindt. je probeert te strijden tot dat je er bent. Maar ik geloof dat je er vanzelf achter komt dat het je nooit en dan ook nooit zal lukken.
Geef je gewoon over, leg je zwaart er bij neer. En bid bijv: "hier ben ik Heere, ik heb geprobeert te geloven, maar het lukt me niet, ik heb gezocht en ik heb u niet gevonden. U zecht toch dat ik u zal vinden, Heere hier ben ik, schenkt u mij het geloof maar, zodat ik mag geloven.
essieee schreef:hijwel schreef:Ik heb ook niet zo gemakkelijke gedachte gang![]()
Ik zal het proberen uit te leggen. Jij probeert zelf te zoeken tot dat je hem vindt. je probeert te strijden tot dat je er bent. Maar ik geloof dat je er vanzelf achter komt dat het je nooit en dan ook nooit zal lukken.
Geef je gewoon over, leg je zwaart er bij neer. En bid bijv: "hier ben ik Heere, ik heb geprobeert te geloven, maar het lukt me niet, ik heb gezocht en ik heb u niet gevonden. U zecht toch dat ik u zal vinden, Heere hier ben ik, schenkt u mij het geloof maar, zodat ik mag geloven.
Ik hoop dat je mij gelooft hijwel, maar dat is mijn gebed ook. Ik vind het zo erg dat het zo gaat, ik kan het ook slecht uit leggen. Maar ik ben blij dat je me iig serieus neemt!
hijwel schreef:essieee schreef:hijwel schreef:Ik heb ook niet zo gemakkelijke gedachte gang![]()
Ik hoop dat je mij gelooft hijwel, maar dat is mijn gebed ook. Ik vind het zo erg dat het zo gaat, ik kan het ook slecht uit leggen. Maar ik ben blij dat je me iig serieus neemt!
Sorry, ik denk dat ik nog al hard ben uitgevallen elke keer. Vooral met
het "op zijn tijd en zijn wijze". Weet je ik vindt dit wel erg persoonlijk allemaal dus ik bp je wel even.
Je box zal zo onderhand wel vol zitten denk ik, van alle meelevende christenen.
Evelien schreef:Sjaan schreef:kootje schreef:Evelien schreef:ahuibers schreef:Je moet hem niet aanemen,
God moet jou aannemen,
de mens werkt van nature altijd tegen en niet mee,
God geeft je de gewilligheid anders kan je hem niet aanemen,
dus alleen door genade.
God heeft jouw al aangenomen toen je in je moedersbuik zat.
Dus wij moeten tot God komen.
Wat bedoel je met 'aangenomen'?
Ja, dat wil ik ook graag weten. Als je bedoelt dat Jezus je wil redden, ben ik het met je eens. Als je bedoelt dat Hij je al gered heeft, ben ik het niet met je eens.
Psalm 139 al gelezen dan?
God heeft jouw niet voor niets laten leven. God is er voor jouw. God houd van jouw. God wil voor jouw een Vader worden.
columbus schreef:
Jialikelly, ik kom uit hetzelfde 'nest' als jij en ik weet wat je bedoelt. op veel vragen die ik had heb ik een antwoord inmiddels.
wat ik weet is dat je niet te 'diep' moet graven in de bijbel en lezen wat er b.v. in de evangelien staat geschreven. dat is heel duidelijk.
en met een ogg achtergrond die ik heb is het vaak moeilijk om alle 'nieuwe' zaken die ik lees en hoort goed te plaatsen.
lees Spurgeons 'Rondom de enge poort' eens.
Mij heb je nooit horen beweren dat het makkelijk is, maar wel dat het verademend is.Goed, maar hierbij vergeten jullie dat het he-le-maal niet makkelijk is om iets dat je 20 jaar lang bijgebracht is, te vergeten, of anders te gaan zien.
Ik zeg niet dat ze het mis hebben, maar het kan wel dat ze het niet begrepen, of accenten verkeerd leggen waardoor het moeilijk te begrijpen is. Wie het begrepen hebben: kijk wie er aan het avondmaal gaan (of althans dat zou zo moeten zijn, het zegt nog niet alles omdat er in de OGG denk ik vrij veel mensen zijn die er niet goed aan durven gaan). Of kijk gewoon naar de vruchten.Hebben ál die mensen bij mij in de kerk het mis dan? dat lijkt me ook stug...
@mic schreef:Mij heb je nooit horen beweren dat het makkelijk is, maar wel dat het verademend is.Goed, maar hierbij vergeten jullie dat het he-le-maal niet makkelijk is om iets dat je 20 jaar lang bijgebracht is, te vergeten, of anders te gaan zien.Ik zeg niet dat ze het mis hebben, maar het kan wel dat ze het niet begrepen, of accenten verkeerd leggen waardoor het moeilijk te begrijpen is. Wie het begrepen hebben: kijk wie er aan het avondmaal gaan (of althans dat zou zo moeten zijn, het zegt nog niet alles omdat er in de OGG denk ik vrij veel mensen zijn die er niet goed aan durven gaan). Of kijk gewoon naar de vruchten.Hebben ál die mensen bij mij in de kerk het mis dan? dat lijkt me ook stug...
@mic schreef:Mij heb je nooit horen beweren dat het makkelijk is, maar wel dat het verademend is.Goed, maar hierbij vergeten jullie dat het he-le-maal niet makkelijk is om iets dat je 20 jaar lang bijgebracht is, te vergeten, of anders te gaan zien.
joris schreef:maar daar heb je net lef voor nodig! om eerlijk te durven kijken of alles wat je is bijgebracht wel klopt! Dat is ook je '' ontwikkelingstaak'' in je adolescentenjaren natuurlijk. Vaak doen jongeren dat op ieder terreink, behalve op het geloofsterein. mag best hoor.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten