Voor jou is het curatorium wel degelijk bepalend, begrijp ik uit je reactie.
Daar is juist mijn redenatie, zoals je dat noemt, op gebaseerd.
Jou conclusie baseer je op de uitspraak van de curatoriumleden, dat God die 18 het niet toestaat.
Daarmee toon je aan dat de curatoriumleden volledig handelen naar Gods wil, dat is nu net de vraag. Evenzo is de vraag of alle kandidaten de juiste weg gaan. Het zou me totaal niet verwonderen als er een aantal over een paar jaar Gods woord staan te verkondigen.
Ook bij hun kan het zijn dat God een andere wel wil. Als je in een “zware” atmosfeer zit ligt de neiging van een “zware” weg voor de hand. God wil het wel eens anders als dat wij willen.
Inderdaad heb ik het dus niet goed begrepen, maar je bent ook niet duidelijk geweest
Jouw reactie bevat eveneens onjuiste stellingen:
1. voor mij is het curatorium helemaal niet bepalend, persoonlijk heb ik zeer grote bedenkingen tegen het instituut curatorium;
2. ik toon helemaal niet aan dat de curatoriumleden volledig handelen naar Gods wil. Ik ben zeer huiverig en terughoudend voor mensen die beweren volledig naar Gods wil te handelen;
3. Het verwondert mij zeker niet dat afgewezen kandidaten later in een ander kerkgenootschap alsnog predikant worden. Praktijkvoorbeelden genoeg. Dus dat zegt iets over het instituut curatorium;
4. Ik ben het met je eens dat God een andere weg wil dan dat je zelf voor ogen had of zelfs bedenken kon. Gelukkig maar, des te groter het wonder!
5. Dat bij een zware atmosfeer een zware weg voor de hand ligt is ook bekend, anders val je uit de toon en dus ook uit de boot