Mariamagdalena schreef:De moslims hielden zich de eerste 30 jaar dat ze hier waren gekomen redelijk rustig, pasten zich aan, mar willen nu de maatschappij veranderen.<KNIP>Ik ga nogsteeds voor een vrij land. Dankzij ons (gast)vrije land mag men hier uitgedost in opvallende gewaden rondlopen, okee, maar ze moeten niet denken dat wij het normaal gaan vinden. Ik zie het nogsteeds als onderdrukking van de vrouw. <KNIP>
Dat de moslims zich nu steeds radicaler gaan onderscheiden is op zich best logisch. Wanneer je in een land leeft waar alles kan en mag, en waar volledig geen schaamte lijkt te bestaan, dan wil je je daar van afzetten.
Ik snap heel goed dat veel moslims geschokt zijn van het Nederlandse beleid rond homohuwelijken, drugs, prostitutie, vrije sex enzovoort. Een hoofddoekje dragen als teken van kuisheid en gelovigheid, als onderscheid tussen hen en de rest, kan ik heel goed begrijpen.
Niet dat ik het goedpraat hoor, om er volslagen vermomd bij te lopen, maar als je uit een cultuur komt waar je tijdens verlovingstijd je vriend nog niet eens aanraakt, en je komt in een cultuur terecht waar zelfs onder christenen seriele monogamie voorkomt, dan zou ik me daar ook graag van distantieren....