ongesteld -> geen seks

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 13 nov 2003 09:27

Gelukkig had ik het over mijn eigen man en niet over de man van een ander. Doe niet zo dom. Dus eigenlijk was het enig probleem dat ik zei: Ik moet er niet aan denken dat MIJN MAN ....................
nou oke. Dan zeg ik het zo. Ik moet er niet aan denken dat je tijdens de gemeenschap je vrouw aan het strelen bent op haar intieme plekjes en er dan bloed op je lichaam komt. Kijk dat vind ik dus echt onsmakelijk.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 13 nov 2003 09:42

moppie schreef:ik wil eigenlijk nog ff weten wat er bedoeld wordt met rastamannen

Rastamannen, zijn negers met dreadloks, weetje wel, van die staartjes op hun hoofd, een heleboel. Je ziet ze hier ook lopen, maar oorspronkelijk komen ze uit Jamaica (ik ben er ook geweesd, 3 jaar geleden). Bob Marley ken je waarschijnlijk wel. Ze houden van reggae muziek, dat komt voort uit de oude ska, alleen is het langzamer dan ska, en de teksten gaan of over liefde of over Jah (God). Ze hebben ook een soort eigen taaltje, als ze bv zeggen: wij gaan weg, dan zeggen zij: I and I gaan weg. Ze geloven in het oude testament, maar niet dat Jezus de messias is. Ze geloven dat de Etheopische koning Hayla Selassie (die pas gestorven is, geloof ik) de messias is. Hayle Selassie zelf, geloofde dat trouwens niet. Ze geloven ook dat Afrika het beloofde land is. Ze zijn heel vredelievend , houden niet van geweld (al komt dat wel erg veel voor in Jamaica, er zijn wijken waar je dus echt niet moet komen), ze mogen meerdere vrouwen trouwen, ik dacht 7. Wat dus ook bij hun geloof hoord, dat als een vrouw haar maandstond heeft, moet ze in een aparte hut, tot het over is. Ze mag door niemand aangeraakt worden, ook niet door andere vrouwen, de mannen koken dan voor zichzelf en doen ook hun eigen was. De meeste rastamannen laten de vrouwen voor zich werken. Ze roken iedere dag "ganja" dat is weed, in grote pijpen. Alleen is het wel zo, dat als meerdere vrouwen samenwonen, de natuur zoiets geregeld heeft, dat ze toevallig gelijktijdig ongesteld zijn :) De vrouwen mogen of hun haar niet afknippen of ze moeten zich helemaal kaal scheren, dat kunnen ze kiezen, maar ze moeten altijd een grote doek om hun hoofd wikkelen. Ook mogen de vrouwen meebeslissen of er met een nieuwe vrouw al dan niet getrouwd wordt, dus, valt de vrouw bij de anderen niet in de smaak, gaat het huwelijk niet door. De eerste vrouw heeft de meeste rechten, ook over de kinderen van de volgende vrouwen. De laatste vrouw de minste rechten. Vaak is bv de eerste vrouw al 50 en dan is bv de 4de vrouw 15. De eerste vrouw heeft geluk als haar man meer dan een andere vrouw trouwt, want hoe meer vrouwen er in het huwelijk zijn, hoe minder de eerste vrouw hoeft te doen. Vaak houdt ze zich alleen met de kleine kindjes van de jonge vrouwen bezig. Ik ken ook Hollandse vrouwen die tot het rastageloof bekeerd zijn, en met negers getrouwd zijn, ik moet zeggen dat ze op mij altijd wel arrogant overkomen, want ze voelen zich vaak meer omdat zij het "ware geloof" hebben. Nederlandse mannen zeggen, dat in de rastacultuur het enige recht van de vrou het aanrecht is, nou, dat is niet zo, want als ze ongesteld is, mag ze er niet eens in de buurt komen. Ik weet er zoveel van, omdat mijn man o.a. een reggaeband heeft waar negers in zitten die het rastageloof aanhangen. Je hoort ze als vrouw ook geen hand te geven als je ze ziet...... want je zou wel eens ongesteld kunnen zijn :?

joepie

Berichtdoor joepie » 13 nov 2003 10:02

Maar nog even voor alle duidelijkheid, ik had het niet over MIJN MAN specefiek. Ik ga der vanuit dat elke man dit doet tijdens de gemeenschap.
Wat mijn man doet, gaat niemand wat aan, al zul je mij nooit horen klagen.

padvinder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor padvinder » 13 nov 2003 13:47

joepie schreef:Maar nog even voor alle duidelijkheid, ik had het niet over MIJN MAN specefiek. Ik ga der vanuit dat elke man dit doet tijdens de gemeenschap.
Wat mijn man doet, gaat niemand wat aan, al zul je mij nooit horen klagen.

:? :? :? Het is duidelijk, joepie...
Laatst gewijzigd door padvinder op 13 nov 2003 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Het instinct, dat een God eist, wint het van de vernuftigheid, die Hem verwerpt (Vinet.)

joepie

Berichtdoor joepie » 13 nov 2003 13:57

PPPPFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF gelukkig!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 nov 2003 15:10

Dan is het het logisch dat er vragen komen als:
Alleen ik zie tegen de huwelijksnacht op,
Hoe ver mag je gaan in een huwelijk, mag je samen onder de douche.
Mag een vrouw handmatig haar man bevredigen.

Kijk ze zelf maar eens na. Dan vraag ik me inderdaad af of de mensen hier nog wel van deze tijd zijn.

dit viel mij ook op.. ik las het echt met grote verbazing

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 13 nov 2003 15:17

trijntjejohanna schreef:

Kijk ze zelf maar eens na. Dan vraag ik me inderdaad af of de mensen hier nog wel van deze tijd zijn.

Was het geen grapje?

Trouwens: Ik heb nu mijn eerste (en hopelijk ook laatste) verkering. Aan het begin daarvan had ik ook een aantal nogal naieve bloopers. Het duurde twee weken voordat ik mijn vriendin een kus gaf! (Voordat ik het durfde... :oops: ) En mijn vriendin maar wachten en wachten enzo...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 nov 2003 15:36

Kaw schreef:
trijntjejohanna schreef:

Was het geen grapje?

Trouwens: Ik heb nu mijn eerste (en hopelijk ook laatste) verkering. Aan het begin daarvan had ik ook een aantal nogal naieve bloopers. Het duurde twee weken voordat ik mijn vriendin een kus gaf! (Voordat ik het durfde... :oops: ) En mijn vriendin maar wachten en wachten enzo...

tja dat weet ik eigenlijk niet...

Vraag: Een vraag: Adam en Eva zagen na de val dat zij naakt waren en bedekten zich met vijgenblaren. Hoever mag je in een huwelijk gaan? Bijvoorbeeld samen onder de douche. Is dat geoorloofd?

kweet niet of dit serieus oogt.. volgens mij wel... kweet niet... nou ja... iuk verbaasde mij er in elk geval over....

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 13 nov 2003 15:39

trijntjejohanna schreef:
Kaw schreef:
trijntjejohanna schreef:

Was het geen grapje?

tja dat weet ik eigenlijk niet...

Vraag: Een vraag: Adam en Eva zagen na de val dat zij naakt waren en bedekten zich met vijgenblaren. Hoever mag je in een huwelijk gaan? Bijvoorbeeld samen onder de douche. Is dat geoorloofd?

kweet niet of dit serieus oogt.. volgens mij wel... kweet niet... nou ja... iuk verbaasde mij er in elk geval over....

Antwoord: een antwoord: Binnen het huwelijk mag dat natuurlijk wel. Hoe wil je met vijgebladeren zoals in de kleuterbijbel, gemeenschap hebben? ;)

joepie

Berichtdoor joepie » 13 nov 2003 15:52

Je mag er vanuit gaan dat het serieuze vragen zijn.
En dat er ook een serieuz antwoordt op is gegeven door mevr Hoek.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 13 nov 2003 17:19

joepie schreef:Jullie lijken wel een stelletje kleine kinderen die voor het eerst te horen krijgen hoe ze ontstaan zijn.

Ik lees je antwoord weer eens met verbazing.
Reageer je nu je frustratie af over het feit dat je door diverse mensen even recht gezet wordt ? Anderen als kinderen reagerend te gaan betitelen...de pot en de ketel?.

Je praatte namelijk niet over het ontstaan van kinderen uit de moederschoot. Je praatte over hetgeen je vies zou vinden als je man dat allemaal bij je uit zou halen. Daar was niemand in geinteresseerd, zeker niet de manier waarop je het beschreef.

Dus de kritische kanttekeningen van diverse mensen zijn wat mij betreft terecht.

Buiten het stuk dat ze door God geschapen zijn en in de schoot van hun moeder gegroeit, komt op een gegeven moment het technische gedeelte. De meeste kinderen reageren dan zoals hier gedaan wordt.

Dr was niks technisch aan. T waren details waar niemand in geinteresserd was. Verder werd een vrouwelijk onderdeel nog "verkracht" ook door het verkeerd te spellen.

Bah, wat vies, denk maar niet dat ik dat ooit zal doen.
Nu zo reageren jullie. Ontzettend kinderachtig.

Ach ja....zie hiervoor...

Net zoals de vraag aan mevr Hoek, of het zonde is als je je vrouw extra stimuleerd tijdens de gemeenschap! Werkelijk, uit welk jaar komen jullie!

De wereldwijze vrouw Joepie aan het woord. Warempel....uit welk jaar zou zo iemand komen. Misschien kan diegene zn technische bouwjaar hier neer zetten.
Joepie, ooit eens genuanceerder nagedacht over deze zaken?
Dat er mensen zijn die sexualiteit zien als van God gegeven? En deze gave niet verkeerd willen gebruiken en daarom voorzichtig ermee om gaan? Oftewel het lust gedeelte wat alleen op zichzelf gericht is willen vermijden?
Kan je je dan voor geen centimeter voorstellen dat iemand hierover nadenkt? Leg je zelf geen grenzen? Ik neem aan dat bij jou in bed ook niet alles geoorloofd is...
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 nov 2003 17:26

Ik kan me best voorstellen dat een meisje opziet tegen de huwelijksnacht, vooral als ze voor het huwelijk alleen hebben gezoend ofzo. En anders ook wel. Gaat er ineens zo'n heel groot ding bij je naar binnen en er zit ook nog een man aan vast... (ik probeer me even in te leven)

btw Heb zelf nergens last van hoor ;)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 nov 2003 17:28

Lalage schreef: Gaat er ineens zo'n heel groot ding bij je naar binnen en er zit ook nog een man aan vast...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Laten we ieder voorzich voorstellen hoe dat er aan toe gaat!

joepie

Berichtdoor joepie » 13 nov 2003 17:37

Lalage!!!!!!!!!! Dat kun je hier niet zomaar zeggen hoor.
Zoiets mag je denken maar zeker niet zeggen, want daar is niemand in geiteresseerd. :mrgreen:

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 13 nov 2003 18:19

Nou, dat hoeft zeker allemaal niet hier gezegd te worden. Ik zie daar helemaal niet het nut van in. Beetje onsmakelijk allemaal. Als je meer wilt weten, sites genoeg op het internet...

Voor sommige mensen zijn dat serieuze vragen waar ze oprecht mee worstelen. Ik vindt het kinderachtig dat mensen daar denigrerend over doen. En zeker niet christelijk.

Terug naar “Archief”