Islam=Antichrist

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 26 jul 2004 15:26

Mariamagdalena schreef:De moslims hielden zich de eerste 30 jaar dat ze hier waren gekomen redelijk rustig, pasten zich aan, mar willen nu de maatschappij veranderen.<KNIP>Ik ga nogsteeds voor een vrij land. Dankzij ons (gast)vrije land mag men hier uitgedost in opvallende gewaden rondlopen, okee, maar ze moeten niet denken dat wij het normaal gaan vinden. Ik zie het nogsteeds als onderdrukking van de vrouw. <KNIP>

Dat de moslims zich nu steeds radicaler gaan onderscheiden is op zich best logisch. Wanneer je in een land leeft waar alles kan en mag, en waar volledig geen schaamte lijkt te bestaan, dan wil je je daar van afzetten.

Ik snap heel goed dat veel moslims geschokt zijn van het Nederlandse beleid rond homohuwelijken, drugs, prostitutie, vrije sex enzovoort. Een hoofddoekje dragen als teken van kuisheid en gelovigheid, als onderscheid tussen hen en de rest, kan ik heel goed begrijpen.

Niet dat ik het goedpraat hoor, om er volslagen vermomd bij te lopen, maar als je uit een cultuur komt waar je tijdens verlovingstijd je vriend nog niet eens aanraakt, en je komt in een cultuur terecht waar zelfs onder christenen seriele monogamie voorkomt, dan zou ik me daar ook graag van distantieren....
Laatst gewijzigd door TheEdge op 26 jul 2004 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 jul 2004 15:39

Dan moeten ze niet in zo'n schandelijk en onkuis land gaan wonen, als ze het hier niet goed vinden.
Jij gaat toch ook niet in een land wonen waar je alles belachelijk en niet goed vind?
Als men het hier niet okee vindt, ga dan naar een land waar het in jou ogen wel okee is.
Onzin, Nederland is Nederland, en als het hier niet goed is, dan ga je lekker ergens heen waar je het wel goed vindt.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 26 jul 2004 16:35

Mariamagdalena schreef:Dan moeten ze niet in zo'n schandelijk en onkuis land gaan wonen, als ze het hier niet goed vinden.
Jij gaat toch ook niet in een land wonen waar je alles belachelijk en niet goed vind?

Je zegt zelf, een paar regels hiervoor, dat er 30 jaar terug geen problemen waren met de profilering van moslims. Juist de derde generatie moslims die hier wonen, gaat zich profileren als moslim. Dat zijn geen mensen die je terugstuurt naar hun eigen land, want Nederland IS hun land. Van "KOMEN wonen" is in dit geval geen sprake.

Je kunt je afvragen waarom zij zich ineens gaan profileren. Blijkbaar is het nodig om zich te onderscheiden van het al te ruimdenkende Nederland... Sterker nog: ik weet het wel zeker.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 jul 2004 17:14

TheEdge schreef:
Mariamagdalena schreef:Dan moeten ze niet in zo'n schandelijk en onkuis land gaan wonen, als ze het hier niet goed vinden.

Je zegt zelf, een paar regels hiervoor, dat er 30 jaar terug geen problemen waren met de profilering van moslims. Juist de derde generatie moslims die hier wonen, gaat zich profileren als moslim. Dat zijn geen mensen die je terugstuurt naar hun eigen land, want Nederland IS hun land. Van "KOMEN wonen" is in dit geval geen sprake.

Je kunt je afvragen waarom zij zich ineens gaan profileren. Blijkbaar is het nodig om zich te onderscheiden van het al te ruimdenkende Nederland... Sterker nog: ik weet het wel zeker.

Okee, maar het slaat toch nergens op?
En 30 jaar geleden, hielden ze zich nog rustig. Niemand had gedacht dat ze zo streng gelovig voor vrouwen zouden zijn.
Chinezen zijn Boeddistisch, en die dringen zichzelf toch ook niet zo op?
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een hele gevaarlijke ontwikkeling.
Je krijgt over een paar jaar een Verislamitisering van de maatschappij. Wij worden daar echt niet beter van, als vrouw, hoor.
Het is echt niet tof om als vrouw in een Islamitisch land te wonen. Weet je dat je niet eens alleen vrij met de trein kunt reizen? Dan moet je je broertje meenemen. Of je zoon. Net of je geestelijk gehandicapt bent. Vrouwen worden door dat geloof echt niet serieus genomen, hoor.
Het feminisme vind ik ook niet goed, maar dit is het andere uiterste, en ik snap wel dat ze tegengas tegen het feministme willen geven, maar waarom zo fanatiek. Ik houd mijn hart vast voor wat er gaat gebeuren. Ik ben blij dat ik geen klein meisje van 6 meer ben, want het is over 30 jaar echt niet leuker hier voor vrouwen, hoor.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 26 jul 2004 17:23

Het is ook wel logisch wat je zegt, maar ik vraag me af of die meisjes die hier zijn geboren zelf wel weten waar ze mee bezig zijn..........

Phranz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Phranz » 28 jul 2004 15:05

In het stuk van Moslimgirls gaat het over de antichrist. Deze heeft rood haar en krullen.

Had David ook niet rood haar (en gerust ook krullen, in mijn voorstelling altijd wel)?

Hij nu was roodachtig, mitsgaders schoon van aanzien.
Vergiß nicht zu danken dem ewigen Herrn!
er hat dir viel Gutes getan.
Bedenke, in Jesus vergibt er dir gern.
Du kannst ihm, so wie du bist nah'n.
Barmherzig, geduldig und gnädig ist er,
vielmehr als ein Vater es kann.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Islam=Antichrist

Berichtdoor jas » 02 sep 2004 00:36

Solus schreef:De islam rukt op, van 10% naar 17% van de wereldbevolking. Ook in Nederland zien we sporen van een islamisering.
Protestantse theologen en reformatorische oudvaders hebben altijd de Rooms-Katholieke kerk aangewezen als de Antichrist.
Persoonlijk denk ik dat de islam de Antichrist is. Ten eerste staat er van de antichrist in de Bijbel dat hij de Godheid van Christus ontkent. Dat doet Rome niet. De islam wel. Ten tweede stelt de Islam daar ook zware straffen op: op het erkennen van Christus als Messias (staat in de Koran).

Is iedereen het met me eens dat de Islam een levensgroot gevaar is, ja de Antichrist zelve?

O Solus, ik wist niet van dit topic af. Heb ong. een soortgelijke geopend in religie algemeen. Wat mij betreft kan die dan wel opgeheven worden maar ik weet niet hoe dat werkt en of dat mogelijk is.
Ik ben het helemaal met je eens, mijn bewoordingen waren bijna exact hetzelfde.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 02 sep 2004 00:50

Mariamagdalena schreef:Voda, dat zie ik toch anders, de antiechrist is volgens mij iemand met grote macht op aarde, en dat ben jij toch niet??????????

Sorry mariamagdalene, ehh, antiechrist schrijf je zo: antichrist :mrgreen:
grapje hoor.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 02 sep 2004 01:10

Andre schreef:
De Islam erkent Jezus niet als zoon van God, maar vind wel dat onze God de zelfde is als allah......................

Dat is niet zo hoor Andre. Juist omdat Christenen erkennen dat Jezus de Zoon van God is, is God niet dezelfde als Allah. Volgens de Islam is het nl. onmogelijk dat Allah een zoon heeft. Over degenen die dat geloven zegt de Koran in Soera 9:30 "de vloek van Allah zij op hen"
Als God en Allah hetzelfde is, kan het nooit zo zijn dat God wel een Zoon heeft, en dat God tegelijkertijd geen Zoon heeft. We moeten dus stellen dat Allah, de god van de moslims, niet dezelfde is als de God van de christenen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 02 sep 2004 20:31

Hier staat ook een hele discussie over hetzelfde onderwerp.
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=7291

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 03 sep 2004 22:15

Is mohammed de valse profeet die in openbaringen genoemd wordt, wie durft hierover een uitspraak te doen. Steeds vaker interpreteren Christenen dit.

Mischien moet Boudewijn dit weten.
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 04 sep 2004 06:22

Mohammed en zijn opvolger, Abouker, die afweek van de lijn die het Vaticaan haf uitgezet, om de definitieve macht (religieuze) in het Midden Ooosten te verwerven, mislukt, maar de hele geschiedenis staat in Openbaring 9. Op deze site: http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html. De Paus is niet de anti Christ maar vertegenwoordigt hem namens Satan. (zie ook Openbaringen 13 en 19)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 04 sep 2004 06:22

Mohammed en zijn opvolger, Abouker, die afweek van de lijn die het Vaticaan haf uitgezet, om de definitieve macht (religieuze) in het Midden Ooosten te verwerven, mislukt, maar de hele geschiedenis staat in Openbaring 9. Op deze site:

http://www.reformation.org/vatican-and-islam.html

vinden we de essentie van wat in Openbraingen zich afspeelde, voor onze tijd. De geschiedenis herhaalt zich, door leugen en waarheid met elkar te vermengen ontstaat er een Babylonisch beeld, niemand schijnt er meer iets van te kunnen maken. Angst en onzekerheid maken van zowel de Christen als de Heiden mensen, die dan zoner meer alles geloven en aannemen, om "vrede" te rechtvaardigen door geweld en (geregiseerde) terrorisme. Kijk maar eens hoe Openbaringen 13 daar een zeer duidelijk
en heel exat beeld van geeft in de Tegenwoordige Waarheid (Profetie = Jezus).

In Openbaringen 9 wordt ook aangegeven dat de Almachtige Schepper de getrouwe navolgers (geboden en wet) beschermde en redde van de verschrikelijke gevolgen van Aboukers acties in het Midden Oosten. Lees hoe Paulus Damascus, Jeruzalem en Spanje bezoekt n.a.v. dit "eerste wee"van de drie in totaal en de 2 volgende weëen daar snel op volgen.

De Paus is niet de anti Christ maar vertegenwoordigt hem namens Satan. (zie ook Openbaringen 13 en 19). Als je Profetische Stemmen (Belgsiche site)

http://users.skynet.be/courlisius/paus_kerk.html

eens goed door leest dan zul je ontdekken dat de Paus, maar ook het Vaticaan als organisatie NOOIT een of de vertegenwoordiging van Jezus (op aarde) kan zijn en dat die organisatie zich boven de Allerhoogste verheft, als mens (Paus) maar ook als menselijke organisatie (Vaticaan). Lees daar ook eens hoe me tegen "andersdenkenden aankijkt" en vooral de Protestantse gelovige en kerk, geheel negeert en op botte wijze tegemoet treedt. Geen voorbeeld van Jezus, noch van de verkondiging van een Hemels Koninkrijk!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 04 sep 2004 10:39

Het gaat hier om de Islam, niet over de RKK.
bij het onderwerp blijven aub :)

[Later toegevoegd: Een topic over de overeenkomsten tussen RKK en islam mag in een ander topic]
Laatst gewijzigd door henkie op 06 sep 2004 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees Droog

De antichrist is: SATAN zelf.

Berichtdoor Kees Droog » 13 sep 2004 15:29

Wie is de “man van zonde”? Ik heb gehoord dat hij een heel voorname politieke heerser zal zijn.

Elke keer als er een bijzondere kwade leider komt denken mensen onmiddellijk dat hij de man van zonde of antichrist is; maar de man van zonde waarvan de Bijbel spreekt is helemaal geen man, maar liever hij is Satan zelf. Satan alleen is hiervoor geschikt aangezien hij de enige geweest kon zijn, die bijna 2000 jaren geleden aanwezig was en alsnog, tegen het einde van de wereld tegen Gods mensen strijd:

En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.
(1 Johannes 4:3)

Zegt u dat Satan tegen de kerk zal strijden als de man van zonde?

Ja, de Bijbel zegt dat tegen het einde der tijden als de tijd van de kerk eenmaal beëindigd is zal Satan losgemaakt worden en de kerk gemeenten met valse evangelies bestormen:

En wanneer de duizend jaren zullen geeindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden. (Openbaring 20:7)

En als zij hun getuigenis zullen geeindigd hebben, zal het beest, dat uit den afgrond opkomt, hun krijg aandoen, en het zal hen overwinnen, en zal hen doden. (Openbaring 11:7)

En hetzelve werd macht gegeven, om den heiligen krijg aan te doen, en om die te overwinnen; en hetzelve werd macht gegeven over alle geslacht, en taal, en volk. (Openbaring 13:7)

Terug naar “Archief”