waar ligt nou precies de grens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vin

Berichtdoor Vin » 20 jan 2004 16:47

Elkaar niet bestrelen op plekken waar je sexueel opgewonden raakt.
Niet bestrelen dus? :roll:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jan 2004 16:48

Vin schreef:

Hoe hou je dat vol? Je bent toch van vlees en bloed?

Vin

Berichtdoor Vin » 20 jan 2004 16:50

Mariamagdalena schreef:
Vin schreef:

Hoe hou je dat vol? Je bent toch van vlees en bloed?
Ik wel (vlees en bloed). Dat bedoelde ik. Dus dat zou een vreemde grens zijn, want van bestreling raak je nou eenmaal opgewonden.
Laatst gewijzigd door Vin op 20 jan 2004 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 20 jan 2004 16:50

Vin schreef:

Elkaar niet bestrelen op de geslachtsdelen en niet op de borsten van de vrouw als het mannelijke geslacht daar duizelig van wordt... :shock: :roll:

De rug en het hoofd zijn prima plekken om eens lekker te aaien.

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jan 2004 16:56

Wij zijn dus wel erg ouderwets denk ik. Maar er gaan geen stelletjes samen op vakantie en ook komen ze niet een weekend bij elkaar zonder dat er ouders bij zijn.
Dus in jou geval lalage zou dat betekenen dat je gewoon elk weekend naar jou of zijn ouders zult moeten.
En ja, dan weet ik dat er heus nog wel voldoende mogelijkheid en gelegenheid is om met elkaar naar bed te gaan. Tuurlijk.
Maar waar mogelijk zullen wij de stelletjes helpen om dat niet te doen door te dienen als een soort controle.
Want het is niet dat wij ze niet vertrouwen. Dat verwijt hebben wij heus al eens gekregen, wij weten best dat er niet de intentie is om met elkaar naar bed te gaan. Maar als je de gelegenheid schept waardat wel gemakkelijk kan, dan maak je het jezelf wel extra moeilijk. En onnodig moeilijk.
En dat ligt heus niet aan de leeftijd of de hormonen.
Toen mijn man en ik verkering kregen waren we 22 en 26 jaar en ook wij vonden het moeilijk.
En ik denk dat het tegenwordig niet anders is.
Laatst gewijzigd door joepie op 20 jan 2004 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jan 2004 17:02

Gingen jullie dan altijd naar je ouders om elkaar te zien? Lijkt me ietwat overdreven.

Ik neem aan dat jullie op die leeftijd allebei al op jezelf woonden. Nou dan ga je toch niet elk weekend bij je ouders zitten.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 jan 2004 17:10

joepie schreef:Wij zijn dus wel erg ouderwets denk ik. Maar er gaan geen stelletjes samen op vakantie en ook komen ze niet een weekend bij elkaar zonder dat er ouders bij zijn.
Dus in jou geval lalage zou dat betekenen dat je gewoon elk weekend naar jou of zijn ouders zult moeten.
En ja, dan weet ik dat er heus nog wel voldoende mogelijkheid en gelegenheid is om met elkaar naar bed te gaan. Tuurlijk.
Maar waar mogelijk zullen wij de stelletjes helpen om dat niet te doen door te dienen als een soort controle.
Want het is niet dat wij ze niet vertrouwen. Dat verwijt hebben wij heus al eens gekregen, wij weten best dat er niet de intentie is om met elkaar naar bed te gaan. Maar als je de gelegenheid schept waadat wel gemakkelijk kan, dan maak je het jezelf wel extra moeilijk. En onnodig moeilijk.
En dat ligt heus niet aan de leeftijd of de hormonen.
Toen mijn man en ik verkering kregen waren we 22 en 26 jaar en ook wij vonden het moeilijk.
En ik denk dat het tegenwordig niet anders is.

:oops: :oops: Ik ben er ook voor om te wachten........... maarrr ikke was net 18 en toen moest ik trouwen........... toen ik 22 was had ik al onze 2de :oops: :oops: :oops: En daarna nog een derde.........
Zondig, maar ik zou het niemand aanraden, desalniettemin heb ik een schat van een man.......... en ben ik heel happy...........

Slecht voorbeeld ben ik voor deze jongeren....... word ik nou gebanned?

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jan 2004 17:17

Mariamagdalena schreef:[.
:oops: :oops: Ik ben er ook voor om te wachten........... maarrr ikke was net 18 en toen moest ik trouwen........... toen ik 22 was had ik al onze 2de :oops: :oops: :oops: En daarna nog een derde.........
Zondig, maar ik zou het niemand aanraden, desalniettemin heb ik een schat van een man.......... en ben ik heel happy...........

Volgens mij ben je niks zondiger dan iedereen die hier komt.

En nee lalage wij woonden niet op ons zelf. Ik had wel op mezelf gewoond maar kort voordat wij verkering kregen was mijn vader overleden en kon mijn moeder niet alleen zijn. Daarom was ik weer thuis gaan wonen.
En mijn man woonde gewoon nog thuis.
En ja dan dus elk weekend maar naar je ouders.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jan 2004 17:24

bij mij en mijn vriend is dat niet te doen... hij woont al sinds bijna 2 jaar alleen in een huis.... en het contact thuis is er lang niet altijd even intens.. en er is daar ook geen ruimte voor om daar naar toe te gaan en ze wonen aardig uit de buurt.. dus kortom ik kom gewoon bij mijn vriend daar in het weekend... ik slaap dan wel ergens anders....
aan de ene kant vind ik dat wel goed, je hebt dan niet snachts de verleiding, maar aan de andere kant denk ik van: nou als je echt wilt kan het overdag ook wel hoor.....
maar goed... tot september slaap ik om het weekend bij mijn tante en zijn wij alleen overdag bijelkaar samen......

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jan 2004 17:25

Ik ben er ook voor om te wachten........... maarrr ikke was net 18 en toen moest ik trouwen........... toen ik 22 was had ik al onze 2de En daarna nog een derde.........

tuurlijk word je niet gebanned... een ieder is zondig en doet verkeerde dingen.. als iedereen die een zonde begaat of heeft begaan hier gebanned zou worden, dan was er nu niemand maar dan ook niemand over.......

joepie

Berichtdoor joepie » 20 jan 2004 17:33

Nou ik zou dus ook niet goed vinden dat jullie dan overdag samen op zijn kamer zouden zitten. Dan maar elk weekend bij ons, of bij iemand van de kerk. Of wat voor oplossing er zou moeten komen. Want ik vind het slapen dan nog niet eens zo erg, dan slaap je en gebeurt er niets. Maar de tijd dat je wakker bent en alleen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 jan 2004 17:34

joepie schreef:Nou ik zou dus ook niet goed vinden dat jullie dan overdag samen op zijn kamer zouden zitten. Dan maar elk weekend bij ons, of bij iemand van de kerk. Of wat voor oplossing er zou moeten komen. Want ik vind het slapen dan nog niet eens zo erg, dan slaap je en gebeurt er niets. Maar de tijd dat je wakker bent en alleen.

dan gaat het ook prima hoor!!! enne je leert mekaar dan prima kennen!! beter dan dat ik bijv thuis bij mijn ouders zit.. dan ben je toch minder alleen en kun je minder goed met elkaar praten...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 21 jan 2004 08:54

joepie schreef:Nou ik zou dus ook niet goed vinden dat jullie dan overdag samen op zijn kamer zouden zitten. Dan maar elk weekend bij ons, of bij iemand van de kerk. Of wat voor oplossing er zou moeten komen. Want ik vind het slapen dan nog niet eens zo erg, dan slaap je en gebeurt er niets. Maar de tijd dat je wakker bent en alleen.

ik zou dan echt niet naar iemand van de kerk gaan hoor.. en dan de hele dag daar zitten...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jan 2004 12:43

Ik durf trouwens ook niet hardop te bidden als er zomaar iemand binnen kan komen. Bij mijn ouders doen we dat dus eigenlijk nooit. Verder kan ik nog weleens in huilen uitbarsten en heb ik liever niet dat iemand anders dan Borkdude dat ziet.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 jan 2004 13:37

Wij zijn savonds ook vaak nog even samen om te bidden en bijbel te lezen. Mijn ouders en haar ouders vinden dat niet zo leuk, maar wij vinden dat te belangerijk om na te laten. Je kunt toch wel even een tijd hebben voor elkaar? Wat dat betreft zou een beetje meer vertrouwen wel prettig zijn.

Mariamagdalena: Jij was niet doortrapt genoeg, maar er zijn tientallen stelletjes die niet hoeven te trouwen, maar ook zo ver zijn geweest. Ik denk dat meer dan 80% het voor het huwelijk wel eens gedaan heeft.

Terug naar “Archief”