Discussies voeren over wel of geen hoed/rok, is dat zinvol?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 jan 2004 15:50

Maar dat mag de man ook nog wel weten, dat je het er niet mee eens bent, hij moet jou met liefde en respect behandelen, dus ook als je het niet met hem eens bent....

Het lijkt me goed mogelijk om een gelijkwaardige, liefdevolle relatie te hebben, daar ga ik (als het ooit zover komt) iig mijn best voor doen!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Vin

Berichtdoor Vin » 20 jan 2004 15:55

*sluit zich bij rosekapje aan :P*

*is een slappe vent volgens MM :P*

:mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jan 2004 15:57

Vin schreef:*sluit zich bij rosekapje aan :P*

*is een slappe vent volgens MM :P*

:mrgreen:

Nee, helemaal niet, je ziet dat zwart/wit, net alsof een man die de baas in huis is, niet naar argumenten van zijn vrouw zal luisteren, en net of hij haar niet met respect zal behandelen........... slaat nergens op..........
Of is jou vader zo?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jan 2004 16:01

En als jij een liefdevolle relatie hebt, met wederzijds respect, en jou man wil dat jij een rok draagt, omdat hij broeken niet vrouwelijk vindt en een rok beter vindt, dan doe je dat graag uit liefde...............

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 jan 2004 16:04

Je zei zelf, de wil van de man is wet, dus de man is de baas, er is toch niemand de baas over iemand, tenminste zo zie ik het niet...

Als hij weet dat hij de baas toch is, dan is dat toch niet redelijk en zal hij echt niet naar argumenten van moederde vrouw gaan luisteren, want we doen toch wat hij wil....

Liefdevol kan ook betekenen dat hij je in die broek laat lopen...
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Ichtus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ichtus » 20 jan 2004 16:09

rosekapje schreef:Je zei zelf, de wil van de man is wet, dus de man is de baas, er is toch niemand de baas over iemand, tenminste zo zie ik het niet...

Als hij weet dat hij de baas toch is, dan is dat toch niet redelijk en zal hij echt niet naar argumenten van moederde vrouw gaan luisteren, want we doen toch wat hij wil....

Ben ik helemaal met je eens. Ik vind ook dat de man en de vrouw gelijkwaardig zijn in het huwelijk. Wie haalt waar de onzin vandaan dat de man boven de vrouw zou staan in het huwelijk? Ze zijn allebei mens en allebei door God geschapen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jan 2004 16:15

rosekapje schreef:Je zei zelf, de wil van de man is wet, dus de man is de baas, er is toch niemand de baas over iemand, tenminste zo zie ik het niet...

Je begrijpt het duidelijk niet.
Denk je nou echt dat hij niet van mij houdt?

Ichtus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ichtus » 20 jan 2004 16:17

Mariamagdalena schreef:

Hij kan wel van je houden maar ondertussen toch nog zijn eigen wil doorduwen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jan 2004 16:17

Ichtus schreef: Ik vind ook dat de man en de vrouw gelijkwaardig zijn in het huwelijk. Wie haalt waar de onzin vandaan dat de man boven de vrouw zou staan in het huwelijk? Ze zijn allebei mens en allebei door God geschapen.

Man en vrouw zijn wel gelijkwaardig, maar niet gelijk.
En waar we deze onzin vandaan halen: uit de bijbel,

lees maar 1Petrus3:1-7

En ook wij vergeten zeker vers 7 niet......................

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jan 2004 16:18

Ichtus schreef:
Mariamagdalena schreef:

Hij kan wel van je houden maar ondertussen toch nog zijn eigen wil doorduwen.

Nou en?
Moet je dan iedere dag ruzie hebben?
Er kan maar 1 kapitein op een schip zijn, anders wordt het schipbreuk 8)

John Knox
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor John Knox » 20 jan 2004 16:18

Lees de verklaring van Matthew Henri op Deut 22:5, dat is een hele goeie verklaring.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jan 2004 16:19

Of gaan jullie me nu weer vertellen (zoals ik vaker heb gehoord) dat de brieven van Paulus uit de tijd zijn? :P

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 20 jan 2004 16:20

Kaw schreef:Discussie over een hoed? Paulus voelde dat al aankomen:
Maar, indien het er iemand om te doen is gelijk te hebben, wij hebben zulk een gewoonte niet, en evenmin de gemeenten Gods.

Men! Hebben we niet genoeg aan ons eigen behoud?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jan 2004 16:20

John Knox schreef:Lees de verklaring van Matthew Henri op Deut 22:5, dat is een hele goeie verklaring.

Wie is Matthew Henri? Een gehersenspoelde feminist? Of wat?
Bovendien is Deuteronomuim uit het oude testament, dan mag je ook geen varkens eten........... :shock:
Laatst gewijzigd door Mariamagdalena op 20 jan 2004 16:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 20 jan 2004 16:21

Mariamagdalena schreef:
John Knox schreef:Lees de verklaring van Matthew Henri op Deut 22:5, dat is een hele goeie verklaring.

Wie is Matthew Henri? Een gehersenspoelde feminist? Of wat?

Een wijze man van lang geleden die in dikke boeken de bijbel heeft proberen uit te leggen en dat heel goed gelukt is.

Terug naar “Archief”