Andreas Poetin schreef:
Ik heb dit zelf geschreven om de bovenstaande vraag te beantwoorden.
Dank voor je antwoord. De reden van mijn vraag was, dat het me wat heeft verbaasd, in een forum toegesproken te worden met
"Broeders en zusters in onze Heere Jezus Christus."
Ik word maar eenmaal per week zo toegesproken, en dat is in de kerk, door de dominee. Laten we maar een beetje voorzichtig zijn om "onze Heere Jezus Christus" te pas en te onpas te gebruiken, zeker als het gaat om het afkraken van de PKN.
Ook taal als: "Om die genade moeten wij nu bidden. Ik hoop dat we samen bidden: Och Heere bewaar dit pand." verbaast me.
Al lezende over de "PKN, een kar met knikkers", "de dwalende pluraliteit", je grote minachting voor Domina Ferwerda-Scholtens (het is dominEE tegenwoordig!) en je oordelen over "het meisje uit Brabant" dat niet direkt even een voor jou passend en sluitend antwoord kan geven, wie Jezus is, ga ik nogal twijfelen aan de intenties van je bericht.
Ik zal je dat uitleggen.
Als ik op je profiel klik, zie ik als website staan:
www.rollingstones.com. Ook uit andere berichten is gebleken dat je een fervent stones-fan bent.
Als ik op die website kom, dan ben ik 2 klikken verwijderd van het nummer "Nick Cave and the Bad Seeds, God Is In The House"
Ik raad je aan de tekst van dat nummer eens te lezen.
Nog een advies: lees de tekst eens van het Stones-nummer
"Andrew's Blues". Ik wijs als simpel PKN-ertje, lid van een "dwalende" kerk, een kerk die de "waarheid van Gods Woord in twijfel trekt", dit soort teksten af!
Om mogelijke misverstanden te voorkomen, lees het volgende alsjeblieft goed. Ik heb NIETS tegen stones-fans! Prima muziek, en ik ben ook geen fatsoensrakker, dus een keertje een tekst die niet helemaal "deugt" daar lig ik niet wakker van. Sterker nog: het nummer "Ruby Tuesday" mag van mij in de top-10 aller tijden.
Ik heb niets tegen gelovigen die stones-fan zijn!
Ook heb ik niets tegen tegenstanders van de PKN die stones-fan zijn!
En ik heb ook niets tegen jou!
Maar mag ik wèl alleen zeggen, dat ik het op zijn minst opmerkelijk vind, dat iemand die het heeft over "broeders in onze Heere Jezus Christus", gebedsoproepen doet als "Och Heere bewaar dit Pand", in nogal gezwollen taal de PKN totaal afkraakt, en zich zo neerbuigend uitlaat over Ds. Ferwerda-Scholtens, tegelijkertijd dit soort lied-teksten blijkbaar goedkeurt, en daar geen enkel probleem van maakt. Je komt op mij over als iemand die in 2 volstrekt gescheiden werelden leeft.
Als je Ds. Ferwerda of het "meisje uit Brabant" nog eens ontmoet, vraag dan niet eens wie Jezus voor ze betekent, maar wat ze van dit soort teksten vinden. Ik denk dat je van beiden een principieel antwoord krijgt.
Misschien kun je van "het meisje uit Brabant" nog heel wat leren.