Televisiebezit

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Televisiebezit

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2014 19:45

Ik geloof overigens niet dat je van tv en internet per definitie dommer wordt. Dat ligt er aan wat je ermee doet, waar je naar kijkt enz. Je kan er ook slimmer van worden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 13 mei 2014 19:58

Ooit stond er in het RD een artikel over een onderzoek waaruit bleek dat mensen die veel surfen op internet, dus van linkje naar linkje, daadwerkelijk moeite met concentreren kregen.
De laatste zin was ongeveer: als u tijdens het lezen van dit artikel al even vooruit hebt gebladerd en het artikel hiernaast hebt bekeken dan is dit proces bij u dus in volle gang. Au...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 mei 2014 20:17

mealybug schreef:Dat je een menselijk hulpmiddel nodig hebt...In plaats van je te verheugen in beproeving, wordt je sterker van!

Pfiew nog meer beproeving :shock: Serieus, ik ben zo blij dat de tv èn open internet verleden tijd zijn.. Ik heb mezelf ook leren kennen net als Rozijn al zei hier :
en weet dat ik de uitknop slecht kan vinden

Noem het zwak, dat ben ik ook :?

Dus, ik ben blij dat er zoiets bestaat als kliksafe, zéker ook als je kinderen hebt op te voeden ;-)

Boaz
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Boaz » 13 mei 2014 20:33

Dus, ik ben blij dat er zoiets bestaat als kliksafe, zéker ook als je kinderen hebt op te voeden ;-)

Ik was er ook blij mee. Tot mijn jongens ontdekten hoe ze het konden kraken..

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 13 mei 2014 22:00

Boaz schreef:Ik was er ook blij mee. Tot mijn jongens ontdekten hoe ze het konden kraken..

Er zijn toch nog wel meer programma's..

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 09:44

Hoewel ik snap dat ouders hun kinderen willen beschermen en daarom een filter op hun internet nemen denk ik dat het ook wel belangrijk is om te beseffen dat deze kinderen ook ooit de wijde wereld in zullen trekken waar ze overal open internet tegen zullen komen. Ik denk daarom dat het beter is om in plaats van de mogelijk van open internet van ze te ontnemen ze te leren hoe ermee om te gaan, de juiste keuzes te maken. (Ik heb geen kinderen dus ik snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan).
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

james
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor james » 14 mei 2014 10:44

Ayla schreef:Hoewel ik snap dat ouders hun kinderen willen beschermen en daarom een filter op hun internet nemen denk ik dat het ook wel belangrijk is om te beseffen dat deze kinderen ook ooit de wijde wereld in zullen trekken waar ze overal open internet tegen zullen komen. Ik denk daarom dat het beter is om in plaats van de mogelijk van open internet van ze te ontnemen ze te leren hoe ermee om te gaan, de juiste keuzes te maken. (Ik heb geen kinderen dus ik snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan).

Ik las net in een ander onderwerp een link naar een artikel in Trouw, dat erover gaat dat de opkomst van internet ten koste gaat van het Christelijk geloof.
Dus of het echt zo verstandig is om onze kinderen open internet te bieden? Ik ben geneigd om nee te zeggen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 mei 2014 11:07

Ayla schreef: (Ik heb geen kinderen dus ik snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan).

Idd. Ondervonden dat het beter is gefilterd internet te hebben. Juist vanwege het filter komen er vragen over waarom iets wel en iets niet bekeken mag worden.

Toen we open internet hadden bedachten we vaak achteraf: 'Oeps dat was misschien niet zo handig om ze daarna te laten kijken...' Of 'dat spelletje is geloof ik minder vredelievend dan het er uit ziet..'

Ik heb een nichtje van bijna 3 die ongeveer alles met haar grote broers meekijkt. Die werd snachts huilend wakker want ze was bang dat ze doodgemaakt werd :shock:

Voel je m? :wink:

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 11:12

james schreef:
Ik las net in een ander onderwerp een link naar een artikel in Trouw, dat erover gaat dat de opkomst van internet ten koste gaat van het Christelijk geloof.
Dus of het echt zo verstandig is om onze kinderen open internet te bieden? Ik ben geneigd om nee te zeggen.

Oh interessant, heb je de link voor mij? (of zeg even welk onderwerp dan kijk ik even zelf).
Het gaat mij niet zozeer om de mogelijkheid van open internet hebben, maar meer dat ik denk dat het belangrijk is om kinderen te leren omgaan met bepaalde verantwoordelijkheden, want straks hebben ze op het werk/bij vrienden wel open internet, wat dan?

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 11:15

jamillah schreef:
Idd. Ondervonden dat het beter is gefilterd internet te hebben. Juist vanwege het filter komen er vragen over waarom iets wel en iets niet bekeken mag worden.

Toen we open internet hadden bedachten we vaak achteraf: 'Oeps dat was misschien niet zo handig om ze daarna te laten kijken...' Of 'dat spelletje is geloof ik minder vredelievend dan het er uit ziet..'

Ik heb een nichtje van bijna 3 die ongeveer alles met haar grote broers meekijkt. Die werd snachts huilend wakker want ze was bang dat ze doodgemaakt werd :shock:

Hoe werkt het filter op zich dan? Als je op een site gaat dat je een melding krijgt dat deze is geblokkeerd met een reden erbij? Er is ontzettend veel troep en er zijn ook slechte dingen te zien op internet, inderdaad, maar hoe leer je je kinderen omgaan met een situatie waarin geen filter beschikbaar is?

Dat van je nichtje is echt zielig, maar ook die broers zouden dan eigenlijk niet moeten kijken wat ze nu blijkbaar wel keken. Dan is zo een filter wel handig! Mijn vraag blijft dan wel staan hoe je ze leert om met niet beheerste situaties om te gaan.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 14 mei 2014 11:17

jamillah schreef:Ik heb een nichtje van bijna 3 die ongeveer alles met haar grote broers meekijkt. Die werd snachts huilend wakker want ze was bang dat ze doodgemaakt werd :shock:

Mijn nichtje had dat ook, die droomde dat de wolf van roodkapje haar kwam verslinden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2014 11:24

Yup. Je krijgt een melding dat de site niet goed is gekeurd wegens een bepaalde reden.... en dus de site niet te zien.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 mei 2014 11:26

Mijn ervaring van huis uit is inderdaad zo. Thuis mag ik het niet dus doe ik het bij een ander. Daar probeer ik mijn kinderen dan ook voor te waarschuwen. De Heere ziet je niet alleen thuis maar ook bij een ander. Niet om ze bang te maken maar wel om ze bewust te maken. Als je ze thuis maar alles laat kijken en bekijken (je gaat er tenslotte niet de hele dag met je neus boven op zitten ;-) ) dan is de drempel om het bij een ander te doen ook veel lager.
Verder heb ik het er ook over met de ouders van vriendjes, dat ik bepaalde dingen gewoon niet wil. Je hebt daar als ouders ook een stuk verantwoording in vind ik. Als ze nog groter worden en ze langzaam aan echt onder je vleugels vandaan gaan dan denk ik dat het gebed over blijft. En de hoop dat er zegen rusten zal op de opvoeding die je ze zo goed als in je vermogen ligt hebt gegeven. Als het goed is werk je de hele dag aan gewetenvorming en zullen ze het verschil tussen goed en kwaad wel haarfijn aanvoelen.

Feit is dat kinderen heel nieuwsgierig zijn van aard en ook dat heb ik aan den lijve ondervonden. (fijn die geschiedenisknop linksboven 8) ) Is dat ook niet dat ravijn waar je ze krap langs laat lopen als alles maar open en bloot bereikbaar is? Als het goed is ken je jezelf een beetje, wat gebeurd er als iemand tegen je zegt: 'niet doen!!' ik weet het wel...Daarom dus dat filter.

Maar goed, volgens mij gaat het hier over televisiebezit :lol:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 14 mei 2014 11:27

mealybug schreef:Mijn nichtje had dat ook, die droomde dat de wolf van roodkapje haar kwam verslinden.

Sprookjes en walt disney, ook levensgevaarlijk.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 14 mei 2014 11:29

Marnix schreef:Yup. Je krijgt een melding dat de site niet goed is gekeurd wegens een bepaalde reden.... en dus de site niet te zien.

Ah oke, op zich wel handig met kinderen, maar goed, dan blijft mijn vraag wel staan hoe ze ooit met dit soort dingen leren omgaan. En is het voor volwassenen niet onhandig in verband met hun werk?
Ik doe zelf veel juridisch onderzoek en als ik jurisprudentie moet opzoeken van het Europees Hof voor de Rechten van de mens over bijvoorbeeld seksediscriminatie dan moet ik zoeken op het Engelse woord sex, dan kan ik waarschijnlijk niet op die site? :lol:

Terug naar “Archief”