Bekering gepaard met depressie???!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 16 dec 2003 16:46

hijwel schreef:
Gershwin schreef:Nou, ik vind eigenlijk dat je gelijk hebt, hoor. Jij komt veel te nuchter over om depressief te zijn. Vatbaarheid voor depressie is heel sterk aan je persoonlijkheid gebonden.

Ach ja, het doet er ook niet toe.
Ik geloof gewoon dat ik me nooit ongelukkig zal gaan voelen want ik weet zeker dat ik straks bij God mag zijn.

Maare als ik andere mensen met zulke uitspraken op hun tenen trap, dan wil ik best wat rustiger lopen hoor :mrgreen:

Als je die zekerheid nu eens kwijt raak omdat je bijv. ontzettend hebt lopen zondigen en niet meer geloofd dat God je dat nog wil vergeven?

En er is niemand hier op het forum die op mijn digitale teentjes kan trappen. Alles is enkel virtueel.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 16 dec 2003 16:53

Kaw schreef:Als je die zekerheid nu eens kwijt raak omdat je bijv. ontzettend hebt lopen zondigen en niet meer geloofd dat God je dat nog wil vergeven?

En er is niemand hier op het forum die op mijn digitale teentjes kan trappen. Alles is enkel virtueel.

Dan kan er dus wel op je virtuele teentjes getrapt worden, maar niet op je letterlijke :D
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 16 dec 2003 16:54

Gershwin schreef:
Kaw schreef:Als je die zekerheid nu eens kwijt raak omdat je bijv. ontzettend hebt lopen zondigen en niet meer geloofd dat God je dat nog wil vergeven?

Dan kan er dus wel op je virtuele teentjes getrapt worden, maar niet op je letterlijke :D

Ja, zoiets en dan ga ik hier verschrikkelijk te keer, maar zal er niet minder om slapen snachts.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 16 dec 2003 16:56

Interessant. Dus wat jij hier zegt heeft niets met de persoon die jij bent te maken? :mrgreen:

Goodbye.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 16 dec 2003 16:59

Gershwin schreef:Interessant. Dus wat jij hier zegt heeft niets met de persoon die jij bent te maken? :mrgreen:

Nou, nu ontstaat er een soort Matrix-achtige situatie die zo uitgelegt kan worden. Misschien is God ook wel heel anders dan dat Hij in Zijn Woord openbaard. Maar dat is een andere discussie.

Ik ben over het algemeen wel dezelfde persoon die ik afbeeld op het forum.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 16 dec 2003 17:03

Maar dus snap ik niet dat jij je het niet aan zou trekken als iemand op het forum jou heel erg zou kwetsen, bijvoorbeeld.

Goodbye.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 16 dec 2003 18:13

Dan weet ik dat God me ook weer bij Hem terug brengt. En dat ik altijd terug mag komen. Zijn genade is eindeloos.

Ik zal oppassen voor je digitale tenen :mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 16 dec 2003 20:14

[offtopic]Wat heeft je onderschrift te betekenen Kaw? [/offtopic]
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 17 dec 2003 08:05

@mic schreef:[offtopic]Wat heeft je onderschrift te betekenen Kaw? [/offtopic]

Ik had een programmatje gemaakt dat formules zoekt bij een bepaalde input. Hij is nu bezig zoekende naar een forumule voor priemgetallen. Het enige probleem is dat er een virtueel onbeperkt aantal mogelijkheden zijn, plus dat het mogelijk is dat geen formule bestaat om priemgetallen te berekenen.

Maar goed... Het programmatje kan iets unieks naar mijn weten.

Ik heb het programmatje geprogrammeerd onder .Net en daar had de GarbageCollector een probleem waardoor het programmatje naar verloop van tijd vertraagde. Ik vragen aan Microsoft hoe dat precies zat en wat de situatie is... Nou, en toen werd ik gebelt of ik het programmatje wilde doormailen. Op zichzelf klinkt dit niet bijzonder, maar probeer maar eens uberhaupt contact te krijgen met microsoft en dan ook nog teruggebelt worden door een mannetje die meer dan geintresseerd was in mijn proggie.

Maar goed. Nu maar weer ontopic.
Ik las eens een stukje van een dominee die het had over de zaligmakende ellende. Volgens mij is dit stiekum ook de boodschap van zeer zwaar bevindelijke dominees.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 17 dec 2003 13:36

Gershwin schreef:
kootje schreef:Depressie kan het betrekkelijke van het leven doen inzien, en uitdrijven naar God toe!
Ik ben zelf het levende bewijs.

Maar voor zover ik weet ben jij nog nooit bij de psychiater/psycholoog geweest? (of het moet bij een psy in opleiding zijn :wink: ) En heb je wel eens met zelfmoordneigingen/-gedachten rondgelopen? Aan welke criteria voldeed jij?

Ik wil jouw ervaring helemaal niet in twijfel trekken, maar vraag me toch af: was jij zwaar depressief of was het eerder een 'existentiele crisis'?

Overigens hangt e.e.a. sterk af van de definitie van depressie, die we hanteren...

Het gaat me even niet om mij, maar wel dat het uitdrijven kan naar de Oplosser! Toch?
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 17 dec 2003 13:38

Gershwin schreef:
kootje schreef:Depressie kan het betrekkelijke van het leven doen inzien, en uitdrijven naar God toe!
Ik ben zelf het levende bewijs.

Maar voor zover ik weet ben jij nog nooit bij de psychiater/psycholoog geweest? (of het moet bij een psy in opleiding zijn :wink: ) En heb je wel eens met zelfmoordneigingen/-gedachten rondgelopen? Aan welke criteria voldeed jij?

Ik wil jouw ervaring helemaal niet in twijfel trekken, maar vraag me toch af: was jij zwaar depressief of was het eerder een 'existentiele crisis'?

Overigens hangt e.e.a. sterk af van de definitie van depressie, die we hanteren...

Het gaat me even niet om mij, maar wel dat het uitdrijven kan naar de Oplosser! Toch?
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 17 dec 2003 17:27

kootje schreef:Het gaat me even niet om mij, maar wel dat het uitdrijven kan naar de Oplosser! Toch?

Ja, mee eens, maar ik vind het dus een beetje tricky om depressie als iets positiefs (want uitdrijvend naar God) te zien, en vraag me ook af of dat zo is. Sniep?

Goodbye.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 17 dec 2003 17:58

Gershwin schreef:
kootje schreef:Het gaat me even niet om mij, maar wel dat het uitdrijven kan naar de Oplosser! Toch?

Ja, mee eens, maar ik vind het dus een beetje tricky om depressie als iets positiefs (want uitdrijvend naar God) te zien, en vraag me ook af of dat zo is. Sniep?
God gebruikte in het OT toch ook heidense volken om Israel terug naar hem te brengen? (denk aan ballingschap e.d.), in die zin zou je het idd positief kunnen noemen, maar dat betekent dat niet dat het op zich (die volken/ depresiviteit) positieve dingen zijn.

[Offtopic: Kaw]Geinig, maar wie gebruikt er dan ook een tal die d.m.v. een garbage collecter werkt. Maareeh uit m'n hoofd gezegt is er eens bewezen dat er geen formule bestaat die priemgetallen aan kan tonen, maar dat weet ik niet zeker. Er is zijn overigens wel formules die een bepaald bijzonder resultaat opleveren als ze een priemgetal als x hebben. Maar jij wilt dus eigenlijk een algoritme vinden wat alle priemgetallen vind?
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 18 dec 2003 22:38

Lieve mensen, deze discussie is super hor, niet daarvan, maar kan iemand dit onderbouwen met bijbelse teksten of kanttekeningen ofzo? want een oud. ger. gemmer is niet zo snel overtuigd door meningen van mensen...hoewel ik ze zeer waardeer natuurlijk :mrgreen:
Engaged @ 07-01-2005

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 18 dec 2003 22:39

Ik bedoel dan bijbelteksten over het al dan niet voorafgaan van een depressie aan de bekering, maar ook over bijbelteksten over het mogen genieten van het leven...
thx alvast :D
Engaged @ 07-01-2005

Terug naar “Archief”