homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 mei 2004 13:19

meboy schreef:wat is praktiserend; is dat meer zondigen voor God dan niet praktiserend? m.a.w. ben je zelf in staat om heiliger te leven voor God door niet te "praktiseren" Wat is een praktiserend hetero? wat is een niet praktiserend hetero? is dat iemand die volmaakt is in de liefde? Kan iemand volmaakt zijn in de liefde?

Antwoord op je laatste vraag: nee.

Ik bedoel maar te zeggen dat een praktiserend homo net zo goed een kind van God kan zijn toch? Of heb ik het mis? Want dan heb ik me erg vergist in God. Verder heb ik ook een hekel aan het begrip 'praktiserend homo'. Maar ja, wat anders?

meboy

Berichtdoor meboy » 23 mei 2004 13:45

dat is een rake conclusie; blijkbaar is niemand volmaakt in de liefde. Dus ook onvolmaakte hetroseksuele liefde is fout. Hoe kan het dat mensen een huwelijk acceptabel achten met onvolmaakte hetroseksuele liefde?
Wanneer is een huwelijk acceptabel voor God?

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 24 mei 2004 13:48

Bij echte liefde, als je echt van elkaar houdt, dat is het belangrijkst :wink: En dat hoeft niet perse man en vrouw te zijn vind ik grtzz.
Respect 4-all

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 24 mei 2004 13:50

Eyz..Eigenlijk weer een new onderwerp :wink: Het huwlijk tussen mensen van dezelfde sexe wat vinden jullie daar van??? grtz. :)
Respect 4-all

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 24 mei 2004 14:12

Respect schreef:Eyz..Eigenlijk weer een new onderwerp :wink: Het huwlijk tussen mensen van dezelfde sexe wat vinden jullie daar van??? grtz. :)

Smerig ;)

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 24 mei 2004 14:14

Leg uit???, of een relatie tussen man en vrouw altijd zo lekker is :wink: grtz
Respect 4-all

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 24 mei 2004 14:38

Respect schreef:Leg uit???, of een relatie tussen man en vrouw altijd zo lekker is :wink: grtz

Daar heb je zeker gelijk in. Bij een huwelijk tussen man-man of vrouw-vrouw ga ik er een beetje van uit dat er ook seks aan te pas komt. Dat is in mijn ogen bij een homoseksuele relatie dus per definitie ontzettend smerig.

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 24 mei 2004 14:41

Meningen verschillen uiteraard, leuk dat je ff reageerde :wink:
Respect 4-all

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 24 mei 2004 14:46

Respect schreef:Meningen verschillen uiteraard, leuk dat je ff reageerde :wink:

Precies, maar ik heb wel respect voor je hoor ;)

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 24 mei 2004 14:49

Is goed :wink: hadden dat maar meer mensen :D grtz
Respect 4-all

meboy

Berichtdoor meboy » 24 mei 2004 15:40

hmmm,

Als je allebei echt van elkaar houd/met ware liefde.... Dat kan toch niet meer als je niet volmaakt ben in de liefde? echt van elkaar houden is geen steken laten vallen, nooit en te nimmer. Dus de mens kan die liefde niet meer opbrengen.

Het enige goede antwoord kan volgens mij zijn: Als Christus borg staat voor je onvolmaakte liefde dan kan je volgens God in een huwelijk leven.

Als we dit antwoord weten: voor een onvolmaakte invulling is er 1 oplossing; volmaaktheid geschonken krijgen. Waarom accepteren we die oplossing voor hetero's wel en voor homos niet.

Het huwelijk met de intentie het volmaakt te doen voor heteros en een relatie met de intentie geen seks & huwelijk te hebben voor homo's zijn 2 vergelijkbare situaties: in essentie niet verkeerd maar qua invulling onvolmaakt; van het huwelijk zeggen we; als Christus borg staat dan kan het. Maar voor homo's zeggen we; niet doen want de kans op zonde is te groot. Alsof een huwelijk minder kans op zonde heeft; ook het huwelijk is een situatie waarin de zekerheid tot zonde 100% is.

Het is niet zozeer wat je doet (mits de essentie niet verkeerd is) maar hoe je het doet; met christus of niet.

Respect
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Respect » 24 mei 2004 15:49

Je hebt gelijk jah, ik denk ook dat weinig christelijke homo's zullen trouwen. Degenen die ik ken zullen dat niet doen in ieder geval. laterzz
Respect 4-all

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 25 mei 2004 14:35

die die ik ken wel, waarom wordt altijd verwezen naar: en hij schiep hen man en vrouw
en niet naar: het is niet goed voor een man om alleen te zijn
en men zegt zo vaak dat het tegennatuurlijk is, waarom dan? wat voor mij als hetero tegenn atuurlijk is, is voor een homo juist wel natuurlijk, te makkelijke argumenten en de dingen die er in de bijbel over worden gezegd zijn ook zo duidelijk nog niet

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 mei 2004 14:41

Hm, ik heb er eigenlijk niet zo erg een mening over.. (ja, uniek he mensen, komt ook niet vaak voor bij mij.. :mrgreen: )

Vanuit het oogpunt dat je er niemand verkeerd mee doet en het uit liefde en trouw is kan ik eigenlijk moeilijk tegen zijn. Maar in de bijbel wordt wel weer gezegd dat mannen die met vrouwelijke bijligging bij elkander liggen den Heere een gruwel zijn... :roll:

Hoe leg jij dat uit spirit? Of kunnen wij er nu eenmaal ook niks aan doen dat God hetero is?

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 25 mei 2004 14:53

thespiritisinsideus schreef:die die ik ken wel, waarom wordt altijd verwezen naar: en hij schiep hen man en vrouw
en niet naar: het is niet goed voor een man om alleen te zijn
en men zegt zo vaak dat het tegennatuurlijk is, waarom dan? wat voor mij als hetero tegenn atuurlijk is, is voor een homo juist wel natuurlijk, te makkelijke argumenten en de dingen die er in de bijbel over worden gezegd zijn ook zo duidelijk nog niet

Ik weet zo snel geen voorbeelden. Maar er zijn weinig dingen die zó hard worden veroordeeld en vooral zou duidelijk in de bijbel als homofilie (mannen die bij mannen liggen ed, sodom en gomorra).

Terug naar “Archief”