Lock&Stock schreef:
Bewijzen voor een miljarden jaren durende evolutie en een oude Aarde;
- Geologische vondsten zoals de K-T laag: http://en.wikipedia.org/wiki/Cretaceous ... e_boundary
Ik heb geen tijd en ook geen zin om die lap te bestuderen, maar het valt me wel op dat er vaak het woord "hypothese" wordt gebruikt.
Voor de helderheid:
Een hypothese (= veronderstelling) is in de wetenschap een stelling die (nog) niet bewezen is en dient als het beginpunt van een theorie, een verklaring of een afleiding.
Het is mogelijk zeer veel aanwijzingen te verzamelen die een hypothese steunen, maar één enkel negatief uitvallend experiment is voldoende om de hypothese te ontkrachten.
Je wijst dus naar een website waar geen bewijzen te vinden zijn, maar waar men nog niet bewezen veronderstellingen geplaatst heeft. Dat noem ik geen bewijs.
- Verschillende radiometrische en chemische dateringstechnieken die allemaal op een zelfde uitkomsten komen
Welke uitkomsten ??
- IJsboringen op de Noord- en Zuidpool waarbij vondsten worden gecorreleerd met bijvoorbeeld de K-T laag en andere globale gebeurtenissen in de geologische tijdschaal
Correleren met veronderstellingen? Kan daar bewijs uit voortkomen? Ik denk van niet.
- Een fossielen bestand die een ontwikkeling laten zien die overeenkomt met de evolutietheorie en de geologische geschiedenis (wanneer er een catastrofale gebeurtenis is zoals een enorme vulkaan uitbarsting zie je dat terug in het fossielen bestand: http://nl.wikipedia.org/wiki/Massa-extinctie )
Ik ken nog een catastrofale gebeurtenis waarvan de gevolgen zichtbaar zijn in het fossielenbestand:
De zondvloed.
- Het feit dat 99,999999% van alle sterren verder weg staat dan 6000 lichtjaar, sterker nog, vrijwel alle sterren staan verder weg dan 110 000 lichtjaar
Dat is toch geen bewijs voor de leeftijd van de aarde?
Zelfs die 6000 en 110000 lichtjaar kun je niet bewijzen. Het zijn slechts veronderstellingen.
Deze lijst kan nog zoveel langer zijn als ik daar tijd voor had, we kunnen het gaan hebben over platentektoniek, koraal, de kosmische achtergrondstraling, de verspreiding van sterrenstelsels, erosie, y-chromosomen, de afstand tot de Maan die langzaam groter wordt, verschillende grotten op Aarde met enorme kristallen, stalagmieten en stalactieten, etc, etc
Ja dat zijn indrukwekkende woorden, dat geef ik toe.
Maar waar is nu het bewijs dat de aarde miljoenen jaren oud is? Sorry, maar ik zie het niet.
Mijn vraag aan jouw; wat is het bewijs voor een jonge Aarde behalve dan; God heeft het gedaan?[/quote]
Ik kan dat niet bewijzen, maar ik geloof het wel.
Als ik de bijbel erbij betrek, geloof ik ook dat wat ik geloof, uiteindelijk zichtbaar zal worden, en dus bewezen wordt, maar nu kan ik dat nog niet.
Het geloof is dan ook de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet. Ik ben zeker. Niet vrij zeker, maar 100% zeker. Dat is mogelijk als je fundament in je leven zeker is. Iemand noemde het woord " fundamentalist ". Ja in zekere zin ben ik dat

Een mooie avond gewenst.