De engelen tijdens de kerkdienst

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: De engelen tijdens de kerkdienst

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2014 08:40

De engelen hebben geen centimeter bij zich om de roklengte te meten van iedere vrouw.
Als je je als vrouw ermee bezig houdt om je zo aantrekkelijk mogelijk te kleden, kun je beter het H.A. een keer overslaan.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2014 09:58

Ik denk dat dat ook niet de bedoeling is. Aan de andere kant kent ik ook gewoon mensen die daar helemaal niet zo bewust mee bezig zijn maar gewoon gewend zijn om dat soort kleren te dragen (ik heb het even niet over de minirokjes). Zolang het niet onzedig is kan je het H.A. beter niet overslaan. Er zijn ook mensen die over alles klagen.... als de rok een keer net niet over de knie valt zitten ze al hoofdschuddend de ander te veroordelen. Dat vind ik een stuk erger dan die rokken en een beter argument om het avondmaal te skippen of liever, tot inkeer te komen en dan weer je toevlucht te zoeken bij Zijn offer voor onze zwakheden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 aug 2014 11:35

Marnix schreef: Er zijn ook mensen die over alles klagen.... als de rok een keer net niet over de knie valt zitten ze al hoofdschuddend de ander te veroordelen. Dat vind ik een stuk erger dan die rokken en een beter argument om het avondmaal te skippen of liever, tot inkeer te komen en dan weer je toevlucht te zoeken bij Zijn offer voor onze zwakheden.

Het gaat niet om hoofdschuddende mensen en afkeurende blikken, maar of je je bewust bent van de aanwezigheid van de engelen tijdens de kerkdienst!
Het H.A. "skippen" zoals jij dat noemt, is niet zo erg dan een ander tot ergernis zijn, of onheilig deel te nemen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 aug 2014 12:48

Correct maar als je je daarvan bewust bent leidt dat naast fatsoenlijke kleding ook tot het niet veroordelen van elkaar op basis van uiterlijkheden.

Het avondmaal zomaar skippen is ook erg als daar geen goede reden voor is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 03 feb 2015 00:30

Engelen kunnen ook gewoon de leiders in de kerk zijn.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 03 feb 2015 14:06

oekaboeka schreef:Engelen kunnen ook gewoon de leiders in de kerk zijn.
Kan je iets meer uitleg geven?
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 03 feb 2015 14:21

Mona : Kan je iets meer uitleg geven?

Ja dat kan , in openbaring 1 vers 20 staat dat de 7 sterren , de engelen der gemeenten zijn en vervolgens staat er dat er aan de engelen der gemeente moet worden geschreven ,met bij elke gemeente een specifieke brief wat moet worden geschreven , het lijkt mij niet dat God via een mens naar zijn eigen engelen(geestelijke) een brief laat schrijven .
Elke gemeente krijgt zijn eigen specifieke brief en dat zijn precies 7 gemeentes.
Lijkt mij niet dat er daar engelen zijn (als engelen in de hemel) die dan die brief krijgen dus zullen wel de leiders van die gemeentes zijn.
Misschien is het een ongelukkige vertaalkeuze geweest ,maar er staat toch echt engelen

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 03 feb 2015 14:23

Kom je meteen bij een verklaring waarom vrouwen een hoedje op zouden moeten hebben , aangezien zon leider ook maar een mens is en afgeleid kan worden door mooie vrouwen terwijl het moet gaan om Goddelijke zaken.

Arco
Majoor
Majoor

Berichtdoor Arco » 03 feb 2015 15:26

Het Hebreeuwse woord voor "engel" kan ook vertaald worden als "boodschapper", misschien wordt dat bedoeld in Openbaring 1.
"Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet." - Spr. 3:5

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 03 feb 2015 16:09

Arco : Het Hebreeuwse woord voor "engel" kan ook vertaald worden als "boodschapper", misschien wordt dat bedoeld in Openbaring 1.

Ja precies dat denk ik ook , dus dan kan heel goed met engelen tijdens de bijeenkomsten gewoon de leiders mee bedoeld worden.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 03 feb 2015 16:15

oekaboeka schreef:
Ja precies dat denk ik ook , dus dan kan heel goed met engelen tijdens de bijeenkomsten gewoon de leiders mee bedoeld worden.

De predikant (of leider zoals jij dat noemt) is gewoon een mens met zonden en gebreken en dus geen engel. Een engel is onzichtbaar.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 03 feb 2015 16:22

Chaya : De predikant (of leider zoals jij dat noemt) is gewoon een mens met zonden en gebreken en dus geen engel. Een engel is onzichtbaar.

Leuk die eigen invulling , kijk naar de schrift, in openbaring 1 en inderdaad een leider(of predikant zoals jij dat noemt) is inderdaad gewoon een mens met zonden en gebreken ( dus ook verleidingen en begeerten des vlees ) dus dat verklaart wel waarom er gezegd word waarom de vrouwen een hoofddeksel word aanbevolen.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 03 feb 2015 18:31

Maar het kan natuurlijk ook gewoon dat er echt engelen bedoelt worden t.o.v de hoofddeksel in 1 korinthe 11 i.v.m de scheppingsorde en eerbied.

oekaboeka
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor oekaboeka » 03 feb 2015 18:37

Chaya : Een engel is onzichtbaar

Iets bescheidener in absoluutheid van uitspraak zou je sieren aangezien engelen zeker niet altijd onzichtbaar zijn in de bijbel en zie openbaring 1-20 en openbaring 2 waar staat, schrijf aan de engel der gemeente ...... dat lijkt mij geen onzichtbare geestelijk engel.

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 20 feb 2015 22:01

Tijdens een dienst zei Ds. Vreugdenhil ooit eens dat de Engelen boodschappers waren en dat dus hij, en de ouderlingen en alle andere verkondigers van God's woord in die zin engelen waren. Op zich zit daar wel wat in, maar ik denk toch niet dat dit de goede visie is, er wordt in de Bijbel duidelijk over een soort mythische wezens gesproken die niet alleen boodschappen maar ook mensen ondersteunen, al zien we dat niet.

Ik ben zelf vrij rationeel en kan eigenlijk vrij weinig met engelen, misschien is dat een gebrek van mij. In elk geval zijn er genoeg boeken over geschreven. Laatst stond er in de Saambinder nog een bespreking van een boek van ds. Hochem, die nogal geinteresseerd schijnt te zijn in engelen, over de hoed in de kerkdienst omwille van de engelen.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Terug naar “Archief”