Avondmaalsgangers per gemeente

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Samanthi

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor Samanthi » 03 nov 2014 11:13

Lieve mensen
Al dat geschrijf over erg of niet erg, dwaalleer of ware leer
Jezus zegt: Zal ik nog geloof vinden?
Laten we voor elkaar bidden! en niet elkaar opeten.
Als mensen die niet geloven dit lezen zullen ze erdoor aangeraakt worden en naar Jezus gaan?
En wij zelf als we naar elkaar wijzen? Gaan we dan naar Jezus toe?
Ik vind het hele lijstje alleen maar goed om de scheiding te accentueren om nog meer te kunnen zeggen zij zijn verkeerd, wij zijn goed.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 nov 2014 11:13

xsidd schreef:God spreekt Zichzelf niet tegen toch?

Of denk je dat Hij tegen Jeewee zegt je doet het goed, en ga zo door, en dat Hij tegen mij zegt, dat het avondmaal in die PKN ontheiligt werd, door praktiserende homo's? Dat spreek elkaar tegen toch?

Dus 1 of 2 van ons zit(ten) fout...

Mealybug ; nee

Wat "nee" !?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 nov 2014 11:15

benefietdiner schreef:In andere kerken, zo was zijn verklaring, PKN en veelal evangelische gemeentes gaat men allemaal aan het avondmaal terwijl er toch staat dat er weinigen zijn die zalig worden........Je weet het toch, waren er niet vijf dwaas van de tien.

5 van de 10 is niet weinig, toch?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 nov 2014 11:41

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 nov 2014 13:01

mealybug schreef:
Wat "nee" !?

jouw citaat

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 03 nov 2014 13:21

rotterdam schreef:
jouw citaat

waar zie jij een los "Nee" rondfladderen?!

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 03 nov 2014 13:41

#Rotterdam

Waarom comprimeer je mijn bericht, met dat van Mealbug? Je haalt een citaat van mij aan, waarin je de woorden aanhaalt "Mealbug : Nee"

Dat heb ik niet geschreven in dat citaat, maar dat maak jij ervan, en dan moet dat mijn citaat voorstellen? Nee dus.

Groet.
Laatst gewijzigd door xsidd op 03 nov 2014 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 03 nov 2014 13:42

benefietdiner schreef:Wat denkt u wat de telingen van de topicstarter Ouddorp bij de betreffende gemeentes uitwerkt?
Ik sprak er over met een man uit één van die gemeentes de Oud Gereformeerde Gemeente.
Hij wist niets van die telingen en ik gaf hem het uitgeprinte lijstje wat ik bij me had.
Hij gaf mij het lijstje al weer snel terug, na zijn korte bestudering en zei dat hij er blij mee was.
In andere kerken, zo was zijn verklaring, PKN en veelal evangelische gemeentes gaat men allemaal aan het avondmaal terwijl er toch staat dat er weinigen zijn die zalig worden. Als je niet zeker bent van je staat en je Jezus maar aan grijpt zonder Hem ooit gekregen te hebt loopt je met een gestolen Jezus. Je kunt dan maar beter bekommerd in onzeker over de wereld gaan dan straks voor de rechterstoel een onbekende God te ontmoeten. Je weet het toch, waren er niet vijf dwaas van de tien. Hij zei mij liever een mens te ontmoeten die in zijn zonde loopt dan een juichend mens die zegt in Christus te zijn zonder dat het ooit en verloren zaak geweest is in zijn leven.
Al die mensen die maar aan het avondmaal gaan hebben nooit de schuldbrief thuis gekregen, het is voor hen nooit een onmogelijk zaak geworden om zalig te worden. Ze hebben nooit op hun borst geslagen en uitgeroepen o God wees mijn zondaar genadig. De beleving en ondervinding van een Bethel en een Pniël kunnen ze niet en daarom geef ik niets voor al die kerken met die velen avondmaal ganners. Ik heb eerbied voor die kerken die jij mij op dat lijstje gaf. Dat is de ware leer die daar verkondigd wordt.

Dus als er refo-web-ers zijn die denken dat het erg zou zijn voor die kerken met weinig mensen aan het avondmaal hebben het mis zijn er juist blij mee.

"We zijn er blij mee". "de ware leer"
Echt erg, niet wetende, beseffende niet vernomen door de kracht van de Heilige Geest dat God hier gruwelijk gelasterd wordt. Het spijt me maar dit is satan in vol ornaat.
Satan is ook superblij met weinig avondmaal gangers en is God het het grootste verdriet.
God heeft Zijn Zoon gegeven om zoveel mogelijk mensen, voor God alle, hun Verlosser te kunnen gedenken voor hetgeen Jezus voor hen gedaan heeft en in dergelijke kerken zijn ze blij met weinig avondmaalgangers, Godverlaten en Godslasterend vind ik het, kan het niet anders noemen.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 nov 2014 14:51

xsidd schreef:#Rotterdam

Waarom comprimeer je mijn bericht, met dat van Mealbug? Je haalt een citaat van mij aan, waarin je de woorden aanhaalt "Mealbug : Nee"

Dat heb ik niet geschreven in dat citaat, maar dat maak jij ervan, en dan moet dat mijn citaat voorstellen? Nee dus.

Groet.

Je stuurt me ook een PB - dat is dubbel op - ik heb je PB beantwoord.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 nov 2014 14:58

mealybug schreef:
jouw citaat
waar zie jij een los "Nee" rondfladderen?!

Nu niet meer - is verwijderd door moderator

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 03 nov 2014 15:01

Teus schreef:Godverlaten en Godslasterend vind ik het, kan het niet anders noemen.

Ben je soms een ex-lid van een van dit soort kerken ?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 03 nov 2014 15:31

benefietdiner schreef:Wat denkt u wat de telingen van de topicstarter Ouddorp bij de betreffende gemeentes uitwerkt?
Ik sprak er over met een man uit één van die gemeentes de Oud Gereformeerde Gemeente.
Hij wist niets van die telingen en ik gaf hem het uitgeprinte lijstje wat ik bij me had.
Hij gaf mij het lijstje al weer snel terug, na zijn korte bestudering en zei dat hij er blij mee was.
In andere kerken, zo was zijn verklaring, PKN en veelal evangelische gemeentes gaat men allemaal aan het avondmaal terwijl er toch staat dat er weinigen zijn die zalig worden. Als je niet zeker bent van je staat en je Jezus maar aan grijpt zonder Hem ooit gekregen te hebt loopt je met een gestolen Jezus. Je kunt dan maar beter bekommerd in onzeker over de wereld gaan dan straks voor de rechterstoel een onbekende God te ontmoeten. Je weet het toch, waren er niet vijf dwaas van de tien. Hij zei mij liever een mens te ontmoeten die in zijn zonde loopt dan een juichend mens die zegt in Christus te zijn zonder dat het ooit en verloren zaak geweest is in zijn leven.
Al die mensen die maar aan het avondmaal gaan hebben nooit de schuldbrief thuis gekregen, het is voor hen nooit een onmogelijk zaak geworden om zalig te worden. Ze hebben nooit op hun borst geslagen en uitgeroepen o God wees mijn zondaar genadig. De beleving en ondervinding van een Bethel en een Pniël kunnen ze niet en daarom geef ik niets voor al die kerken met die velen avondmaal ganners. Ik heb eerbied voor die kerken die jij mij op dat lijstje gaf. Dat is de ware leer die daar verkondigd wordt.

Dus als er refo-web-ers zijn die denken dat het erg zou zijn voor die kerken met weinig mensen aan het avondmaal hebben het mis zijn er juist blij mee.

Ik denk niet dat hij blij is dat er weinig wedergeborenen in de kerk zitten.
Maar wel dat er weinig gelovigen aanzitten, die 'Hallelujah' roepen terwijl ze de zonden niet haten, maar goedpraten.
Die zou Paulus ook niet aan het Avondmaal willen.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 nov 2014 15:37

mealybug schreef:Zo, CIP heeft het ook ontdekt.

http://www.cip.nl/artikel/45351/De-kill ... _source=A1

CIP schreef er al eerder over:
Beste ds. Visscher en ds. Heikamp, jaren geleden sprak een docent op een reformatorische school met tranen in zijn ogen over het Heilig Avondmaal. Hij merkte op dat in sommige kerken met honderden leden slechts een klein deel aan het Avondmaal deelneemt. Heeft u daar ook verdriet over en hoe komt het dat in sommige kerken velen van het Avondmaal vandaan blijven?

Visscher: "Zeker heb ik daar zorg over. Hoewel ik ook zorg zou hebben als iedereen maar zou aangaan. Mensen blijven als het goed is weg van het Avondmaal omdat ze de Heere Jezus niet door het ware geloof hebben aangenomen. Dus omdat ze nog onbekeerd zijn. En dat is een zaak van diepe zorg. Wie de Heere Jezus niet door een waar geloof aanneemt, gaat verloren. Dat is de zorg waarmee een dienaar van Gods Woord worstelt. Op de preekstoel en in de binnenkamer."

Heikamp: "In de meeste gemeenten die ik heb mogen dienen, waren er weinig avondmaalgangers, zoals in de vraag werd gesteld. Het is best iets om verdrietig over te zijn dat er vele onbekeerden in de gemeente zijn die geen deel hebben aan Christus en daarom niet aangaan. En dat in gemeenten waar Gods Woord jarenlang zuiver is gepredikt, dus hoe God een mens bekeert en brengt aan het Heilig Avondmaal. Daarin wordt uitgelegd wat bijvoorbeeld de Heidelbergse Catechismus erover zegt en schrijft. De noodzakelijkheid om bevindelijk de drie stukken te kennen om wel getroost te leven en eenmaal zalig te sterven. Zij zijn afgesneden van 'de oude Adamstam' en Christus ingelijfd door een waar geloof. In de praktijk zijn dat er weinigen. Dat is de reden waarom velen die dit niet kennen, terecht niet aan gaan aan het Avondmaal, omdat zij anders zichzelf een oordeel eten en drinken."

lees hier verder: http://www.cip.nl/artikel/31630/Soms-af ... wachtingen

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 03 nov 2014 15:56

Teus schreef:Godverlaten en Godslasterend vind ik het, kan het niet anders noemen.

rotterdam schreef:Ben je soms een ex-lid van een van dit soort kerken ?

Ja Rotterdam, dankzij Gods Lankmoedigheid, Liefde en Genade.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 nov 2014 16:41

Als Visscher zegt dat hij het jammer vindt dat er weinig aan het avondmaal gaan, dan moet je dat maar laten weten aan je gemeenteleden. :roll:

Terug naar “Archief”