Jezus, ik neem uw aan.... graag je reactie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 14:28

oke accoord.

maar het kan ook zonder wettisicme misschien?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 dec 2003 17:38

hijwel schreef:
essieee schreef:
joris schreef:waaromn wettisicme? Is hetniet gewoon realiteit: ik kan het niet, dus leg ik mijn leven in de handen van de Koning van de wereld?

Ja een andere weg tot behoud is er niet. Het is waar, een mens kan zich niet bekeren mar de eis ligt er wel. Er staat niet voor nix; STRIJD om in te gaan. Dus bid, smeek, schreeuw en vraag naar God!

Mischien moet je wel leren om op te houden met strijden, en je zwaart er bij neer te leggen om je voorledig over te geven in zijn handen.

Ik vind jouw gedachtengang zo moelijk....!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 27 dec 2003 21:25

essieee schreef:
hijwel schreef:
essieee schreef:
joris schreef:waaromn wettisicme? Is hetniet gewoon realiteit: ik kan het niet, dus leg ik mijn leven in de handen van de Koning van de wereld?

Ja een andere weg tot behoud is er niet. Het is waar, een mens kan zich niet bekeren mar de eis ligt er wel. Er staat niet voor nix; STRIJD om in te gaan. Dus bid, smeek, schreeuw en vraag naar God!

Mischien moet je wel leren om op te houden met strijden, en je zwaart er bij neer te leggen om je voorledig over te geven in zijn handen.

Ik heb ook niet zo gemakkelijke gedachte gang :mrgreen:
Ik zal het proberen uit te leggen. Jij probeert zelf te zoeken tot dat je hem vindt. je probeert te strijden tot dat je er bent. Maar ik geloof dat je er vanzelf achter komt dat het je nooit en dan ook nooit zal lukken.
Geef je gewoon over, leg je zwaart er bij neer. En bid bijv: "hier ben ik Heere, ik heb geprobeert te geloven, maar het lukt me niet, ik heb gezocht en ik heb u niet gevonden. U zecht toch dat ik u zal vinden, Heere hier ben ik, schenkt u mij het geloof maar, zodat ik mag geloven.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 dec 2003 22:10

hijwel schreef:
essieee schreef:
hijwel schreef:
essieee schreef:

Ik heb ook niet zo gemakkelijke gedachte gang :mrgreen:
Ik zal het proberen uit te leggen. Jij probeert zelf te zoeken tot dat je hem vindt. je probeert te strijden tot dat je er bent. Maar ik geloof dat je er vanzelf achter komt dat het je nooit en dan ook nooit zal lukken.
Geef je gewoon over, leg je zwaart er bij neer. En bid bijv: "hier ben ik Heere, ik heb geprobeert te geloven, maar het lukt me niet, ik heb gezocht en ik heb u niet gevonden. U zecht toch dat ik u zal vinden, Heere hier ben ik, schenkt u mij het geloof maar, zodat ik mag geloven.

Ik hoop dat je mij gelooft hijwel, maar dat is mijn gebed ook. Ik vind het zo erg dat het zo gaat, ik kan het ook slecht uit leggen. Maar ik ben blij dat je me iig serieus neemt!

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 23:48

ik geloof ook dat dat je gebed is, zeker weten. Zie verder in een ander topic.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 dec 2003 08:53

essieee schreef:
hijwel schreef:Ik heb ook niet zo gemakkelijke gedachte gang :mrgreen:

Ik hoop dat je mij gelooft hijwel, maar dat is mijn gebed ook. Ik vind het zo erg dat het zo gaat, ik kan het ook slecht uit leggen. Maar ik ben blij dat je me iig serieus neemt!

Sorry, ik denk dat ik nog al hard ben uitgevallen elke keer. Vooral met
het "op zijn tijd en zijn wijze". Weet je ik vindt dit wel erg persoonlijk allemaal dus ik bp je wel even.

Je box zal zo onderhand wel vol zitten denk ik, van alle meelevende christenen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 28 dec 2003 11:00

hijwel schreef:
essieee schreef:
hijwel schreef:Ik heb ook niet zo gemakkelijke gedachte gang :mrgreen:

Sorry, ik denk dat ik nog al hard ben uitgevallen elke keer. Vooral met
het "op zijn tijd en zijn wijze". Weet je ik vindt dit wel erg persoonlijk allemaal dus ik bp je wel even.

Je box zal zo onderhand wel vol zitten denk ik, van alle meelevende christenen.

Ja idd ja, maar dat geeft niet. En je bent niet hard uitgevallen je zegt gewoon wwat je denkt!

Sjaan
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Sjaan » 29 dec 2003 11:47

Evelien schreef:
Sjaan schreef:
kootje schreef:
Evelien schreef:
ahuibers schreef:Je moet hem niet aanemen,

God moet jou aannemen,
de mens werkt van nature altijd tegen en niet mee,
God geeft je de gewilligheid anders kan je hem niet aanemen,
dus alleen door genade.

God heeft jouw al aangenomen toen je in je moedersbuik zat.
Dus wij moeten tot God komen.

Wat bedoel je met 'aangenomen'?

Ja, dat wil ik ook graag weten. Als je bedoelt dat Jezus je wil redden, ben ik het met je eens. Als je bedoelt dat Hij je al gered heeft, ben ik het niet met je eens.

Psalm 139 al gelezen dan?

God heeft jouw niet voor niets laten leven. God is er voor jouw. God houd van jouw. God wil voor jouw een Vader worden.

Ik heb psalm 139 twee keer achter elkaar gelezen, maar ik lees daar niet dat God van iedere zondaar houdt. In mijn ogen zou Hij Zijn liefde dan verspillen. Maar als je me aan de hand van bijbelteksten op andere gedachten kunt brengen, zal ik blij zijn. Ik ben het wel met je eens dat God voor iedere zondaar een vader wil worden.
Ken uzelf.

Mijn web-log!

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 29 dec 2003 17:08

columbus schreef:
Jialikelly, ik kom uit hetzelfde 'nest' als jij en ik weet wat je bedoelt. op veel vragen die ik had heb ik een antwoord inmiddels.
wat ik weet is dat je niet te 'diep' moet graven in de bijbel en lezen wat er b.v. in de evangelien staat geschreven. dat is heel duidelijk.
en met een ogg achtergrond die ik heb is het vaak moeilijk om alle 'nieuwe' zaken die ik lees en hoort goed te plaatsen.
lees Spurgeons 'Rondom de enge poort' eens.

Hoe bedoel je : niet te 'diep' graven in de bijbel?

Hijwel en @mic : jullie zeggen : niet naar je opvoeding maar in de eerste plaats naar de bijbel luisteren.
Goed, maar hierbij vergeten jullie dat het he-le-maal niet makkelijk is om iets dat je 20 jaar lang bijgebracht is, te vergeten, of anders te gaan zien.

Hebben ál die mensen bij mij in de kerk het mis dan? dat lijkt me ook stug...
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 29 dec 2003 17:24

niet te diep graven, laat ik het zo zeggen: mijn indruk was dat er af en toe te diep werd ingegaan op een tekst. staat er iets duidelijk in de bijbel. voor iedereen leesbaar, halen ze een hele andere betekenis eruit.
heb ik wel eens vraagtekens bij. ik kan ff helaas niet een goed voorbeeld ervan geven.
maar ik zeg niet dat al die mensen bij jouw in de kerk het mis he bben
zeker niet.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 dec 2003 19:06

Goed, maar hierbij vergeten jullie dat het he-le-maal niet makkelijk is om iets dat je 20 jaar lang bijgebracht is, te vergeten, of anders te gaan zien.
Mij heb je nooit horen beweren dat het makkelijk is, maar wel dat het verademend is.

Ik zeg niet dat ze het mis hebben, maar het kan wel dat ze het niet begrepen, of accenten verkeerd leggen waardoor het moeilijk te begrijpen is. Wie het begrepen hebben: kijk wie er aan het avondmaal gaan (of althans dat zou zo moeten zijn, het zegt nog niet alles omdat er in de OGG denk ik vrij veel mensen zijn die er niet goed aan durven gaan). Of kijk gewoon naar de vruchten.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 dec 2003 20:18

@mic schreef:
Mij heb je nooit horen beweren dat het makkelijk is, maar wel dat het verademend is.

Ik zeg niet dat ze het mis hebben, maar het kan wel dat ze het niet begrepen, of accenten verkeerd leggen waardoor het moeilijk te begrijpen is. Wie het begrepen hebben: kijk wie er aan het avondmaal gaan (of althans dat zou zo moeten zijn, het zegt nog niet alles omdat er in de OGG denk ik vrij veel mensen zijn die er niet goed aan durven gaan). Of kijk gewoon naar de vruchten.

Ik kerk af en toe bij de ogg, wat word daar juist de leer zuiver gepredikt. Een verademing om te horen!

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 30 dec 2003 14:54

@mic schreef:

mja.. maar je zei het echt zo van : vergeet je opvoeding en luister naar de bijbel.
Je moet ook eerbied voor je ouders hebben, en ik geloof zeker niet dat ze me veel verkeerds aangeleerd hebben.
(en nee, dat heb ik jou ook niet horen beweren :wink: maar ik zeg het toch even :) )

joris

Berichtdoor joris » 30 dec 2003 14:56

maar daar heb je net lef voor nodig! om eerlijk te durven kijken of alles wat je is bijgebracht wel klopt! Dat is ook je '' ontwikkelingstaak'' in je adolescentenjaren natuurlijk. Vaak doen jongeren dat op ieder terreink, behalve op het geloofsterein. mag best hoor.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 30 dec 2003 15:00

joris schreef:maar daar heb je net lef voor nodig! om eerlijk te durven kijken of alles wat je is bijgebracht wel klopt! Dat is ook je '' ontwikkelingstaak'' in je adolescentenjaren natuurlijk. Vaak doen jongeren dat op ieder terreink, behalve op het geloofsterein. mag best hoor.

En dat doe ik ook. Mn ouders zien me juist vaak als 'schopperig' omdat ik over veel dingen een andere mening als hun heb.
Ik ga ook naar andere kerken soms, en daar zijn ze niet heel blij mee.
Dus ik denk dat ik wel lef heb om te kijken of alles wel klopt.

Maar wat ik bedoel is, het is zo moeilijk om ergens een mening over te vormen. De een zegt : bekering is makkelijk, je hoeft alleen Jezus maar aan te nemen. De ander zegt : bekering is een lange weg, eerst doordrongen zijn van je zondige staat,enz.
Iedereen heeft een andere mening, en iedereen beweert de juiste te hebben.

snap je?

Terug naar “Archief”