schelpje3 schreef:En ja hoor, daar gaan we weer.![]()
Wat heeft dit met het autogebruik te maken?
Best wel veel, natuurlijk.
Zie je de link echt niet?
Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:En ja hoor, daar gaan we weer.![]()
schelpje3 schreef:quote="janneke7337"Is dat niet te merken dan?
In de uiterst rechtse flank, hoeveel mensen komen daar tot geloof? Hoeveel nieuwe mensen mogen deelnemen aan het avondmaal?
Misschien eentje, of niemand, al jaren lang, terwijl er toch honderden mensen vaak in de kerk zitten, misschien 5% zegt gelovig te zijn? En dat groeit niet? Er komt niemand bij?
Geen zegen?/quote
En ja hoor, daar gaan we weer.![]()
mealybug schreef:Best wel veel, natuurlijk.
Zie je de link echt niet?
schelpje3 schreef:Iemand die notabene zelf in de rechterflank kerkt en wel altijd kritiek daar op heeft. Dat rijmt niet zo erg met elkaar. Dat wordt ook wel vervuiling van eigen bron genoemd.
schelpje3 schreef:Iemand die notabene zelf in de rechterflank kerkt en wel altijd kritiek daar op heeft. Dat rijmt niet zo erg met elkaar. Dat wordt ook wel vervuiling van eigen bron genoemd.
Met de auto naar de kerk is geen onderwerp dat je bladzijdenlang moet uitspitten.
Je bent principieel tegen of je hebt er totaal geen probleem mee.
PUNT.
En of je nu links, rechts of in het midden kerkt, maakt dan niets uit!
StillAwake schreef:Mag je dan geen kritiek hebben op de stokpaardjes van je eigen "club"? Volledig kritiekloos daar dit menselijke groepje met menselijke eigenschappen blijven kijken? Lijkt me eng...
schelpje3 schreef:Daar gaat het toch helemaal niet om S.A.
Er wordt weer van alles bijgesleept, zoals avondmaalsgang en tot geloof komen in de uiterst rechtse flank. (dat wordt daar trouwens niet zo genoemd!)
Het is heel simpel: als je je in die kringen begeeft, ben je meestal tegen het gebruik van een auto op zondag, maar niet altijd!
En als je het daar niet mee eens bent, kun je 2 dingen doen: ofwel je gaat naar je k.r. en vraagt waarom zij onverkort aan dit standpunt vasthouden, ofwel: je gaat naar een andere kerkelijke gemeente, waar dit geen issue is. En dat is 98%!
Op dit forum zitten geen principiële zondagswandelaars, dus is het geen onderling discussiepunt, maar een zaak van over iemand anders geweten beslissen, zonder dat deze meedoen in de discussie.
StillAwake schreef:Jij noemt kritiek op je eigen achtergrond echter het bevuilen van je eigen bron.
En dat terwijl opbouwende en gefundeerde kritiek in het algemeen een zuiverende werking heeft.
schelpje3 schreef:Ja, op deze wijze wel. Als je maar blijft zitten waar je zit, zelf geen duidelijk standpunt inneemt, maar voortdurend je kritiek, anoniem, op een forum zet, dat noem ik dat bevuilen van je eigen bron.
Ik ben zelf niet principieel tegen, maar snap wel de bezwaren.
Want het gaat niet om die ronddraaiende wielen, het gevolg kan zijn dat je moet tanken op zondag bijvoorbeeld. Of niet alleen naar de kerk gaat, maar de zondag "ontheiligt".
Het is een ouderwets standpunt misschien, maar het is niet helemaal ongegrond als je het zo bekijkt.
schelpje3 schreef:Ja, op deze wijze wel. Als je maar blijft zitten waar je zit, zelf geen duidelijk standpunt inneemt, maar voortdurend je kritiek, anoniem, op een forum zet, dat noem ik dat bevuilen van je eigen bron.
Ik ben zelf niet principieel tegen, maar snap wel de bezwaren.
Want het gaat niet om die ronddraaiende wielen, het gevolg kan zijn dat je moet tanken op zondag bijvoorbeeld. Of niet alleen naar de kerk gaat, maar de zondag "ontheiligt".
Het is een ouderwets standpunt misschien, maar het is niet helemaal ongegrond als je het zo bekijkt.
StillAwake schreef:
En het "moeten" tanken op zondag is een vreemd argument: Auto's rijden ook op op zaterdagmiddag getankte benzine (mijn auto's in elk geval wél).
Zolang je op zondag geen honderden kilometers rijdt moet je het met die benzine wel redden.
Als je niet op zondag wilt tanken moet je je daarop voorbereiden, door te zorgen dat het karretje afgetankt en wel klaarstaat!
Marloes1g schreef:Hier is de regel: Géén wielen op zondag!
Dus niet dopen = kinderwagen op wielen.
Geen invalidewagen = wielen.
Dus ook geen fietsen of autos.
Daarom is er iedere week een dienst voor diegene die geen gebruik wensen te maken van "wielen"op zondag.
Marloes1g schreef:Hier is de regel: Géén wielen op zondag!
Dus niet dopen = kinderwagen op wielen.
Geen invalidewagen = wielen.
Dus ook geen fietsen of autos.
Daarom is er iedere week een dienst voor diegene die geen gebruik wensen te maken van "wielen"op zondag.
ajl schreef:En daarom zit een meisje dat ik ken de hele zondag gekluisterd aan haar stoel, omdat zij geen gebruik mag maken van haar rolstoel ( het enige vervoersmiddel dat zij heeft). Absurt!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten